Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
PensioNada
03-06-2026 om 09:34
Thora schreef op 03-06-2026 om 09:20:
[..]
Nee hoor, ik ga zeker niet janken. Ik denk dat dit veel en veel minder kost dan dat ze hier zitten. En het zal ook een hoop rust brengen in het land.
Wat mij betreft is het asielbeleid op dit punt veel te star en inflexibel. Die jongens hebben wel hulp nodig maar komen niet rechtsreeks uit een oorlogsgebied. Je kan ze na een paar jaar afwijzen, want zolang duren de procedures momenteel of ze proberen te helpen een plekje te vinden in Syrië, maar juridisch kan dat alleen op vrijwillige basis.
Yumi
03-06-2026 om 10:07
In Arnhem terroriseren zo'n 100 voornamelijk Syrische jongeren al veel te lang de stad, veelal rondom het station.
Marouch heeft het over kwetsbare jongeren en de veiligheid in de steden.... Deze kwetsbare jongeren maken het niet alleen onveilig voor de inwoners van de stad maar ik voel mezelf ook kwetsbaar.
Stroperige asielprocedure leidt tot overlast door groep minderjarige vluchtelingen: ‘Systeem schiet tekort’
In de brief aan de raad wijst Marcouch op de kwetsbaarheid van deze voornamelijk Syrische jongeren. Tegelijk moet hij als burgemeester optreden tegen de overlast en crimineel gedrag van de jongeren. Uit onderzoek blijkt dat het gaat om een groep van honderd jongeren in de leeftijd tussen de 13 en 23 jaar. Zij komen uit Arnhem en regio, maar ook van elders in Nederland.
De jongeren zijn inmiddels bekend bij de politie. Zij maken zich schuldig aan winkeldiefstal, vechtpartijen, mishandelingen, gewelddadige straatroof en intimidatie. De groep gebruikt drugs en alcohol.
De ervaring van de afgelopen maanden leert dat de jongeren zich snel kunnen mobiliseren als ergens een probleem ontstaat. Grote spanningen in het land van herkomst leiden vaak razendsnel tot een reactie in de vorm van incidenten in Arnhem. Zo zijn er geregeld opstootjes rond station Arnhem Centraal.
Het systeem als geheel schiet tekort en werkt soms averechts voor de ontwikkeling van de jongeren en de veiligheid in de steden
Raadsbrief van burgemeester Ahmed Marcouch
Jonge vrouw over asiel-overlast in Arnhem: 'Liep langs steekpartij' | De Telegraaf
Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Regio | De Gelderlander.nl
Ted68
03-06-2026 om 10:12
Ik ben langzaam voor grenzen dicht voor mannen die alleen komen; die kunnen hun Land helpen opbouwen. Gezinnen met minderjarige kinderen zijn welkom….
Of het nou in Zandvoort , MIlaan , Parijs, of Zürich… al die jonge mannen zorgen voor Problemen. Vreselijk.
Thora
03-06-2026 om 10:12
Het woord kwetsbaar is inmiddels totaal uit zijn verband gerukt. Vroeger waren oude mensen kwetsbaar, kinderen in een onveilige thuissituatie, dakloze vrouwen of zieke mensen. Zelfs ik ben kwetsbaar als ik in de avond alleen over straat ga.
Tegenwoordig zijn rellende klo****akken kwetsbaar. Dan kun je dit woord toch niet meer serieus nemen? Zo zijn er meer woorden maar deze schiet er nu even bovenuit.
Thora
03-06-2026 om 10:14
Ted68 schreef op 03-06-2026 om 10:12:
Ik ben langzaam voor grenzen dicht voor mannen die alleen komen; die kunnen hun Land helpen opbouwen. Gezinnen met minderjarige kinderen zijn welkom….
Of het nou in Zandvoort , MIlaan , Parijs, of Zürich… al die jonge mannen zorgen voor Problemen. Vreselijk.
Polen doet dit dus gewoon he. Die laten alleen nog vrouwen en kinderen binnen. In ieder geval vanuit Oekraïne. Met de boodschap dat de mannen hun land moeten verdedigen in plaats van vluchten. Dit weet ik van een in Nederland wonende en werkende Pool. Misschien geen referentiekader volgens sommigen, maar ik denk toch dat het waar is.
Yumi
03-06-2026 om 10:19
Thora schreef op 03-06-2026 om 10:12:
Het woord kwetsbaar is inmiddels totaal uit zijn verband gerukt. Vroeger waren oude mensen kwetsbaar, kinderen in een onveilige thuissituatie, dakloze vrouwen of zieke mensen. Zelfs ik ben kwetsbaar als ik in de avond alleen over straat ga.
Tegenwoordig zijn rellende klo****akken kwetsbaar. Dan kun je dit woord toch niet meer serieus nemen? Zo zijn er meer woorden maar deze schiet er nu even bovenuit.
Dit
En daar wordt van alles voor uit de kast getrokken om ze te helpen, want ze vervelen zich, hebben niets te doen en zijn getraumatiseerd.
Gelukkig is er voor ons, slachtoffer hulp
Poezenmeisje
03-06-2026 om 11:24
Deze getraumatiseerde, zielige asielzoekers uit Syrië blijken vaak Palestijnen te zijn die een bijzonder liefdevolle opvoeding hebben gehad.
Geen gewetensontwikkeling, gehersenspoeld (ook de meisjes) en dat keer een paar miljoen... Welkom, welkom!
Poezie
03-06-2026 om 11:26
Poezenmeisje schreef op 03-06-2026 om 11:24:
Deze getraumatiseerde, zielige asielzoekers uit Syrië blijken vaak Palestijnen te zijn die een bijzonder liefdevolle opvoeding hebben gehad.
Geen gewetensontwikkeling, gehersenspoeld (ook de meisjes) en dat keer een paar miljoen... Welkom, welkom!
Bron? Waar is je linkje?
Alice12
03-06-2026 om 11:36
Yumi schreef op 03-06-2026 om 10:07:
In Arnhem terroriseren zo'n 100 voornamelijk Syrische jongeren al veel te lang de stad, veelal rondom het station.
Marouch heeft het over kwetsbare jongeren en de veiligheid in de steden.... Deze kwetsbare jongeren maken het niet alleen onveilig voor de inwoners van de stad maar ik voel mezelf ook kwetsbaar.
Stroperige asielprocedure leidt tot overlast door groep minderjarige vluchtelingen: ‘Systeem schiet tekort’
In de brief aan de raad wijst Marcouch op de kwetsbaarheid van deze voornamelijk Syrische jongeren. Tegelijk moet hij als burgemeester optreden tegen de overlast en crimineel gedrag van de jongeren. Uit onderzoek blijkt dat het gaat om een groep van honderd jongeren in de leeftijd tussen de 13 en 23 jaar. Zij komen uit Arnhem en regio, maar ook van elders in Nederland.De jongeren zijn inmiddels bekend bij de politie. Zij maken zich schuldig aan winkeldiefstal, vechtpartijen, mishandelingen, gewelddadige straatroof en intimidatie. De groep gebruikt drugs en alcohol.
De ervaring van de afgelopen maanden leert dat de jongeren zich snel kunnen mobiliseren als ergens een probleem ontstaat. Grote spanningen in het land van herkomst leiden vaak razendsnel tot een reactie in de vorm van incidenten in Arnhem. Zo zijn er geregeld opstootjes rond station Arnhem Centraal.[..]
Raadsbrief van burgemeester Ahmed Marcouch
Jonge vrouw over asiel-overlast in Arnhem: 'Liep langs steekpartij' | De Telegraaf
Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Regio | De Gelderlander.nl
In Nijmegen precies hetzelfde. Burgemeester Bruls had een hele goede oplossing: Hij stuurde een brief naar die jongens met de boodschap dat ze erbij horen. Fantastisch toch, zo'n burgemeester, wat een daadkracht.
majorette2005
03-06-2026 om 15:45
Alice12 schreef op 03-06-2026 om 11:36:
[..]
In Nijmegen precies hetzelfde. Burgemeester Bruls had een hele goede oplossing: Hij stuurde een brief naar die jongens met de boodschap dat ze erbij horen. Fantastisch toch, zo'n burgemeester, wat een daadkracht.
Inderdaad, nu loopt Bruls niet voorop in een stoet om aangifte tegen dat verrotte tuig te doen. Moet je vooral pamperen dan komen er nog meer naar luilekker nederland waar ze toch niet opgepakt worden.
Yumi
03-06-2026 om 16:27
Alice12 schreef op 03-06-2026 om 11:36:
[..]
In Nijmegen precies hetzelfde. Burgemeester Bruls had een hele goede oplossing: Hij stuurde een brief naar die jongens met de boodschap dat ze erbij horen. Fantastisch toch, zo'n burgemeester, wat een daadkracht.
Ik weet het en dat al sinds 2012, hoe help je een stad naar de fillestijen?
Yumi
26-06-2026 om 13:50
Lange podcast met socioloog Ruud Koopmans, maar zeker de moeite van het luisteren waard.
Ben het grotendeels eens met Ruud Koopmans, er moet iets gebeuren om de instroom tegen te houden (lees op een andere manier invullen) maar het kabinet Schoof, en dit kabinet heeft nog niks voor elkaar gekregen.
Koopmans noemt Nederland een bijzondere plek op aarde, waar mensen niet voor niets naartoe vluchten. "Maar je moet ook onze waarden verdedigen en dat kan niet door gewoon achterover te leunen en met alle winden mee te waaien. Zolang we de instroom niet oplossen, wordt het erger en intensiever."
Samenvatting:
- Socioloog Ruud Koopmans vindt dat Nederland zijn waarden en identiteit actiever moet verdedigen en stelt dat de overheid tekortschiet in het beperken van de asielinstroom.
- Volgens Koopmans legt de aanhoudende migratie druk op voorzieningen en zorgt die voor ingrijpende demografische en culturele veranderingen, waardoor veel mensen zich afvragen of Nederland zijn karakter behoudt.
- Hij noemt de complottheorie van 'omvolking' onzin, maar benadrukt dat een serieus debat over de gevolgen van migratie wel noodzakelijk is. Daarbij moet volgens hem de focus liggen op cultuur en integratie, niet op afkomst of huidskleur.
Nederlandse cultuur onder druk door migratie, zegt socioloog Ruud Koopmans
Socioloog Ruud Koopmans kritisch op asielinstroom: 'Het verandert Nederland ingrijpend' | WNL
Handschoenvrouw
26-06-2026 om 14:11
Yumi schreef op 26-06-2026 om 13:50:
Lange podcast met socioloog Ruud Koopmans, maar zeker de moeite van het luisteren waard.
Ben het grotendeels eens met Ruud Koopmans, er moet iets gebeuren om de instroom tegen te houden (lees op een andere manier invullen) maar het kabinet Schoof, en dit kabinet heeft nog niks voor elkaar gekregen.
Wat voor oplossing stel je voor? Ruud Koopmans lijkt niet echt een concreet idee te hebben.
Yumi
26-06-2026 om 14:44
Handschoenvrouw schreef op 26-06-2026 om 14:11:
[..]
Wat voor oplossing stel je voor? Ruud Koopmans lijkt niet echt een concreet idee te hebben.
Hij heeft het o.a over de terugkeerhubs en wat het effect daarvan zal zijn, als het eindelijk van de grond komt. Daarnaast heeft hij het over de procedure, de termijn van afhandeling en het splitsen van de groep vluchteling en veiligelanders. Dit is niet zijn eigen idee en ook niet dat van mij, maar het gaat dan ook hoofdzakelijk over het effect wat de instroom op Nederland en onze cultuur heeft.
Hij uit zich op een goede manier , over hoe we ook onze waarden en cultuur moeten verdedigen en behouden, en daar sta ik volledig achter!
Had je de podcast eerder bekeken, hij duurt namelijk 55 minuten en ik plaatst hem 20 minuten voor jou reactie?
Handschoenvrouw
27-06-2026 om 13:37
Yumi schreef op 26-06-2026 om 14:44:
[..]
Hij heeft het o.a over de terugkeerhubs en wat het effect daarvan zal zijn, als het eindelijk van de grond komt. Daarnaast heeft hij het over de procedure, de termijn van afhandeling en het splitsen van de groep vluchteling en veiligelanders. Dit is niet zijn eigen idee en ook niet dat van mij, maar het gaat dan ook hoofdzakelijk over het effect wat de instroom op Nederland en onze cultuur heeft.
Hij uit zich op een goede manier , over hoe we ook onze waarden en cultuur moeten verdedigen en behouden, en daar sta ik volledig achter!
Had je de podcast eerder bekeken, hij duurt namelijk 55 minuten en ik plaatst hem 20 minuten voor jou reactie?
Ik reageer op de samenvatting die jij zelf plaatst over deze podcast. Die mogelijkheid van terugkeerhubs is er pas begin deze maand en met dank aan de EU, dus "eindelijk van de grond komt" vind ik ook wat zwaar aangezet. Het heeft zijn tijd nodig voordat nieuw beleid effectief geïmplementeerd is, en misschien wel meerdere jaren.
Het effect van de komst van buitenlanders op de Nederlandse cultuur en onze normen en waarden vind ik niet zo interessant, culturen veranderen al sinds de Oudheid, ondanks de inspanningen van critici als Cato en Plato. Dat gaat nooit veranderen.
