Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 13:40
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
felija
27-06-2026 om 13:55
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
? Het blijft me verbazen hoe mensen kunnen denken. Ongelofelijk.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 14:05
Ik wil niet hoeven leven zoals vrouwen in Iran of Afghanistan en mijn -niet bestaande- dochter op haar achtste uithuwelijken, zodat het huwelijk op haar negende verjaardag mag worden geconsumeerd...
https://www.allianceofiranianwomen.org/laws-that-apply-to-women-in-iran/
felija
27-06-2026 om 14:15
Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla.
Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken. 
Poezenmeisje
27-06-2026 om 14:59
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 15:05
felija schreef op 27-06-2026 om 14:15:
Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla.
Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken.
Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen.
Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.
felija
27-06-2026 om 15:05
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Maar jij bent bang dat je er wel één moet gaan dragen? Zoals je zelf beweerd?
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 15:06
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Als ik op straat eens om me heen kijk zie ik qua mode vooral Nederlandse vrouwen in KOMO-zakken rondlopen, maar wellicht ben ik nu te openhartig.
felija
27-06-2026 om 15:08
Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:05:
[..]
Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen.
Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.
Schiet mij maar lek