Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-05-2025 om 20:26 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 13-05-2025 om 19:34:

[..]

Ik zou zeggen deze keer levenslang, maar jij stelt hem liever in de gelegenheid om elders verder te gaan met moorden?

Wordt zijn verblijf hier dan gefinancierd door het land van herkomst?

We hebben hier een cellentekort, moeten we deze *** dan maar een plekje bezet laten houden?

Poezenmeisje schreef op 13-05-2025 om 20:26:

[..]

Wordt zijn verblijf hier dan gefinancierd door het land van herkomst?

We hebben hier een cellentekort, moeten we deze *** dan maar een plekje bezet laten houden?

Ik wilde hetzelfde zeggen. Liever uitzetten en laat land van herkomst maar de levenslange gevangenisstraf op zich nemen.

Miraval schreef op 13-05-2025 om 21:33:

[..]

Ik wilde hetzelfde zeggen. Liever uitzetten en laat land van herkomst maar de levenslange gevangenisstraf op zich nemen.

Inderdaad uitzetten, die gevangenisstraf kost de samenleving € 280,- per dag, Tbs € 500,- per dag. Malek F. zit sinds 2018 in de Mesdagkliniek...  wat mij betreft zo snel mogelijk terug naar land van herkomst.

Tja hij is Syrisch-Palestijns. Palestina erkent Nederland niet, dus dat wordt uitzetten naar Syrië. Met Syrië hebben we als Nederland geen verdrag om de straf daar te kunnen laten uitzitten. Uitzetten betekent dus vrijlaten. Dat lijkt mij gewoon in dit geval, voor deze gevaarlijke man, niet kunnen.
Mee eens trouwens dat zijn verblijfsvergunning ingetrokken moet worden. Maar rechtszaak en straf zou ik toch echt hier doen, omdat er geen legale mogelijkheden zijn om dat in Syrië te doen.

Daglichtlamp schreef op 14-05-2025 om 07:22:

Tja hij is Syrisch-Palestijns. Palestina erkent Nederland niet, dus dat wordt uitzetten naar Syrië. Met Syrië hebben we als Nederland geen verdrag om de straf daar te kunnen laten uitzitten. Uitzetten betekent dus vrijlaten. Dat lijkt mij gewoon in dit geval, voor deze gevaarlijke man, niet kunnen.
Mee eens trouwens dat zijn verblijfsvergunning ingetrokken moet worden. Maar rechtszaak en straf zou ik toch echt hier doen, omdat er geen legale mogelijkheden zijn om dat in Syrië te doen.

En dan? Die man levenslang opsluiten in Nederland? 

De Nederlandse regering kan ook contact leggen met de huidige regering in Syrië en de man overdragen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-05-2025 om 08:45:

[..]

En dan? Die man levenslang opsluiten in Nederland?

De Nederlandse regering kan ook contact leggen met de huidige regering in Syrië en de man overdragen.

Ik denk dat Syrië dan gelijk eist dat wij ook onze eigen Nederlandse terroristen  terugnemen: https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme/uitreizigers-en-terugkeerders

Poezenmeisje

Poezenmeisje

14-05-2025 om 09:37 Topicstarter

Prima uitruil, denk ik.

Maar dan ook meteen ál het tuig terugsturen naar de reapectievelijke landen van herkomst. Niet afwachten tot de rest ook gaat steken.

Hoe komen zulke klootzakken erbij dat ze de Hema in Ter Apel moeten overvallen voor voedsel en tegelijk wel twee gram cocaïne kunnen kopen op het AZC?

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1301509/neergeschoten-asielzoeker-in-hema-ter-apel-had-2-gram-cocaine-gebruikt

Poezenmeisje schreef op 14-05-2025 om 09:37:

Prima uitruil, denk ik.

Wellicht valt daar inderdaad wel met de nieuwe regering van Syrië over te onderhandelen, ze zitten daar echt in hun maag met al die buitenlandse terroristen die de landen van herkomst niet terug willen.

Thora schreef op 13-05-2025 om 15:20:

Fleurtje, het is Hans Janmaat Ik heb het allemaal meegemaakt destijds. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel een paar hele foute figuren in zijn partij zaten zoals bijvoorbeeld Yge Graman. Maar de houding die men toen aannam vind ik eng overeen komen met hoe het nu gaat. Okee, er zijn nog geen dodelijke aanslagen geweest maar Thierry Beaudet is wel geslagen met een paraplu. Daar werd ook heel schamper over gedaan. Tegelijkertijd werd er wel een man met een fakkel opgepakt die langs het huis van Kaag liep. Dat was uiteraard heeuuuullll erg. Dat er in de paraplu lood had kunnen zitten ofzo deed er niet toe.

De demonstranten van nu vind ik ook erg overeenkomen met die van toen. Ze gaan zogenaamd voor de "goede zaak" en dan is alles geoorloofd in hun ogen. Ze hebben zelfs het gore lef om een nationale dodenherdenking te verstoren en als er dan ietwat hardhandig ingegrepen wordt zijn ze zwaar geschokt, diep beledigd en uiteraard getraumatiseerd voor het leven en kunnen nooit meer werken.

Maar goed, genoeg off topic. Ik wilde het echter toch even kwijt.

Tuurlijk je hebt gelijk. Het is Hans Janmaat. Maar het zou nog erger zijn geweest als ik  Jan Maat had geschreven.

Die mep met de paraplu bij Thierry Baudet was echt meer dan alleen een mep met een paraplu. De kracht die daarbij werd gebruikt vond ik enorm. Ik denk dat veel demonstranten zoiets doen omdat ze zich dan heldhaftig voelen. 

Er is ook papagaai-gedoe. Iemand roept bijvoorbeeld 'Faber is een naar mens', en iedereen die haar niet gevolgd heeft roept dat dan ook, omdat het dan lijkt dat ze een beetje verstand hebben van de actuele zaken.

Poezenmeisje schreef op 13-05-2025 om 17:22:

[..]

In Groningen met een glazen fles...

https://nos.nl/artikel/2547298-cel-en-werkstraf-voor-jongen-die-baudet-met-bierflesje-sloeg

Ook nog idd. Wat doet een 15-jarige in een kroeg, en hoe komt een 15-jarige aan een bierfles?

Alice12 schreef op 13-05-2025 om 18:59:

[..]

Maar dat gaat de IND vast niet doen. En dan komt hij uiteindelijk vrij, steekt er weer een paar neer en dan zeggen we dat het toch verschrikkelijk is allemaal.

De IND  .....   zucht.

Ik keek gisteren naar VandaagInside. Johan Derksen vertelde van een vrijwilliger die telkens een geheimhoudingsplicht moest ondertekenen. De man kon het niet meer opbrengen, en vertelde toen waarom niet. ONGELOOFLIJK.

https://tvblik.nl/vandaag-inside/13-mei-2025 Zie vanaf 33.00 minuut

Als ik dit dan hoor (en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor) kan ik de reactie van minister Faber steeds beter begrijpen dat ze wil bezuinigen. Maar Faber weet vast meer dan zij los kan laten waarom ze wil bezuinigen.

Poezenmeisje schreef op 14-05-2025 om 09:37:

Prima uitruil, denk ik.

Maar dan ook meteen ál het tuig terugsturen naar de reapectievelijke landen van herkomst. Niet afwachten tot de rest ook gaat steken.

Hoe komen zulke klootzakken erbij dat ze de Hema in Ter Apel moeten overvallen voor voedsel en tegelijk wel twee gram cocaïne kunnen kopen op het AZC?

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1301509/neergeschoten-asielzoeker-in-hema-ter-apel-had-2-gram-cocaine-gebruikt

Waarom kon deze man in Ter Apel asiel aanvragen, terwijl hij in Duitsland was afgewezen? En nu wil Duitsland hem terug, omdat hij daar vrouw en kind heeft? Die komen toch niet uit de lucht vallen, hij woonde er 5 jaar dan is dat toch bekend? Raar verhaal.

De man was nog maar kort in ons land. Hij had net asiel aangevraagd. Eerder was een asielaanvraag van de oorspronkelijk uit Nigeria afkomstige verdachte in Duitsland afgewezen. Daar heeft hij vijf jaar gewoond en heeft er ook een vrouw en kind. Duitsland heeft inmiddels laten weten hem om die reden weer op te willen nemen.

Eis gelijk aan voorarrest
Voor de officier van justitie is dat aanleiding om een straf te eisen die gelijk is aan de periode van zijn voorarrest. Dat is vanaf zijn aanhouding op 18 juni vorig jaar tot de uitspraak over twee weken. Als de rechter daarin meegaat, betekent het dat hij binnenkort vrij komt en dan weer naar Duitsland gaat.

Poezenmeisje schreef op 13-05-2025 om 19:16:

Ja, heel verschrikkelijk, we hadden écht meer kopjes thee met hem moeten drinken.

En nog eens uitleggen dat het héél stout is wat hij deed en dat hij dat écht niet meer mag doen.

Oog om oog, tand om tand, zou ik zeggen...

Miraval schreef op 13-05-2025 om 21:33:

[..]

Vandaag stond een artikel in onze krant. Een asielzoeker uit Budel is het land uitgezet, de ander asielzoeker uit Budel is zelf vertrokken. Maar dan? Ze ontlopen nu misschien hun straf. Niet zomaar het land uitzetten, maar overdragen aan het land van herkomst zodat die daar zijn straf kan uitzitten. Nu zijn ze foetsie en hun advocaten kunnen hen niet bereiken.

En zoiets kan men ook verspreiden met een spreidingswet. BA'H.

https://www.limburger.nl/regio/maastricht/jonge-vrouw-18-die-pas-een-maand-studeerde-in-maastricht-aangerand-de-vrijheid-en-vreugde-die-ik-voorheen-voelde-is-weg/66776475.html

Maastricht Een maand nadat een jonge vrouw is begonnen aan een studie in Maastricht, wordt ze aangerand door twee mannen. Dat één van hen de schuld legt bij het slachtoffer, heeft grote impact, vertelt haar advocaat aan de rechters.

..............

Het zijn twee Algerijnse asielzoekers – dan 21 en 24 jaar – uit het azc in Budel. Een van hen heeft ook Esthers telefoon. Na arrestatie spuugt hij een agent in het gezicht. Eerder is hij veroordeeld voor zakkenrollerij, somt de rechtbank dinsdag op.

Een reactie blijft uit; de mannen zijn er niet. Een is het land uitgezet, de ander zelf vertrokken. Hun advocaten krijgen geen contact met ze
.

.................

Daglichtlamp schreef op 13-05-2025 om 13:10:

Faber mag vanmiddag tijdens het mondeling vragenuur vragen beantwoorden van Denk over de bezuinigingen van het activiteitenbudget. Ik vind het een zinloze exercitie, het betekent alleen maar dat Faber haar mantra over de instroom nog tig keer gaat herhalen. Als dat dan zo belangrijk is, ga daar dan mee aan de slag zou ik willen zeggen tegen Faber. Maar goed een half uur tijdens het vragenuur is beter dan dit bespreken in een normaal debat wat wel een halve dag kan kosten....

Heb je gekeken en wat vond je ervan? Ik heb het niet gezien en heb daarom gezocht naar een fragment:

https://youtu.be/smG3SEk1-0s?si=VhwVUTy5ks7L-4PU 13 mei 2025
Faber SLOOPT voorman van DENK volledig m.b.t uitjes voor ASIELZOEKERS!

Ongeacht van wie het youtubekanaal is. Het is een  zonder-knip-en-plakwerk Tweede Kamer fragment waarin Faber de vragen beantwoord, of iig 'haar zegje doet' in 10.39 minuten. 

Ik kan (vooral nadat ik gisteren VandaagInside heb gezien) alleen maar zeggen 'goed zo minister Faber'. Ik ben het met u eens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.