Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
Mija
17-03-2023 om 08:55
Poezenmeisje schreef op 17-03-2023 om 08:15:
[..]
Jongeren zijn idealistisch, ouderen zijn realistisch.
Volgens mij is dat tegenwoordig anders. ‘Vroeger’ schopten jongeren overal tegenaan en ouderen accepteerden de status quo. Nu lijken jongeren constructief en oplossingsgericht en zijn veel ouderen gedesillusioneerd en cynisch en vooral ‘tegen’.
felija
17-03-2023 om 08:55
ik vind het stemgedrag van ouderen helemaal niet realistisch, tot op zekere hoogte begrijpelijk, maar zeker niet realistisch. Ik hoop toch, wellicht tegen beter weten in, dat niet iedereen stemt puur vanwege zijn eigen hachje, maar dat een stem voor een betere samenlevinging (ook al is dat met minder luxe) ook het individu ten goede komt.
Lollypopje
17-03-2023 om 08:58
Miraval schreef op 17-03-2023 om 08:45:
[..]
Of je draait het om en de ouderen van nu hebben geen recht van spreken omdat zij er over 50 jaar niet meer zijn.
Beide stemmen zijn evenveel waard en naar beiden moet geluisterd worden. Daarom zal het beleid wat minder rigoureus moeten gaan en geleidelijker. Als partijen zul je naar elkaar toe moeten bewegen en niet van 2 kanten de hakken in het zand moeten zetten want dan kom je nergens en groeit de onvrede van beide kanten.
Ik draai niks om, ik reageer namelijk enkel op de uitspraak van iemand die jongeren niet realistisch noemt. Daar ben ik het niet mee eens.
De rest haal jij erbij, maar staat geheel los van het punt dat ik wil maken. Dat het beste zou zijn dat ze tot elkaar komen, ben ik namelijk met je eens.
Miraval
17-03-2023 om 09:00
Lollypopje schreef op 17-03-2023 om 08:58:
[..]
Ik draai niks om, ik reageer namelijk enkel op de uitspraak van iemand die jongeren niet realistisch noemt. Daar ben ik het niet mee eens.
De rest haal jij erbij, maar staat geheel los van het punt dat ik wil maken. Dat het beste zou zijn dat ze tot elkaar komen, ben ik namelijk met je eens.
Sorry ik bedoelde het niet persoonlijk maar algemeen. Je kunt namelijk beide beweringen aan beide kanten maken maar daar schiet je niks mee op. We zullen in gesprek moeten gaan met elkaar en vooral echt luisteren naar behoeftes en openstaan voor andere ideeën.
Mija
17-03-2023 om 09:01
Miraval schreef op 17-03-2023 om 08:18:
Ik vind het jammer dat er zo zuur gereageerd wordt op de winst van BBB. Er is een duidelijke boodschap afgegeven en de politiek kan daar eigenlijk niet omheen. Kennelijk zijn er buiten de boeren zelf heel veel mensen die het schandalig vinden hoe het beleid gaat. De meeste boeren weten zelf ook wel dat er iets moet veranderen. De breekpunten zijn dan ook het onteigenen van boeren en het naar voor halen van de wet naar 2030 ipv 2035.
Ik lees dingen als mensen die BBB kiezen zijn alleen protest stemmen tot aan mensen die zwakbegaafd zijn. Alsof we de uitslag gewoon maar naast ons neer moeten leggen en er niks mee moeten doen.
Natuurlijk kunnen we niet om ze heen. In Den Haag zijn ze al heel realistisch bezig om te kijken wat ze met het stikstofbeleid moeten doen. Ik snap alleen niet dat je zo zielig doet over dat veel mensen niet enthousiast zijn over BBB. Jij mag denken dat ze het heil gaan brengen maar veel mensen denken dat niet. Ik hang de vlag echt niet uit en jouw oproep om er blij van te worden, is helaas aan dovemansoren gericht. Hou nou eens op daarover te jammeren. Laat ze maar aan de slag gaan en al die mensen die er geen vertrouwen in hebben verrassen, dan zien wel wel of de vreugde uitbreekt. Ik geloof er in ieder geval niks van maar als ze zich bewijzen, geef ik graag mijn ongelijk toe.
Poezenmeisje
17-03-2023 om 09:01
Ik kom óók op voor kinderen van 20.
Ik wil dat zij, net als wij begin jaren '90, een huis kunnen kopen. Liefst op één inkomen en dat een stel met elk drie dagen werken kan rondkomen plus nog af en toe uit eten of op vakantie gaan.
De meeste mensen hebben geen idiote wensen, maar willen gewoon kunnen leven.
Er wordt afgegeven op mensen met auto's, maar hoe moet je anders ergens komen als er geen of amper OV is?
Elk volwassen gezinslid een auto is niets vreemd op "het platteland". Zes auto's voor de deur? Je hebt vier kinderen, die moeten naar school of werk kunnen komen.
Het ziekenhuispersoneel dat nu staakt heeft wisseldiensten, kan vaak geen OV gebruiken én moet betalen om te parkeren. Wat vreemd dat zoveel mensen vertrekken uit de zorg.
FaithfulDuck87
17-03-2023 om 09:05
En de BBB is winnaar in ALLE provincies. Dus niet alleen in de plattelandprovincies, maar in heel Nederland.
Poezenmeisje
17-03-2023 om 09:06
Ik hoop dat Omtzigt zich verbindt aan BBB. De enige reden om destijds niet op hem te stemmen, was dat hij lid was van het CDA.
FaithfulDuck87
17-03-2023 om 09:06
Mija schreef op 17-03-2023 om 09:01:
[..]
Natuurlijk kunnen we niet om ze heen. In Den Haag zijn ze al heel realistisch bezig om te kijken wat ze met het stikstofbeleid moeten doen. Ik snap alleen niet dat je zo zielig doet over dat veel mensen niet enthousiast zijn over BBB. Jij mag denken dat ze het heil gaan brengen maar veel mensen denken dat niet. Ik hang de vlag echt niet uit en jouw oproep om er blij van te worden, is helaas aan dovemansoren gericht. Hou nou eens op daarover te jammeren. Laat ze maar aan de slag gaan en al die mensen die er geen vertrouwen in hebben verrassen, dan zien wel wel of de vreugde uitbreekt. Ik geloof er in ieder geval niks van maar als ze zich bewijzen, geef ik graag mijn ongelijk toe.
Degene die jammeren hier zijn degene die tegen de BBB zijn.
Mija
17-03-2023 om 09:07
Madamecannibale schreef op 17-03-2023 om 08:21:
[..]
Klopt maar dan zijn er ook andere concurrenten zoals bijvoorbeeld Omtzicht.
Eerst maar eens zien wat die gaat doen. Vooralsnog is die in zijn dooie uppie en lijkt hij niet geneigd een partij te beginnen. BBB is wel een bijzondere nieuwkomer want kennelijk hebben ze heel veel mensen om op kieslijsten te zetten, zelfs voor het waterschap. Ik weet niet waar die mensen vandaan komen. Misschien oud-CDA? Als zij al heel veel oud-CDA hebben binnengehaald, waar moet Omtzigt dan nog mensen vandaan halen? De politieke vijver wordt niet per se veel groter.
felija
17-03-2023 om 09:10
Mija schreef op 17-03-2023 om 09:01:
[..]
Eens. Er zijn juist ontzettend veel mensen enthousiast over de BBB, kijk maar naar de verkiezingsuitslag.
Wat nu als ook de BBB niet kan voldoen aan de verwachtingen? Gaat men dan weer met hetzelfde gemak op een andere rechts rijzende ster stemmen? Dat de geschiedenis zich blijft herhalen? Een keer houdt het op en moeten mensen onder ogen zien dat het niet meer wordt zoals het was.
felija
17-03-2023 om 09:11
Friezinnetje schreef op 17-03-2023 om 09:06:
[..]
Niet tegen de BBB, wel kritisch, da's wat anders.
Mija
17-03-2023 om 09:12
Friezinnetje schreef op 17-03-2023 om 09:06:
[..]
Nee, ik zeg dat ik er helemaal geen vertrouwen in heb dat ze een goede toekomstgerichte politiek kunnen voeren. Ik mag dat gewoon zeggen. Dat zuur noemen is gewoon zieligdoenerige retoriek. Ga het dan maar gewoon bewijzen. Dat persoonlijk gekrenkte gedoe ‘ze vinden BBB niet aardig, snik snik’. Kom op zeg. Het is politiek. Caroline is niet ons vriendinnetje.
Miraval
17-03-2023 om 09:15
felija schreef op 17-03-2023 om 09:10:
[..]
Eens. Er zijn juist ontzettend veel mensen enthousiast over de BBB, kijk maar naar de verkiezingsuitslag.
Wat nu als ook de BBB niet kan voldoen aan de verwachtingen? Gaat men dan weer met hetzelfde gemak op een andere rechts rijzende ster stemmen? Dat de geschiedenis zich blijft herhalen? Een keer houdt het op en moeten mensen onder ogen zien dat het niet meer wordt zoals het was.
Ik heb eenmalig een uitstap gemaakt naar BBB en als ze het niet waar kunnen maken dan gaat mijn volgende stem weer naar VVD. Ik hoop gewoon dat dit wel gaat werken en niet een fiasco wordt als FvD. En nee ik jammer helemaal niet, ik geef gewoon een tegengeluid hier want de overheersende mening hier is dat BBB gewoon alleen proteststemmen zijn van domme mensen.
FaithfulDuck87
17-03-2023 om 09:15
Miraval schreef op 17-03-2023 om 09:15:
[..]
Ik heb eenmalig een uitstap gemaakt naar BBB en als ze het niet waar kunnen maken dan gaat mijn volgende stem weer naar VVD. Ik hoop gewoon dat dit wel gaat werken en niet een fiasco wordt als FvD. En nee ik jammer helemaal niet, ik geef gewoon een tegengeluid hier want de overheersende mening hier is dat BBB gewoon alleen proteststemmen zijn van domme mensen.
al weer eens.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.