Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-06-2026 om 13:40 Topicstarter

Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.

Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is. 

Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?

Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:

Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.

Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.

Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?

? Het blijft me verbazen hoe mensen kunnen denken. Ongelofelijk.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-06-2026 om 14:05 Topicstarter

Ik wil niet hoeven leven zoals vrouwen in Iran of Afghanistan en mijn -niet bestaande- dochter op haar achtste uithuwelijken, zodat het huwelijk op haar negende verjaardag mag worden geconsumeerd...

https://www.allianceofiranianwomen.org/laws-that-apply-to-women-in-iran/

Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla. 

Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-06-2026 om 14:59 Topicstarter

Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.

felija schreef op 27-06-2026 om 14:15:

Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla.

Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken.

Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen. 

Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.

Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:

Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.

Maar jij bent bang dat je er wel één moet gaan dragen? Zoals je zelf beweerd in je eerdere post? 

Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:

Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.

Als ik op straat eens om me heen kijk zie ik qua mode vooral Nederlandse vrouwen in KOMO-zakken rondlopen, maar wellicht ben ik nu te openhartig.

Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:05:

[..]

Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen.

Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.

Schiet mij maar lek

Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:

Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.

Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.

Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?

Maar ontopic: een paar procent van de Nederlandse bevolking (maximaal) draagt een hoofddoek, de niqaab/boerka zijn verboden in de openbare ruimte in Nederland. Waar ben je bang voor?

Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:12:

[..]

Maar ontopic: een paar procent van de Nederlandse bevolking (maximaal) draagt een hoofddoek, de niqaab/boerka zijn verboden in de openbare ruimte in Nederland. Waar ben je bang voor?

Een soort tsunami van fundamentalistische moslimmannen die hier per direct een verblijfsvergunning krijgen, en de dienst gaan uitmaken, ofzo? Oftewel een irreële angst, stevig gevoed door ultrarechtse social media platforms.

felija schreef op 27-06-2026 om 15:24:

[..]

Een soort tsunami van fundamentalistische moslimmannen die hier per direct een verblijfsvergunning krijgen, en de dienst gaan uitmaken, ofzo? Oftewel een irreële angst, stevig gevoed door ultrarechtse social media platforms.

Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.

Thora schreef op 27-06-2026 om 16:02:

[..]

Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.

Klopt niet. Een groot deel vertrekt bij afwijzing, een ander groot deel kán niet terug omdat het thuisland niet meewerkt.

Prima om kritisch op asielmigratie te zijn, maar hou eens op met het verspreiden van die propaganda en zelfverzonnen waarheden.

Thora schreef op 27-06-2026 om 16:02:

[..]

Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.

Een tsunami aan fundamentalistische moslimmannen die niet meer weggaan? Hiervoor heb je uiteraard een valide bron. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.