Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik kan eigenlijk niet geloven dat je écht denkt dat zoiets waar kan zijn, zonder enorm dramatische ophef. De discussie is er helaas wel wat door ontspoort. 
Ik hoop dus dat dit soort vraagstukken weer op de politieke agenda komen, ook na deze verkiezingen. En niet dat ze weer bevroren worden. 

Doemijdieglazenbol schreef op 28-08-2023 om 17:40:

ik kan eigenlijk niet geloven dat je écht denkt dat zoiets waar kan zijn, zonder enorm dramatische ophef. De discussie is er helaas wel wat door ontspoort.

Tegelijkertijd vind ik het ook wel verhelderend hoe deze discussie zich heeft ontwikkeld. Als je zoiets echt gelooft, begrijp ik eigenlijk heel goed dat je je bedreigd voelt en woest bent. Ik zou er namelijk zelf ook woest over zijn. 

Mija schreef op 28-08-2023 om 18:00:

[..]

Tegelijkertijd vind ik het ook wel verhelderend hoe deze discussie zich heeft ontwikkeld. Als je zoiets echt gelooft, begrijp ik eigenlijk heel goed dat je je bedreigd voelt en woest bent. Ik zou er namelijk zelf ook woest over zijn.

Tegelijkertijd zou ik dan wel het betreffende stuk goed gaan lezen, vaak blijkt er dan een nuance die in de kop niet naar voren komt. 

felija schreef op 28-08-2023 om 17:09:

[..]

Dat waren ze dus niet, roept wel lekker, maar het was heel iemand anders.

Schrijf jij twee uur later. Als het bericht, waar ik op had gereageerd, al verwijderd is

Zie je dat kronkelding achter het woord "echt"? Dat is een vraagteken.

Poezenmeisje schreef op 28-08-2023 om 16:33:

https://www.parlementairemonitor.nl/9353000/1/j9vvij5epmj1ey0/vjkl66h59uzg

Verslag debat sluiting verzorgingstehuizen. 2013

Geeft wel inzicht in wat welke partij vond, destijds.

Dank voor deze link.

Fleurtje_5 schreef op 28-08-2023 om 19:21:

[..]

Schrijf jij twee uur later. Als het bericht, waar ik op had gereageerd, al verwijderd is

Zie je dat kronkelding achter het woord "echt"? Dat is een vraagteken.

Met dat: 'roept wel lekker' doelde ik niet op jou. 

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/08/29/volt-en-christenunie-willen-tweede-kamer-uitbreiden-naar-250-zetels-a4173036
Volt en de CU willen de Tweede Kamer uitbreiden. Dat is hard nodig wat mij betreft. Ze willen ook dat het debat minder over de actualiteit gaat, en meer over fundamentele zaken. Goede punten, hopelijk krijgen ze meer partijen mee. Al is het uitbreiden van de Tweede Kamer natuurlijk wel lastig, daar is een grondwetswijziging voor nodig.

Als vrijdag dan eindelijk de BBB komt met hun premierskandidaat dan is het tijd denk ik voor een nieuwe poll. Ik ben heel benieuwd welke verschuivingen we hier op het forum zullen zien. Ik denk dat hier minder Omtzigt stemmers zitten dan landelijk, maar ik kan het ook best mis hebben.
https://www.ad.nl/binnenland/bbb-komt-vrijdag-met-kandidaat-voor-premierschap-br~a2d9a789/
Het AD suggereert dat Mona Keijzer de BBB-kandidaat zou kunnen zijn, maar dat kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen. Maar ik heb het wel vaker mis. Ik had ook niet gedacht dat Omtzigt nog voor een eigen partij zou gaan.

Daglichtlamp schreef op 30-08-2023 om 16:06:

Als vrijdag dan eindelijk de BBB komt met hun premierskandidaat dan is het tijd denk ik voor een nieuwe poll. Ik ben heel benieuwd welke verschuivingen we hier op het forum zullen zien. Ik denk dat hier minder Omtzigt stemmers zitten dan landelijk, maar ik kan het ook best mis hebben.
https://www.ad.nl/binnenland/bbb-komt-vrijdag-met-kandidaat-voor-premierschap-br~a2d9a789/
Het AD suggereert dat Mona Keijzer de BBB-kandidaat zou kunnen zijn, maar dat kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen. Maar ik heb het wel vaker mis. Ik had ook niet gedacht dat Omtzigt nog voor een eigen partij zou gaan.

Ik mag aannemen dat eerst de standpunten van Omtzigt duidelijk moeten zijn, voor iemand weet of haar/zijn stem daarheen gaat?

Yumi schreef op 30-08-2023 om 17:54:

[..]

Ik mag aannemen dat eerst de standpunten van Omtzigt duidelijk moeten zijn, voor iemand weet of haar/zijn stem daarheen gaat?

Nou precies! En zijn stemgedrag in de kamer vind ik ook nog wel discutabel. Evenals zijn actie nu met eigen partij. Dan lijkt het toch meer om eigen ego te gaan dan de politiek veranderen, want met BBB samen had hij daadwerkelijk iets op dat front kunnen bereiken. En met het niet bij voorbaat uit willen sluiten van PVV ook. Nu denk ik eerder dat zijn partij een averechts effect gaat hebben waardoor we wederom meer van het zelfde krijgen met VVD nog steeds de grootste die weer over links gaat. 

Yumi schreef op 30-08-2023 om 17:54:

[..]

Hij heeft een best wel uitgebreid stuk met zijn beginselen.

Een paar jaar geleden werd dit nog afgedaan als complottheorieën, de auto afpakken van burger: https://www.ad.nl/binnenland/wordt-het-adieu-auto-autobezit-voor-iedereen-is-straks-niet-langer-vanzelfsprekend~a419dbbd/
Dus wees wijs als je gaat stemmen en snij jezelf niet in de vingers.

redbulletje schreef op 30-08-2023 om 18:26:

Een paar jaar geleden werd dit nog afgedaan als complottheorieën, de auto afpakken van burger: https://www.ad.nl/binnenland/wordt-het-adieu-auto-autobezit-voor-iedereen-is-straks-niet-langer-vanzelfsprekend~a419dbbd/
Dus wees wijs als je gaat stemmen en snij jezelf niet in de vingers.

Precies en weer krijgen die mensen gelijk. Hopelijk stemmen mensen wijs al vrees ik ervoor. We krijgen steeds meer klimaatgekte en het wordt steeds gekker en extremer. Ze verzinnen steeds wat nieuws.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2023 om 18:31

tegen de tijd dat de verkiezingen zijn, vul ik een kieswijzer in en ga ik op wat anders stemmen, dan dat die aangeeft. Werkt het beste

Misschien is het goed om het hele artikel te lezen, dat is namelijk een stuk genuanceerder dan de kop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.