Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Absoluut PVV. De armoede moet aangepakt worden en niet nog erger worden. Het is tijd voor een partij die voor de gewone mensen opkomt en PVV is de enige die dat voldoende wil doen. Als de linkse wolk aan de macht komt dan gaat ons land nog meer naar de knoppen qua vrijheid en armoede. Weg met klimaatgekte, woke gekkigheid,  lastenverhogingen en oorlogshitserij. Wel: vrede, betere koopkracht voor de inwoners, meer geld voor de zorg, minder/geen EU, bescherming van onze cultuur en de vrijheid van meningsuiting, de juiste prioriteiten stellen en overgaan tot het oplossen van de echte grote problemen. Dit is even mijn mening in een notendop. Ik ben benieuwd hoe Nederland gaat stemmen. 

sorry maar door rechtse politiek zal de kloof tussen rijk en arm alleen nog maar groter en groter worden.  

Facy66 schreef op 23-08-2023 om 19:56:

. Als de linkse wolk aan de macht komt dan gaat ons land nog meer naar de knoppen qua vrijheid en armoede. 

Waarop baseer je dat van die armoede? Volgens mij hebben we al decennialang geen links kabinet gehad, maar vooral centrum rechts. Dus als het de afgelopen jaren de verkeerde kant op is gegaan, kun je toch beter een ander vragen om dit aan te pakken?

Doemijdieglazenbol schreef op 23-08-2023 om 20:21:

[..]

Waarop baseer je dat van die armoede? Volgens mij hebben we al decennialang geen links kabinet gehad, maar vooral centrum rechts. Dus als het de afgelopen jaren de verkeerde kant op is gegaan, kun je toch beter een ander vragen om dit aan te pakken?

Alles wat niet "anti-buitenlander" is, is in de ogen van veel mensen links. 

Aviendha schreef op 23-08-2023 om 20:31:

[..]

Alles wat niet "anti-buitenlander" is, is in de ogen van veel mensen links.

Wat een flauwe opmerking. 

Doemijdieglazenbol schreef op 23-08-2023 om 20:21:

[..]

Er zitten steeds ook net zo goed linkse partijen in de regering. Links komt tegenwoordig vooral op voor klimaat, natuur en wokegerelateerde dingen en voor de rijke elite. Ok misschien nog een heel klein beetje voor minima. Voor de hele grote middengroep doen ze tegenwoordig niets meer. Bijna geen 1 partij meer. En verder willen ze zich steeds meer bemoeien met het priveleven van mensen en de vrijheid steeds verder inperken.

PVV is trouwens conservatief en best links, alleen (wat mij betreft iets te) rechts op het gebied van migratie. 

GL en PvdA is nu de nieuwe D66 en die zijn voor al die groene flauwekul (steeds hogere heffingen/accijnzen op alle dingen die veel mensen echt nodig hebben zoals boodsvhappen, benzine plastic en nog meer van die flauwekul). Veel partijen hebben de prioriteiten verkeerd liggen. Miljarden naar klimaat terwijl steeds meer mensen naar de voedselbank moeten. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-08-2023 om 20:34:

[..]

Wat een flauwe opmerking.

Ik bedoel het niet flauw, ik heb echt het gevoel dat veel mensen het zo zien. 

Aviendha schreef op 23-08-2023 om 21:36:

[..]

Ik bedoel het niet flauw, ik heb echt het gevoel dat veel mensen het zo zien.

Vanuit links komen veel berichten dat mensen dit en dat en zus en zo moeten doen vanwege het klimaat, dieren, armoede of wat dan ook. Tegelijkertijd zien die mensen het geld letterlijk hun portemonnee uitwandelen, als het er überhaupt al in zit. Warmtepompen, gasloos, elektrisch rijden, zelf energie opwekken. Je zou van minder opstandig worden. En als voorbeeld even die toeslag die Van De Bron nu toepast. Stel je voor dat je lang hebt gespaard voor zonnepanelen en je wordt nu "gestraft" omdat de netbeheerder de teruglevering niet aan kan. En de gemiddelde Nederlander houdt er niet van om verteld te worden wat ze "moeten" doen. 

Dit stuk beschrijft mooi hoe "Nederlanders" in elkaar zitten.

https://www.dcvf.nl/blog/waarom-nederlanders-goed-horen-maar-slecht-luisteren/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-08-2023 om 21:54:

[..]

Vanuit links komen veel berichten dat mensen dit en dat en zus en zo moeten doen vanwege het klimaat, dieren, armoede of wat dan ook. Tegelijkertijd zien die mensen het geld letterlijk hun portemonnee uitwandelen, als het er überhaupt al in zit. Warmtepompen, gasloos, elektrisch rijden, zelf energie opwekken. Je zou van minder opstandig worden. En als voorbeeld even die toeslag die Van De Bron nu toepast. Stel je voor dat je lang hebt gespaard voor zonnepanelen en je wordt nu "gestraft" omdat de netbeheerder de teruglevering niet aan kan. En de gemiddelde Nederlander houdt er niet van om verteld te worden wat ze "moeten" doen.

Dit stuk beschrijft mooi hoe "Nederlanders" in elkaar zitten.

https://www.dcvf.nl/blog/waarom-nederlanders-goed-horen-maar-slecht-luisteren/

Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarom ben ik dus ook lid van de SP en niet van GroenLinks. Mijn enigszins flauwe reactie was op iemand die op de PVV wil stemmen. 

Benieuwd wanneer er een extra heffing gaat komen op het drogen van je was. Of zal ik 'ze' maar niet op een idee brengen?

FB-IMG-1692852457313.jpg

Aviendha schreef op 23-08-2023 om 21:57:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarom ben ik dus ook lid van de SP en niet van GroenLinks. Mijn enigszins flauwe reactie was op iemand die op de PVV wil stemmen.

SP en PVV schelen nog niet eens zo heel veel van elkaar, maar SP doet daar allemaal (zie eerdere posts) net niet genoeg afstand van en ik vind Marijnissen niet sterk genoeg overkomen, vandaar PVV. Net nog meer voor de gewone man, etc

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-08-2023 om 21:54:

[..]

Dit stuk beschrijft mooi hoe "Nederlanders" in elkaar zitten

Dat is oa ook wat ik bedoel.

Poezenmeisje schreef op 24-08-2023 om 06:50:

Benieuwd wanneer er een extra heffing gaat komen op het drogen van je was. Of zal ik 'ze' maar niet op een idee brengen?

Haha precies ze worden steeds gekker. Alles om nog meer uit onze portemonnee te krijgen en het helpt allemaal niets.

Facy66 schreef op 24-08-2023 om 08:07:

[..]

SP en PVV schelen nog niet eens zo heel veel van elkaar, maar SP doet daar allemaal (zie eerdere posts) net niet genoeg afstand van en ik vind Marijnissen niet sterk genoeg overkomen, vandaar PVV. Net nog meer voor de gewone man, etc

De manier waarop ze voor de gewone man opkomen scheelt wel van elkaar. PVV geeft asielzoekers en klimaatdingen de schuld (maar vooral asielzoekers, en de islam en Marrokanen in het bijzonder). En de SP hamert op een eerlijkere verdeling van de welvaart zonder daarbij naar buitenlanders te wijzen. Voor mij wel een heel belangrijk verschil. 

Aviendha schreef op 24-08-2023 om 08:20:

[..]

De manier waarop ze voor de gewone man opkomen scheelt wel van elkaar. PVV geeft asielzoekers en klimaatdingen de schuld (maar vooral asielzoekers, en de islam en Marrokanen in het bijzonder). En de SP hamert op een eerlijkere verdeling van de welvaart zonder daarbij naar buitenlanders te wijzen. Voor mij wel een heel belangrijk verschil.

Hoe moet die eerlijkere verdeling van welvaart eruit zien? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.