Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 13:40
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
felija
27-06-2026 om 13:55
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
? Het blijft me verbazen hoe mensen kunnen denken. Ongelofelijk.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 14:05
Ik wil niet hoeven leven zoals vrouwen in Iran of Afghanistan en mijn -niet bestaande- dochter op haar achtste uithuwelijken, zodat het huwelijk op haar negende verjaardag mag worden geconsumeerd...
https://www.allianceofiranianwomen.org/laws-that-apply-to-women-in-iran/
felija
27-06-2026 om 14:15
Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla.
Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken. 
Poezenmeisje
27-06-2026 om 14:59
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 15:05
felija schreef op 27-06-2026 om 14:15:
Vreemd. Ik dacht juist dat men zo ontzettend was begaan met het lot van Iraanse vrouwen? Men was massaal verontwaardigd dat niet iedereen het onzalige onvoorbereide plan van idioot Trump en consorten steunde om het regime omver te werpen, wat gedoemd was te mislukken? Want zo erg voor die Iraanse vrouwen blablabla.
Maar dat zogenaamde medeleven geldt blijkbaar alleen zolang ze maar niet het lef hebben deze kant op te komen, tot zover het begaan zijn met het lot van onderdrukte vrouwen elders gekleed in hun komo vuilniszakken.
Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen.
Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.
felija
27-06-2026 om 15:05
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Maar jij bent bang dat je er wel één moet gaan dragen? Zoals je zelf beweerd in je eerdere post?
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 15:06
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 14:59:
Iraanse vrouwen dragen geen KOMO zakken meer als ze hier komen. Ze kunnen hun haren dan in de wind laten wapperen.
Als ik op straat eens om me heen kijk zie ik qua mode vooral Nederlandse vrouwen in KOMO-zakken rondlopen, maar wellicht ben ik nu te openhartig.
felija
27-06-2026 om 15:08
Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:05:
[..]
Iraniërs zijn goed, heel Westers en pro-Israel als ze in Iran op straat lopen te "dansen" en demonstreren en dat met hun leven moeten bekopen.
Als ze met gevaar voor eigen leven naar het westen vluchten zijn ze gelukszoekers en een gevaar voor onze waarden en normen.
Schiet mij maar lek
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 15:12
Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:
Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.
Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.
Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?
Maar ontopic: een paar procent van de Nederlandse bevolking (maximaal) draagt een hoofddoek, de niqaab/boerka zijn verboden in de openbare ruimte in Nederland. Waar ben je bang voor?
felija
27-06-2026 om 15:24
Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 15:12:
[..]
Maar ontopic: een paar procent van de Nederlandse bevolking (maximaal) draagt een hoofddoek, de niqaab/boerka zijn verboden in de openbare ruimte in Nederland. Waar ben je bang voor?
Een soort tsunami van fundamentalistische moslimmannen die hier per direct een verblijfsvergunning krijgen, en de dienst gaan uitmaken, ofzo? Oftewel een irreële angst, stevig gevoed door ultrarechtse social media platforms.
Thora
27-06-2026 om 16:02
felija schreef op 27-06-2026 om 15:24:
[..]
Een soort tsunami van fundamentalistische moslimmannen die hier per direct een verblijfsvergunning krijgen, en de dienst gaan uitmaken, ofzo? Oftewel een irreële angst, stevig gevoed door ultrarechtse social media platforms.
Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 16:11
Thora schreef op 27-06-2026 om 16:02:
[..]
Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.
Klopt niet. Een groot deel vertrekt bij afwijzing, een ander groot deel kán niet terug omdat het thuisland niet meewerkt.
Prima om kritisch op asielmigratie te zijn, maar hou eens op met het verspreiden van die propaganda en zelfverzonnen waarheden.
felija
27-06-2026 om 16:11
Thora schreef op 27-06-2026 om 16:02:
[..]
Die tsunami is al geweest en nog steeds gaande. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet. Die gaan echt niet meer weg. Daar hoef je niet ultra extreem of superrechts voor te zijn om dat te zien.
Een tsunami aan fundamentalistische moslimmannen die niet meer weggaan? Hiervoor heb je uiteraard een valide bron. Ben benieuwd.
Euphoria
27-06-2026 om 17:17
Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 13:37:
[..]
Ik reageer op de samenvatting die jij zelf plaatst over deze podcast. Die mogelijkheid van terugkeerhubs is er pas begin deze maand en met dank aan de EU, dus "eindelijk van de grond komt" vind ik ook wat zwaar aangezet. Het heeft zijn tijd nodig voordat nieuw beleid effectief geïmplementeerd is, en misschien wel meerdere jaren.
Het effect van de komst van buitenlanders op de Nederlandse cultuur en onze normen en waarden vind ik niet zo interessant, culturen veranderen al sinds de Oudheid, ondanks de inspanningen van critici als Cato en Plato. Dat gaat nooit veranderen.
Onvoorstelbaar dat jij het effect van buitenlanders op de Nederlandse cultuur en onze normen en waarden niet zo interessant vind.