Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 17:18
Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:12:
[..]
Maar ontopic: een paar procent van de Nederlandse bevolking (maximaal) draagt een hoofddoek, de niqaab/boerka zijn verboden in de openbare ruimte in Nederland. Waar ben je bang voor?
Kijk naar de geschiedenis van Iran.
In 1979 leken de islamisten fantastische mensen die hand-in-hand gingen met linkse opvattingen.
Twee jaar later werden de linkse mensen aan hijskranen gehangen door diezelfde islamisten.
Euphoria
27-06-2026 om 17:18
felija schreef op 27-06-2026 om 13:55:
[..]
? Het blijft me verbazen hoe mensen kunnen denken. Ongelofelijk.
En ik verbaas me dus echt om jouw bericht.
Euphoria
27-06-2026 om 17:20
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
Nou, vandaag weer een staaltje vrouwmensen die net zo goed geen kleding hadden kunnen aantrekken gezien hun kledingkeuze. Dat is de andere kant en in mijn ogen toch ook echt niet oké. Dan zie ik nog liever hoofddoeken en gewaden. Ik heb meer moeite met normen en waarden anderszins van menig ander cultuur.
Euphoria
27-06-2026 om 17:27
die pingpongwedstrijd die hier alweer gaande is handschoenvrouw en felija….ook echt een fenomeen….gezamenlijke overijverigheid.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 17:29
Als je in Engeland bent, kijk je met verbijstering naar waar mensen hun te grote lichaamsdelen in proppen.
Maar dat zal hun EIGEN keuze zijn, niet opgelegd door wezens die denken verheven te zijn en voor jou te mogen bepalen wat jij aantrekt omdat je anders een schande bent voor je familie en clan.
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 17:35
Euphoria schreef op 27-06-2026 om 17:17:
[..]
Onvoorstelbaar dat jij het effect van buitenlanders op de Nederlandse cultuur en onze normen en waarden niet zo interessant vind.
Op basis van cijfers is het niet zo aannemelijk dat we over 100 jaar allemaal in een boerka lopen. Het is wel veel waarschijnlijker dat de gemiddelde Nederlander dan een donkerder huidskleur heeft en dat de Nederlandse taal anders in elkaar zit door de invloed van het Engels en andere Europese talen. Hoe wil je iets dergelijks tegen houden? En waarom zou je je er zorgen over maken.
felija
27-06-2026 om 17:40
Euphoria schreef op 27-06-2026 om 17:27:
die pingpongwedstrijd die hier alweer gaande is handschoenvrouw en felija….ook echt een fenomeen….gezamenlijke overijverigheid.
Tja, discussie voeren, heet dat, wat men op een forum doorgaans doet. Proberen om echt eens een inhoudelijke discussie te voeren op basis van valide bronnen en cijfers in plaats van enkel op vooringenomen aannames. Maar tot nu toe wil dat net zoals voorheen niet lukken. Nul op het rekest.
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 17:43
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 17:18:
[..]
Kijk naar de geschiedenis van Iran.
In 1979 leken de islamisten fantastische mensen die hand-in-hand gingen met linkse opvattingen.
Twee jaar later werden de linkse mensen aan hijskranen gehangen door diezelfde islamisten.
Wat bedoel je, de Islamitische revolutie die na het verjagen van de sjah leidde tot interne zuiveringen tegen minder radicale elementen?
Dat gebeurt tijdens de meeste opstanden en revoluties. Na de Franse en Russische revolutie zijn gematigder elementen structureel gezuiverd. Tijdens de Nederlandse opstand zijn minder uitgesproken rebellen overvleugeld, gedwongen zich aan te sluiten bij de radicalen en in sommige gevallen vermoord.
Als in Nederland een extremistische partij aan de macht komt zal dat op dezelfde manier gaan, de echte extremisten maken de gematigden onschadelijk.
Je kunt wel net doen of dit te maken heeft met het feit dat het moslims zijn, maar dat is niet zo.
Noortje100
27-06-2026 om 17:47
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
Van wie moet jij je normen en waarden aanpassen? Volgens mij wordt tegenwoordig vooral van immigranten (lees: moslims) geeist dat zij zich aanpassen. Waaraan is me dan weer niet duidelijk.
Moeten ze topless zonnen op het strand? Een regenboogvlag uit het raam hangen? Op warme avonden met de deuren open luide muzak van Frans Bauer en co draaien zodat de hele straat verplicht mee moet genieten? Rellen en vernielen na afloop van een voetbalwedstrijd of anti-AZC demonstratie? Of zedig gekleed met rok tot over de knie en hoedje op zondag 2x naar de kerk zoals in bepaalde gemeenschappen in de biblebelt? Hoofd kaalscheren en pruik dragen zoals in de orthodox joodse gemeenschap?
Wat jij die immigrant verwijt (bekritiseren van de cultuur / normen en waarden van anderen) is precies wat jij hier doet. De pot...
Daglichtlamp
27-06-2026 om 17:55
Kijk eens naar de zetelverdeling in het parlement, DENK tegenover extreem rechts. Ik ben persoonlijk toch een stuk banger dat extreem rechts onze cultuur veranderd, dan dat de islamisten dat gaan doen.
Daglichtlamp
27-06-2026 om 18:30
En als ik dan kijk naar bijvoorbeeld de vrouwelijke wethouders van DENK, vertegenwoordig DENK ook niet echt de extreme moslims.