Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleurtje_5 schreef op 21-07-2023 om 19:16:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik vind Caroline en haar achterban heel eerlijk en vooral ook heel sociaal.

Eerlijk? 

Loeki72 schreef op 21-07-2023 om 20:34:

[..]

Niet in hetgeen hoor. Wel toen hij idioter begon te doen.

Misschien dat het toen pas mijn aandacht trok, haha

Loeki72 schreef op 21-07-2023 om 20:35:

[..]

Eerlijk?

Zij is recht door zee en draait er niet om heen.

Aviendha schreef op 21-07-2023 om 20:37:

[..]

Misschien dat het toen pas mijn aandacht trok, haha

Juist toen kon het mijn aandacht niet meer trekken.

Yumi schreef op 21-07-2023 om 15:30:

Tja we blijven strijden voor gelijke rechten, maar we geven wel de voorkeur aan een vrouw of aan andere culturen.

Word je afgewezen omdat je bijvoorbeeld een andere afkomst hebt, vrouw bent of homoseksueel? Dan is er misschien sprake van discriminatie, omdat de reden waarop je wordt afgewezen ingaat tegen de regels van de Algemene wet gelijke behandeling.

Word je afgewezen omdat je een witte man bent? Dan is er misschien sprake van discriminatie, een voorkeur voor een vrouw of iemand uit een andere cultuur. omdat de reden waarop je wordt afgewezen ingaat tegen de regels van de Algemene wet gelijke behandeling.

Hoe krom kan het zijn? Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Hierover had mijn maatschappijleer boek al een spotprent in de jaren negentig.

En nog steeds actueel...

Coreopsis schreef op 21-07-2023 om 16:06:

[..]

Door jarenlange discriminatie en uitsluiting hebben bepaalde groepen een enorme achterstand op de gemiddelde "witte man". Denk jij dat die achterstand nu vanzelf opeens verdwenen is? Ik denk het niet. De gevolgen van die achterstand blijven nog jaren, generaties lang te merken als je niet actief ingrijpt.

Ook hier weer de boekentip: So you want to talk about race.

Dit snap ik op zich ook. Boek gaat op de (lange) nog te lezenlijst.

Fleurtje_5 schreef op 21-07-2023 om 19:16:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik vind Caroline en haar achterban heel eerlijk en vooral ook heel sociaal.

Eerlijk? Het is bekend en bewezen dat vooral de leden van Farmers Defence Force gesponsord worden door de veevoeder-industrie-maffia. Ik hoop dat de achterban van Caroline van der Plas zich zal uitsplitsen. Dan bestaat er een kansje dat het een serieuze, eerlijke partij wordt.

Loeki72 schreef op 21-07-2023 om 20:35:

[..]

Eerlijk?

Kun je een paar leugens van Caroline noemen? Ik ken ze niet.

Herfstappeltaart schreef op 22-07-2023 om 09:03:

[..]

Eerlijk? Het is bekend en bewezen dat vooral de leden van Farmers Defence Force gesponsord worden door de veevoeder-industrie-maffia. Ik hoop dat de achterban van Caroline van der Plas zich zal uitsplitsen. Dan bestaat er een kansje dat het een serieuze, eerlijke partij wordt.

Volgens mij zijn dat roddels en geruchten, maar nergens bewezen.

Herfstappeltaart schreef op 22-07-2023 om 09:03:

[..]

Ik schreef "Caroline en haar achterban" maar dat schreef ik verkeerd. Ik bedoelde Caroline en haar partijgenoten. Bij BBB zitten heel goede en betrouwbare mensen. BBB  kreeg enorm veel stemmen tijdens de verkiezingen. Een grote achterban dus. Onmogelijk om die mensen allemaal te kennen.

Caroline vind ik heel correct en vooral een heel wijs en eerlijk mens. En die mensen in haar partij, die ik wel ken, zijn dat ook.

Veevoeder-industrie-maffia ? Soheey, zijn we nog wel veilig dan?

Fleurtje_5 schreef op 21-07-2023 om 18:55:

[..]

In mijn basisschoolleeftijd werden kinderen van gewone arbeiders vaak tekort gedaan. Ze werden vaak achteraan in de klas gezet, niet veel aandacht aan besteed. Ik zal de woorden van een leraar niet herhalen omdat leeftijdsgenootjes die woorden vast zouden herkennen.

In klas 6 (nu groep 8) kregen ze te horen dat ze naar de huishoudschool konden gaan terwijl ze vast mavo of havo hadden gekund. Want 'ze gaan straks trouwen en dan zijn ze huisvrouw'.

En idd, niet iedereen wil zo'n carriere-tijger zijn om meer-dan-fulltime te werken. En niet iedereen kan dat volhouden.

Die achterstand kan idd blijvend zijn, maar sommigen hebben later wel ingehaald door toch nog een opleiding of avondschool te gaan doen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bbb-kreeg-de-eerste-grote-campagnedonatie-na-de-val-van-het-kabinet~b9c7a984/
Qua campagne donaties is het in elk geval niet te zien dat de BBB vooral door de grote veevoederbedrijven gesponsord zou worden. Vooral de VVD kreeg hoge bedragen van bedrijven.

De vvd zet de deur op een kier naar een samenwerking met de pvv: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/21/vvd-zoekt-toenadering-tot-pvv-samenwerken-niet-uitgesloten-a4170295

Ben benieuwd wat vvd stemmers daar van vinden. Dat zou een flinke ruk naar extreem rechts zijn (en in mijn ogen een nog lagere morele ondergrens bereiken). Rutte z’n strategie was altijd: stem op mij, anders krijg je extreem rechts en sloot na 2012 een samenwerking uit. Hiermee wordt wel een heel ander signaal gegeven. 

Libertine schreef op 22-07-2023 om 13:52:

De vvd zet de deur op een kier naar een samenwerking met de pvv: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/21/vvd-zoekt-toenadering-tot-pvv-samenwerken-niet-uitgesloten-a4170295

Ben benieuwd wat vvd stemmers daar van vinden. Dat zou een flinke ruk naar extreem rechts zijn (en in mijn ogen een nog lagere morele ondergrens bereiken). Rutte z’n strategie was altijd: stem op mij, anders krijg je extreem rechts en sloot na 2012 een samenwerking uit. Hiermee wordt wel een heel ander signaal gegeven.

Het kan ook andersom zijn, dat de PVV meer richting VVD gaat.

Ik vind partijen uitsluiten nooit goed. Ik heb wel altijd gestemd op Rutte maar wat dat betreft was ik het helemaal niet met hem eens. Heel goed dat de VVD daar nu anders over denkt maar dan wel de PVV als volwaardige partij zien en geen gedoogpartij! Je hebt het wel over heel erg veel mensen die PVV kiezen en er niks aan hebben gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.