Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

17-03-2023 om 09:19

Miraval schreef op 17-03-2023 om 09:15:

[..]

Ik heb eenmalig een uitstap gemaakt naar BBB en als ze het niet waar kunnen maken dan gaat mijn volgende stem weer naar VVD. Ik hoop gewoon dat dit wel gaat werken en niet een fiasco wordt als FvD. En nee ik jammer helemaal niet, ik geef gewoon een tegengeluid hier want de overheersende mening hier is dat BBB gewoon alleen proteststemmen zijn van domme mensen.

Volgens mij heeft 1 op de 5 stemmers op de BBB gestemd , dat is echt heel veel!!

Miraval schreef op 17-03-2023 om 09:15:

[..]

Ik heb eenmalig een uitstap gemaakt naar BBB en als ze het niet waar kunnen maken dan gaat mijn volgende stem weer naar VVD. Ik hoop gewoon dat dit wel gaat werken en niet een fiasco wordt als FvD. En nee ik jammer helemaal niet, ik geef gewoon een tegengeluid hier want de overheersende mening hier is dat BBB gewoon alleen proteststemmen zijn van domme mensen.

Waarom de VVD? Sinds wanneer dragen zij bij aan oplossingen? Het hele punt is toch juist dat de gevestigde orde faalt? Ik begrijp het oprecht niet. 

felija schreef op 17-03-2023 om 09:10:

[..]

Eens. Er zijn juist ontzettend veel mensen enthousiast over de BBB, kijk maar naar de verkiezingsuitslag.

Wat nu als ook de BBB niet kan voldoen aan de verwachtingen? Gaat men dan weer met hetzelfde gemak op een andere rechts rijzende ster stemmen? Dat de geschiedenis zich blijft herhalen? Een keer houdt het op en moeten mensen onder ogen zien dat het niet meer wordt zoals het was.

Er zijn heel veel mensen niet enthousiast over BBB. Kijk maar naar de verkiezingsuitslag. 

Epic88 schreef op 17-03-2023 om 09:19:

[..]

Volgens mij heeft 1 op de 5 stemmers op de BBB gestemd , dat is echt heel veel!!

Dus 4 van de 5 niet. 

Loeki72 schreef op 17-03-2023 om 09:25:

[..]

Dus 4 van de 5 niet.

En nog véél minder mensen hebben gestemd op andere partijen.

[..]

Dus 4 van de 5 niet.

Dat maakt het ook lastig voor de BBB om haar speerpunten er door te krijgen, de partij zal veel water bij de wijn moeten doen.

[..]

Dus 4 van de 5 niet.

Klopt, die hebben een keuze gemaakt voor 1 van de andere 14 partijen.... 

Mija schreef op 17-03-2023 om 09:07:

[..]

.

Ik weet niet waar die mensen vandaan komen. Misschien oud-CDA? Als zij al heel veel oud-CDA hebben binnengehaald, waar moet Omtzigt dan nog mensen vandaan halen? De politieke vijver wordt niet per se veel groter.

Dat kun je gewoon nakijken. De namen staan op de kieslijst voor Groningen. Ik heb er anderhalf uur over gedaan met facebook en internet.

Ex-VVD, bedrijfsleven, podotherapeut, medisch secretaresse, melkveehoudster.

31 namen op de kieslijst voor de provincie. 

24 burgers, 7 boeren.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

17-03-2023 om 09:46

Yumi schreef op 17-03-2023 om 09:29:

[..]

Klopt, die hebben een keuze gemaakt voor 1 van de andere 14 partijen....

Precies. Ik heb totaal geen problemen met de BBB en heb nog even getwijfeld om erop te stemmen. Uiteindelijk voor iets anders gekozen. Zo zijn er vast nog vele. 

Cookielover

Cookielover

17-03-2023 om 09:48 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 16-03-2023 om 23:29:

[..]

Opmerkelijk dat het vooral de categorie 35+ is die op BBB heeft gestemd. Bij de jongeren gingen GL en VVD redelijk gelijk op. Zijn er meer ‘gewone mensen’ onder de ouderen? Ik denk het wel, jongeren zijn iig hoger opgeleid. In de UK zag je ook dat de ouderen de Brexit hebben gewonnen, gewoon niet nadenken.

Nou ja, over vier jaar is het weer voorbij. Als het gaat om het kabinet, gaan mensen echt niet BBB stemmen.

Dat denk ik zeker wel.

Cookielover

Cookielover

17-03-2023 om 09:50 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 17-03-2023 om 08:04:

Ik ben ook wel benieuwd wat CDA nu gaat doen, die zijn gehalveerd. Maar Wopke Hoekstra blijft aan zo lijkt het.

'Woppert is geen stoppert'.

Cookielover

Cookielover

17-03-2023 om 09:51 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 17-03-2023 om 08:15:

[..]

Jongeren zijn idealistisch, ouderen zijn realistisch.

Realistisch? Egoïstisch en 'WILIKNIE', zou ik willen zeggen. 

Poezenmeisje schreef op 17-03-2023 om 09:31:

[..]

Dat kun je gewoon nakijken. De namen staan op de kieslijst voor Groningen. Ik heb er anderhalf uur over gedaan met facebook en internet.

Ex-VVD, bedrijfsleven, podotherapeut, medisch secretaresse, melkveehoudster.

31 namen op de kieslijst voor de provincie.

24 burgers, 7 boeren.

Ik vind het knap dat ze zoveel mensen weten te mobiliseren om op lijsten te gaan staan en kijk er ook heel anders tegenaan dan tegen FvD. Die vond en vind ik gewoon gestoord en gevaarlijk. 

Wat goed van jou trouwens dat je dat helemaal hebt uitgezocht! 

Cookielover

Cookielover

17-03-2023 om 09:53 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 17-03-2023 om 08:23:

[..]

Omtzigt is helemaal niet bezig met het opbouwen van een partij. Ik vermoed dat die helemaal niet mee gaat doen bij de volgende verkiezingen.

En hij gaat zich al helemaal niet aansluiten bij de BBB, wat weleens langskomt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.