Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-05-2025 om 15:39 Topicstarter

Kan er een apart topic geopend worden over al dan niet positieve discriminatie?

Kan er een keer opgehouden worden over die onderbuik???? Het raakt kant noch wal en slaat iedere discussie dood. Kappen ermee!!

Ik heb zojuist het YouTube filmpje bekeken over Mevr. Janmaat, maar jeetje wat is dat een andere tijd geweest zeg. Bizar dat deze mensen zo behandeld werden door medeleden van de 2e kamer. Je zou denken dat men vroeger socialer met elkaar omging, dat het morele kompas beter afgesteld was. Maar niet wanneer je dus Janmaat heette.

Ook die Jack van Lieshout die gewoon openlijk zegt dat geweld in sommige gevallen okee is om te gebruiken. Totaal geen spijt heeft over Kedichem en wat mevrouw Janmaat destijds is overkomen. Zo'n 150 demonstranten en een handjevol politieagenten... dat is nu echt ondenkbaar. 

Gelukkig zijn de tijden wat dat betreft veranderd, demonstranten komen niet overal meer mee weg. De Kamervragen die destijds gesteld werden gingen over de omgang met arrestanten van die demonstratie en niet over het geweld wat zij pleegden en de lichamelijke verwondingen van mevrouw Janmaat.

Sorry misschien  offtopic, maar ik vond het wel een goeie link van Fleurtje. 

Broadway schreef op 12-05-2025 om 14:36:

[..]

vind je? ik ben het inhoudelijk regelmatig met nicole eens, maar mijn hemel wat een draaierige manier van omdenken heeft ze.

je kunt het niet eens discussiëren noemen. als de inhoud niet weerlegd kan worden wordt er op één minuscuul detail dat totaal niet relevant was ingezoomd en hoppekee, we hebben een nieuw onderwerp en vervolgens wordt degene die de wikipedia-definitie van cultuur kopieert en plakt aangepraat dat ze moordenaars verheerlijkt en vooral alle mensen over één kam scheert.

mooi concreet voorbeeld zou zijn als ze nu 500 woorden reageert over het feit dat diegene NIET van Wikipedia kopieerde en ze NIET heeft gezegd dat het om alle mensen gaat en of ik wel even heel snel quotes voor haar wil gaan zoeken. inhoudelijk reageert ze zelden op posters, ellelange stukken over niet ter zaken doende details dan weer wel.

Lekkere manier van iemand zwart maken, deze post. Ik reageer regelmatig als hele groepen/nationaliteiten/religies over één kam geschoren worden, dat klopt. Dat jij dat een niet ter zake doen detail vindt is aan jou. Ik heb het hier nooit gehad over moordenaars verheerlijken, dus iemand iets aanpraten en mij op de man op een negatieve manier neerzetten doe jij op dit moment juist. 

Miraval schreef op 12-05-2025 om 11:26:

[..]

Ik vind het jammer dat je mijn verhaal direct weerlegt met een "ja maar..."

Dat is vgm het hele probleem hier in het topic (algemeen dus niet alleen naar jou) dat alle verhalen (eender vanuit welke kant) resulteren in een "ja maar...." antwoord.

Jonge asielzoekers geven overlast daar en daar.... ja maar autochtone jongeren doen dit ook...

De woningmarkt zit compleet op slot, dus meer mensen is nog meer krapte, ja maar asielzoekers zijn maar een klein percentage... ja maar arbeidsmigranten....

Mensen die vluchten moeten we netjes opvangen, dus die spreidingswet moet blijven bestaan.... ja maar andere gemeenten krijgen dan meer overlast....

Mensen met een migratieachtergrond zijn percentagegewijs oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, ja maar... witte Nederlanders zijn ook geen lieverdjes, ja maar ze hebben minder kansen, ja maar ze worden gediscrimineerd...

Het maakt helemaal niks uit wat voor persoonlijk verhaal of persoonlijke mening je deelt (of dat nou links of rechtsom is) er volgt altijd een bepaalde vorm van "ja maar..." ipv te luisteren naar die persoonlijke verhalen/meningen, en deze af te doen als onderbuikgevoelens eerder uitzoeken waar die vandaan komen en hoe we die kunnen veranderen. En of er wellicht ergens wel een kern van waarheid in schuilt.

spijker op de kop.

Faber mag vanmiddag tijdens het mondeling vragenuur vragen beantwoorden van Denk over de bezuinigingen van het activiteitenbudget. Ik vind het een zinloze exercitie, het betekent alleen maar dat Faber haar mantra over de instroom nog tig keer gaat herhalen. Als dat dan zo belangrijk is, ga daar dan mee aan de slag zou ik willen zeggen tegen Faber.  Maar goed een half uur tijdens het vragenuur is beter dan dit bespreken in een normaal debat wat wel een halve dag kan kosten....

Miraval schreef op 12-05-2025 om 16:05:

Ik heb zojuist het YouTube filmpje bekeken over Mevr. Janmaat, maar jeetje wat is dat een andere tijd geweest zeg. Bizar dat deze mensen zo behandeld werden door medeleden van de 2e kamer. Je zou denken dat men vroeger socialer met elkaar omging, dat het morele kompas beter afgesteld was. Maar niet wanneer je dus Janmaat heette.

Ook die Jack van Lieshout die gewoon openlijk zegt dat geweld in sommige gevallen okee is om te gebruiken. Totaal geen spijt heeft over Kedichem en wat mevrouw Janmaat destijds is overkomen. Zo'n 150 demonstranten en een handjevol politieagenten... dat is nu echt ondenkbaar.

Gelukkig zijn de tijden wat dat betreft veranderd, demonstranten komen niet overal meer mee weg. De Kamervragen die destijds gesteld werden gingen over de omgang met arrestanten van die demonstratie en niet over het geweld wat zij pleegden en de lichamelijke verwondingen van mevrouw Janmaat.

Sorry misschien offtopic, maar ik vond het wel een goeie link van Fleurtje.

Dank je.

Ik heb deze video al een paar keer bekeken en kan nog steeds boos worden over die houding van Jack van Lieshout. Hij doet/deed alsof hij zo'n held is met zijn demonstraties en zijn woorden over polarisatie etc., alsof het niet anders kon, maar hij is in mijn ogen honderdduizend maal erger dan Henk Janmaat die iets zei wat velen destijds niet wilden horen, maar vergeleken met wat er de laatste jaren word gezegd stelde het weinig tot niks voor. Hij was medeschuld dat deze vrouw levensgevaarlijk gewond raakte, en hij en zijn mede-demonstranten hielden ook nog de ambulance tegen die met spoed op weg was naar deze levensgevaarlijk-gewonde vrouw,  ONGELOOFLIJK misdadig, hij is mi ook medeschuld dat zij nu in een rolstoel zit. Ik vind dat hij hier nog steeds voor veroordeeld mag worden.

Dat demonstreren is niet altijd oké. Dat zie ik zo vanaf ik ooit een docu zag over de rellen tijdens de kroning van prinses Beatrix. Er werden bakstenen door de ramen van ME busjes gegooid voor de fun. Die demonstrant die toen aan het woord was had het over 'prijs schieten', en als ze dan moe waren van het gooien en rellen, dan doken ze effe de kroeg in, en daarna gingen ze weer verder in jubelstemming 'prijsschieten' en rellen. En dan doen alsof het demonstreren was vanwege woning tekorten, en omdat ze Beatrix niet leuk vonden. Maar ze vierden gewoon 'hun feestje'. Terwijl Beatrix binnen de ophef kon horen tijdens haar kroning. Ba'h.

Fleurtje, het is Hans Janmaat Ik heb het allemaal meegemaakt destijds. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel een paar hele foute figuren in zijn partij zaten zoals bijvoorbeeld Yge Graman. Maar de houding die men toen aannam vind ik eng overeen komen met hoe het nu gaat. Okee, er zijn nog geen dodelijke aanslagen geweest maar Thierry Beaudet is wel geslagen met een paraplu. Daar werd ook heel schamper over gedaan. Tegelijkertijd werd er wel een man met een fakkel opgepakt die langs het huis van Kaag liep. Dat was uiteraard heeuuuullll erg. Dat er in de paraplu lood had kunnen zitten ofzo deed er niet toe. 

De demonstranten van nu vind ik ook erg overeenkomen met die van toen. Ze gaan zogenaamd voor de "goede zaak" en dan is alles geoorloofd in hun ogen. Ze hebben zelfs het gore lef om een nationale dodenherdenking te verstoren en als er dan ietwat hardhandig ingegrepen wordt zijn ze zwaar geschokt, diep beledigd en uiteraard getraumatiseerd voor het leven en kunnen nooit meer werken.

Maar goed, genoeg off topic. Ik wilde het echter toch even kwijt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-05-2025 om 17:22 Topicstarter

Thora schreef op 13-05-2025 om 15:20:

Fleurtje, het is Hans Janmaat Ik heb het allemaal meegemaakt destijds. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel een paar hele foute figuren in zijn partij zaten zoals bijvoorbeeld Yge Graman. Maar de houding die men toen aannam vind ik eng overeen komen met hoe het nu gaat. Okee, er zijn nog geen dodelijke aanslagen geweest maar Thierry Beaudet is wel geslagen met een paraplu. Daar werd ook heel schamper over gedaan. Tegelijkertijd werd er wel een man met een fakkel opgepakt die langs het huis van Kaag liep. Dat was uiteraard heeuuuullll erg. Dat er in de paraplu lood had kunnen zitten ofzo deed er niet toe.

De demonstranten van nu vind ik ook erg overeenkomen met die van toen. Ze gaan zogenaamd voor de "goede zaak" en dan is alles geoorloofd in hun ogen. Ze hebben zelfs het gore lef om een nationale dodenherdenking te verstoren en als er dan ietwat hardhandig ingegrepen wordt zijn ze zwaar geschokt, diep beledigd en uiteraard getraumatiseerd voor het leven en kunnen nooit meer werken.

Maar goed, genoeg off topic. Ik wilde het echter toch even kwijt.

In Groningen met een glazen fles...

https://nos.nl/artikel/2547298-cel-en-werkstraf-voor-jongen-die-baudet-met-bierflesje-sloeg

Vol ongeloof dit artikel gelezen, Malek F. heeft (weer) deze keer een Joodse man aangevallen in de tbs kliniek. Zijn verloftraject liep nog 'n week door, en hij zou buiten de kliniek gaan wonen.....Nu maar hopen dat de IND, na deze nieuwe steekpartij besluit om zijn verblijfsvergunning in te trekken.

Malek F. verdacht van poging tot moord met terroristisch motief na mesaanval op Joods slachtoffer in kliniek

GRONINGEN - Malek F., de man die in 2018 in Den Haag drie mensen ernstig verwondde bij een mesaanval, wordt na een nieuw steekincident in de tbs-kliniek Mesdag in Groningen verdacht van een moordpoging met terroristisch motief. Het slachtoffer dat op 6 april werd aangevallen door de Palestijns-Syrische Malek F. is een Joodse man.

Het Openbaar Ministerie heeft De Telegraaf dinsdag ingelicht over de verdenking na vragen hierover. Malek F. is dinsdagmiddag aangehouden. Politie en OM deden in de afgelopen weken uitvoerig onderzoek naar het incident dat plaatsvond op een recreatieterrein in de tbs-kliniek.

Op beelden was te zien, zo melden bronnen rond het onderzoek en in de kliniek, dat F. heel doelgericht te werk ging. Hij belaagde zijn slachtoffer van achteren en sneed of stak in zijn hals. De handelswijze vertoont grote overeenkomsten met de aanvallen in Den Haag in 2018.

„We verdenken hem van een poging moord met een terroristisch oogmerk. De reden dat we hem nu pas hebben aangehouden is vanwege het onderzoek en de toestand van de verdachte”, zegt het OM. De verdenking is uiterst brisant: na het drievoudige steekdrama in Den Haag beschuldigde het OM Den Haag de vluchteling bij de rechtbank nog van handelen met een terroristisch oogmerk. De rechtbank zag hier onvoldoende grond voor.

Daarnaast blijkt Malek F. dus nog altijd levensgevaarlijk, terwijl hij al meermalen met onbegeleid verlof was gegaan en dit jaar weer buiten de kliniek zou gaan wonen.

Op een zonovergoten Bevrijdingsdag 5 mei 2018 stak de verwarde Malek F. willekeurig in drie passanten. Van een van hen sneed hij de hals half door, een ander stak hij in zijn hoofd en in andere delen van het lichaam. Het laatste slachtoffer zei vorig maand in De Telegraaf nog steeds fysiek en mentaal enorm veel last te hebben van de gebeurtenissen. F. was al bekend bij de GGZ. Hij was eerder opgenomen.

Het OM Den Haag ging bij de rechtbank uit van een terroristische daad. F. riep Allahu Akbar tijdens zijn aanval en uit tal van afgeluisterde gesprekken die hij in de gevangenis voerde met zijn moeder en broer, bleek de vluchteling de aanslag zelf te omschrijven als daad van jihad.

Hij sprak over het ’afslachten van ongelovigen op straat’ en maakte ook het taweed-gebaar toen hij neergeschoten werd. F. had net voor de daad zijn schulden afbetaalde zodat hij martelaar kon worden. Na een eis van 15 jaar en tbs kreeg F. alleen tbs opgelegd. De rechtbank zag geen bewijs voor terreur en oordeelde dat de man volledig ontoerekeningsvatbaar was. Bij het Hof liet het OM de terreuraanklacht liggen. Het Hof legde F. net als de rechtbank alleen tbs op. Deskundigen achtten de kans op een terugval in een psychose onder invloed van psychosociale stressfactoren groot.

Uit onderzoek van De Telegraaf is gebleken dat F. al met onbegeleid verlof is gegaan en dit jaar zelfstandig buiten de kliniek zou gaan wonen. Tot verbijstering van de slachtoffers die van het verloftraject op de hoogte worden gehouden. Ook behield F. ondanks de veroordeling zijn legale verblijfstitel.
Een week na de steekpartij in de Mesdagkliniek is het verloftraject van F. stopgezet. Na de nieuwe steekpartij kan de IND alsnog zijn verblijfsvergunning intrekken, bevestigt de organisatie.Malek F. verdacht van poging tot moord met terroristisch motief na mesaanval op Joods slachtoffer in kliniek | Voorpagina | Telegraaf.nl

Nou meteen zijn verblijfsvergunning intrekken en terug naar waar dat stuk tuig vandaan komt.

Yumi schreef op 13-05-2025 om 18:15:

Uit onderzoek van De Telegraaf is gebleken dat F. al met onbegeleid verlof is gegaan en dit jaar zelfstandig buiten de kliniek zou gaan wonen. Tot verbijstering van de slachtoffers die van het verloftraject op de hoogte worden gehouden. Ook behield F. ondanks de veroordeling zijn legale verblijfstitel.
Een week na de steekpartij in de Mesdagkliniek is het verloftraject van F. stopgezet. Na de nieuwe steekpartij kan de IND alsnog zijn verblijfsvergunning intrekken, bevestigt de organisatie.Malek F. verdacht van poging tot moord met terroristisch motief na mesaanval op Joods slachtoffer in kliniek | Voorpagina | Telegraaf.nl

Maar dat gaat de IND vast niet doen. En dan komt hij uiteindelijk  vrij, steekt er weer een paar neer en dan zeggen we dat het toch verschrikkelijk is allemaal.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-05-2025 om 19:16 Topicstarter

Ja, heel verschrikkelijk, we hadden écht meer kopjes thee met hem moeten drinken.

En nog eens uitleggen dat het héél stout is wat hij deed en dat hij dat écht niet meer mag doen.

Oog om oog, tand om tand, zou ik zeggen...

majorette2005 schreef op 13-05-2025 om 18:27:

Nou meteen zijn verblijfsvergunning intrekken en terug naar waar dat stuk tuig vandaan komt.

Ik zou zeggen deze keer levenslang, maar jij stelt hem liever in de gelegenheid om elders verder te gaan met moorden?

Poezenmeisje schreef op 13-05-2025 om 19:16:

Ja, heel verschrikkelijk, we hadden écht meer kopjes thee met hem moeten drinken.

En nog eens uitleggen dat het héél stout is wat hij deed en dat hij dat écht niet meer mag doen.

Oog om oog, tand om tand, zou ik zeggen...

Ik ben toch wel heel blij dat we hier geen doodstraf hebben, al snap ik wel bij dit soort misdrijven dat het wel voelt als gerechtigheid.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.