Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Coreopsis schreef op 10-07-2023 om 08:25:

[..]

Ik hoop vooral dat er een linkse wind gaat draaien, zonder Rutte. Niemand kan die man toch nog serieus nemen? Liegt, bedriegt en komt overal mee weg.

Toch bijzonder hoe 1 man links en rechts lijkt te verenigen. In ieder geval op dit punt.

Ik hoop ook op een sociaal en progressief kabinet. Probleem is wel dat links verdeeld is in veel fatsoenlijke partijen. De kieswijzer levert mij altijd drie partijen op: GL, PvdA,en de PvdD. Die laatste dan vaak bovenaan. Toch zal ik niet op ze stemmen.  Die verdeeldheid van links in getuigenispartijen op single issues  houdt Rutte stevig  in het zadel.  Beschaafd rechts dat niet op een christelijke partij wil stemmen heeft maar 1 optie: de VVD.

Hopelijk kan ik aan het eind van de dag zeggen hield Rutte stevig in het zadel. De vlag ligt na het eindexamen van de jongste stof te vangen op zolder, als Rutte vandaag weggestuurd wordt hang ik hem uit! 

kenfan schreef op 10-07-2023 om 09:25:

[..]

Niemand. Dit is einde oefening voor het CDA, dat krabbelt niet meer op. Met de ontkerkelijking is het bestaansrecht van een grote christendemocratische partij weggevallen. BBB is hun natuurlijke opvolger en een groot deel van het bestuursapparaat is al overgestapt. Ik verwacht niet dat een grote BBB-fractie net zo'n kermis wordt als de LPF destijds. Hugo en Wopke vinden wel een lucratieve bezigheid in het bedrijfsleven.

Ze zullen nog kleiner worden inderdaad. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet aan de verkiezingen mee doen, dus ze zullen een lijsttrekker moeten hebben. Wellicht vragen ze Omtzigt terug. Die is nog helemaal niet bezig geweest met het opbouwen van een eigen partij, en hij zal toch iets moeten.

Libertine schreef op 10-07-2023 om 09:31:

[..]

Helaas (of eigenlijk gelukkig) wordt iemand in zijn positie niet afgerekend op z’n intenties maar op z’n daden.

Nogmaals, hoe gaat het nu met de economie in Nederland? Hebben de meeste mensen geen baan? Hoe is de zorg in Nederland geregeld op dit moment? Kunnen mensen die zorg nodig hebben zorg krijgen? Hoe heeft Rutte Nederland door de coronacrisis geholpen? Dat zijn allemaal dingen die wel goed zijn in Nederland, in Nederland gaan heel veel dingen heel erg goed, maar niet alles, maar dat kan ook niet. Men moet altijd het negatieve er uitpakken, nooit het positieve.

Mija schreef op 10-07-2023 om 09:37:

[..]

Wat doen goede intenties er nou toe? Ik geloof best dat hij een aardige kerel is die politiek handig opereert en het goed bedoelt maar dat onder zijn leiding mensen groot onrecht is aangedaan en grote maatschappelijke problemen eerder zijn verergerd dan opgelost vind ik toch belangrijker.

Ik neem aan dat je de kindertoeslagen drama bedoeld? Dat is ook verschrikkelijk mis gegaan, dat weet iedereen, maar is dat alleen de verantwoordelijkheid van Rutte? En hij heeft toen zijn verantwoordelijkheid toen genomen door het kabinet te laten vallen, bovendien al die mensen zijn compenseert en hebben geld gekregen, maar ik zeg niet dat dat goed was.

Muurbloem1985 schreef op 10-07-2023 om 09:48:

[..]

Ik neem aan dat je de kindertoeslagen drama bedoeld? Dat is ook verschrikkelijk mis gegaan, dat weet iedereen, maar is dat alleen de verantwoordelijkheid van Rutte? En hij heeft toen zijn verantwoordelijkheid toen genomen door het kabinet te laten vallen, bovendien al die mensen zijn compenseert en hebben geld gekregen, maar ik zeg niet dat dat goed was.

Je bedoelt dat er beloofd is dat alle schade vergoed wordt. Dat gaat nog jaren duren. Bovendien is sommige schade niet te vergoeden.

Muurbloem1985 schreef op 10-07-2023 om 09:43:

[..]

Nogmaals, hoe gaat het nu met de economie in Nederland? Hebben de meeste mensen geen baan? Hoe is de zorg in Nederland geregeld op dit moment? Kunnen mensen die zorg nodig hebben zorg krijgen? Hoe heeft Rutte Nederland door de coronacrisis geholpen? Dat zijn allemaal dingen die wel goed zijn in Nederland, in Nederland gaan heel veel dingen heel erg goed, maar niet alles, maar dat kan ook niet. Men moet altijd het negatieve er uitpakken, nooit het positieve.

Hebben jonge mensen met een baan kans op een huis? Is door de VVD niet het ministerie van Volkshuisvesting afgeschaft zodat buitenlandse investeerders vrij spel kregen.  Heeft Rutte in de Coronatijd niet aan grondrechtelijke wetten getornd met maatregelen die niets opleverden? Het veel te lang dichthouden van de scholen. De decentralisatie van de jeugdzorg.

Echt, hoe mensen met droge ogen kunnen beweren dat Macchiavelli Rutte het goed gedaan heeft, ik kan er niet bij.

Hoe het moet met de economie?  Wat in mij opkomt is eerlijker verdeling van de welvaart. Zorgen dat vermogen zwaarder belast wordt dan inkomen. Belastingontwijkingtrucs ondervangen. Zorgen voor herstel van de publieke sector.

Daglichtlamp schreef op 10-07-2023 om 09:43:

[..]

Ze zullen nog kleiner worden inderdaad. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet aan de verkiezingen mee doen, dus ze zullen een lijsttrekker moeten hebben. Wellicht vragen ze Omtzigt terug. Die is nog helemaal niet bezig geweest met het opbouwen van een eigen partij, en hij zal toch iets moeten.

Lijkt me stug. Maar CDA zal wel spijt hebben dat ze zo'n stemmenkanon afgedankt hebben. Ik zie Omtzigt geen partij stichten, de sociale vaardigheden voor een verbinder heeft hij niet. Dat is een lone wolf dossiertijger, die op zijn plek is bij een bestaande partij. Kaag zal ook nog wel eens wakker liggen dat ze twee jaar terug het "hier scheiden onze wegen"niet heeft doorgezet.

Libertine schreef op 10-07-2023 om 09:31:

[..]

Helaas (of eigenlijk gelukkig) wordt iemand in zijn positie niet afgerekend op z’n intenties maar op z’n daden.

En zelfs dat dus niet tot nu toe.

Het zou eens tijd worden dat dat wel eens gaat gebeuren.

[..]

De zorg is alleen maar achteruit gegaan. Niet iedereen krijgt zorg. Ik denk dat jij veel te positief over alles denkt. 

Rutte wordt geen lijsttrekker.

Daglichtlamp schreef op 10-07-2023 om 10:36:

Rutte wordt geen lijsttrekker.

[..]

Ik geloof echt dat je wat informatie mist. 

De zorg in Nederland is een blamage. Gebroken benen, geen probleem. Maar de ggz en jeugdzorg is een drama. Het volgende plan van de VVD was de ouderenzorg verder uitkleden.

Over het beleid tijdens de coronacrisis lopen nog allerhande evaluaties. Wat al wel zeker lijkt is dat er heel onverantwoord met geld is omgesprongen en daarvan een hoop niet terug te vinden is. Daarnaast hebben ze toen belangrijke democratische waarden aan hun laars gelapt door een bizar WOB-verzoek beleid heel lang door te voeren. 

En de financiële kloof tussen arm en rijk lijkt groter te worden. Gemiddeld gaat het prima, maar dat komt vooral omdat het aan de bovenkant een stuk beter is gegaan. Mensen aan de onderkant zijn meer en meer klem komen te zitten. 

Dit is allemaal te onderbouwen. Het zijn geen meningen, maar feiten waar al veel over gepubliceerd is.

Ik wil niet alles in de schoenen van Rutte schuiven, daarom probeer ik constant te schrijven over de VVD en niet Rutte. Maar wat ik hem wel verwijt is bewust gebrek aan transparantie. Met zijn oude Nokia, lekkende geheugen en bizarre omgang met WOB verzoeken, het terugdringen van verslaglegging en dan ook nog zó verslagleggen dat bijna alles weggegumd kan worden wat gevoelig ligt. In Den Haag ook wel de Rutte doctrine genoemd. Hierdoor is dr macht oncontroleerbaar geworden en dat vind ik in een democratisch land als het onze, misschien nog wel het meest kwalijke. En daar heeft hij met zijn extreem lange termijn als manager van ons land absoluut een flinke hand in gehad. Het is in mijn ogen een erg goede politicus, maar een zeer slecht democratisch bestuurder. 

Doemijdieglazenbol schreef op 10-07-2023 om 11:05:

[..]

Ik geloof echt dat je wat informatie mist.

De zorg in Nederland is een blamage. Gebroken benen, geen probleem. Maar de ggz en jeugdzorg is een drama. Het volgende plan van de VVD was de ouderenzorg verder uitkleden.

Over het beleid tijdens de coronacrisis lopen nog allerhande evaluaties. Wat al wel zeker lijkt is dat er heel onverantwoord met geld is omgesprongen en daarvan een hoop niet terug te vinden is. Daarnaast hebben ze toen belangrijke democratische waarden aan hun laars gelapt door een bizar WOB-verzoek beleid heel lang door te voeren.

En de financiële kloof tussen arm en rijk lijkt groter te worden. Gemiddeld gaat het prima, maar dat komt vooral omdat het aan de bovenkant een stuk beter is gegaan. Mensen aan de onderkant zijn meer en meer klem komen te zitten.

Dit is allemaal te onderbouwen. Het zijn geen meningen, maar feiten waar al veel over gepubliceerd is.

Ik wil niet alles in de schoenen van Rutte schuiven, daarom probeer ik constant te schrijven over de VVD en niet Rutte. Maar wat ik hem wel verwijt is bewust gebrek aan transparantie. Met zijn oude Nokia, lekkende geheugen en bizarre omgang met WOB verzoeken, het terugdringen van verslaglegging en dan ook nog zó verslagleggen dat bijna alles weggegumd kan worden wat gevoelig ligt. In Den Haag ook wel de Rutte doctrine genoemd. Hierdoor is dr macht oncontroleerbaar geworden en dat vind ik in een democratisch land als het onze, misschien nog wel het meest kwalijke. En daar heeft hij met zijn extreem lange termijn als manager van ons land absoluut een flinke hand in gehad. Het is in mijn ogen een erg goede politicus, maar een zeer slecht democratisch bestuurder.

Nog even een aanvulling aan het stukje over zorg:
Een enorm tekort aan huisartsen, een enorm tekort aan medicijnen en een enorm tekort aan materialen. Toename van controle en wantrouwen aan zorgmedewerkers die aan patiëntenzorg doen. Toename medewerkers aan de zorg ipv in de zorg. En zo kan ik nog wel meer bedenken.

Loeki72 schreef op 10-07-2023 om 10:21:

[..]

De zorg is alleen maar achteruit gegaan. Niet iedereen krijgt zorg. Ik denk dat jij veel te positief over alles denkt.

Wees blij dat het hier zo verzorgd is, is alles perfect? Zeker niet maar het is wel goed geregeld.

Muurbloem1985 schreef op 10-07-2023 om 11:16:

[..]

Wees blij dat het hier zo verzorgd is, is alles perfect? Zeker niet maar het is wel goed geregeld.

Ik werk in de zorg en weet prima hoe het er aan toe gaat. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.