Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
03-04-2025 om 11:58
Fleurtje_5 schreef op 03-04-2025 om 11:52:
[..]
Jij vind dat ze eerst moeten afwachten tot dat hun woonplaats een Ter Apel (Budel, Maarheeze, Craenendonck etc.) is geworden waar NIET tegen word opgetreden?
Ik ben tegen ACZ’s met meer dan 1000 inwoners. Overigens is dat wel precies wat Faber ziet als alternatief voor de spreidingswet.
Fleurtje_5
03-04-2025 om 11:59
Chiquita schreef op 20-03-2025 om 10:05:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4660470/informatieavond-over-azc-in-berlicum-eindigt-in-chaos-en-boosheid
'mooie' alinea in artikel:
De wethouder probeerde de aanwezigen tot rust te manen, maar werd meerdere keren onderbroken door geschreeuw. Op de vraag hoe hij zelf zou reageren als er een azc in zijn achtertuin kwam, gaf de wethouder een opvallend openhartig antwoord: “Ik zou het ontzettend vervelend vinden en het zou mij ook beangstigen.”
Ik lees vooral ook onderstaande in deze link:
De gemeente maakte maandagmiddag bekend dat driehonderd vluchtelingen en statushouders een plek moeten krijgen in een weiland aan de Runweg, voor maximaal tien jaar.
.........
Bewoners uitten met name hun zorgen over de veiligheid. Mede omdat de politie nu al niet meer aanwezig is in Berlicum. Geldens: “Ik kan die veiligheid niet garanderen, maar de gemeente zal er alles aan doen om goede afspraken te maken met het COA.”
De wethouder vindt dat de zaal deze avond ‘een heel krachtig signaal af heeft gegeven over de veiligheid’. “Ik zie dat het een heel groot punt van zorg is, maar ik kan daar vanavond geen oplossing voor bieden. We zien dat het belangrijk is en we gaan ons inzetten om dit zo goed mogelijk te regelen.”
........
Nicole123
03-04-2025 om 12:35
Thora schreef op 03-04-2025 om 10:13:
Noem mij een populist, een fascist, een racist of desnoods gevaarlijk. Maar dat er wordt gesproken over sneuvelbereidheid en dienstplicht met als doel Europa te verdedigen van onze kinderen, terwijl er inmiddels voor duizenden agressieve vechtlustige mannen opvang gezocht wordt en plaats gemaakt wordt, maakt mij best wel een beetje boos en bang.
Definieer jij nou asielzoekers als 'agressieve vechtlustige mannen' of lees ik het verkeerd? Hoe jij hierover schrijft maakt mij dan weer boos en bang. Door haatzaaien en ophitsen richting asielzoekers, wat ook in dit topic veelvuldig gebeurt, ontstaat er juist een agressieve houding tegen medemensen in de samenleving. Of vind je onderstaande zaken normaal?
Over vechtlust en aggressiviteit gesproken, dat is nou niet echt voorbehouden aan asielzoekers blijkbaar...
Yumi
03-04-2025 om 14:10
Luchtpost schreef op 03-04-2025 om 10:00:
[..]
Dus zeg maar een bejaardenhuis. Komen er dan ook faciliteiten voor Nederlandse ouderen die meer zorg nodig hebben?
Nee het was een zorgcentrum/bejaardenhuis en nu komen er 300 asielzoekers in. Een kleiner deel blijft zorgcentrum/bejaardenhuis voor de NL bejaarden.
Yumi
03-04-2025 om 14:41
Broadway schreef op 03-04-2025 om 11:25:
[..]
ik las het in de krant. mooie locatie
Mooi? Het is daar superdruk.
De Han, Fontys, ROC, GGD en de Radboud universiteit en de medische faculteit met het UMC die praktisch heel Heyendaal in beslag neemt.
Daglichtlamp
03-04-2025 om 14:43
Yumi schreef op 03-04-2025 om 14:41:
[..]
De Han, Fontys, ROC, GGD en de Radboud universiteit en de medische faculteit met het UMC die praktisch heel Heyendaal in beslag neemt.
Dat is toch veel beter dan een afgelegen plek waar niets te doen is?
Yumi
03-04-2025 om 15:10
Daglichtlamp schreef op 03-04-2025 om 14:43:
[..]
Dat is toch veel beter dan een afgelegen plek waar niets te doen is?
Het lig aan een hele drukke weg, Ik weet niet of je het gebied kent maar het is gigantisch groot voor studenten, zou niet weten wat ze daar verder moeten doen? De busverbinding is prima dus ze kunnen er makkelijk weg dat is wel een voordeel. Broadway noemde het een mooie locatie, bij mooi denk ik hier niet aan.
Broadway
03-04-2025 om 15:42
Yumi schreef op 03-04-2025 om 14:41:
[..]
ik bedoel vooral: centraal, maar niet té, midden in de studentenhuisvesting dus veel helpende handjes.
Ik had verwacht dat het linea recta naar de ssh& zou gaan
Daglichtlamp
03-04-2025 om 15:49
Yumi schreef op 03-04-2025 om 15:10:
[..]
Het lig aan een hele drukke weg, Ik weet niet of je het gebied kent maar het is gigantisch groot voor studenten, zou niet weten wat ze daar verder moeten doen? De busverbinding is prima dus ze kunnen er makkelijk weg dat is wel een voordeel. Broadway noemde het een mooie locatie, bij mooi denk ik hier niet aan.
Tja dat vraag ik me af voor die 2000 mensen in Ter Apel. Vanuit deze locatie in Nijmegen ben je zelfs lopend met ruim een half uur in het centrum volgens Googlemaps.
Broadway
03-04-2025 om 15:50
Daglichtlamp schreef op 03-04-2025 om 15:49:
[..]
Tja dat vraag ik me af voor die 2000 mensen in Ter Apel. Vanuit deze locatie in Nijmegen ben je zelfs lopend met ruim een half uur in het centrum volgens Googlemaps.
klopt.
Thora
03-04-2025 om 15:58
Nicole123 schreef op 03-04-2025 om 12:35:
[..]
Definieer jij nou asielzoekers als 'agressieve vechtlustige mannen' of lees ik het verkeerd? Hoe jij hierover schrijft maakt mij dan weer boos en bang. Door haatzaaien en ophitsen richting asielzoekers, wat ook in dit topic veelvuldig gebeurt, ontstaat er juist een agressieve houding tegen medemensen in de samenleving. Of vind je onderstaande zaken normaal?
Over vechtlust en aggressiviteit gesproken, dat is nou niet echt voorbehouden aan asielzoekers blijkbaar...
Ik definieer helemaal niets. Beetje jammer dat er nooit iemand zo reageert als het gaat over "boze witte mannen", of iets als....Wat zijn Nederlanders toch vervelende mensen, maar goed.......
Gelukkig gaan de figuren uit de linkjes die jij plaatst straks lekker naar het Europese front als het aan Frans Timmermans ligt. Sneuvelbereid en wel.
Nicole123
03-04-2025 om 16:22
Thora schreef op 03-04-2025 om 15:58:
[..]
Ik definieer helemaal niets. Beetje jammer dat er nooit iemand zo reageert als het gaat over "boze witte mannen", of iets als....Wat zijn Nederlanders toch vervelende mensen, maar goed.......
Gelukkig gaan de figuren uit de linkjes die jij plaatst straks lekker naar het Europese front als het aan Frans Timmermans ligt. Sneuvelbereid en wel.
Ik begrijp niks van deze reactie. Ik lees een hoop frustratie en boosheid, maar wat je boodschap is ontgaat me. Wie zijn dan wel die 'duizenden agressieve strijdlustige mannen' waar je het over hebt? Als je nogal grove beschuldigende termen gebruikt, wees dan ook duidelijk wie je ermee bedoelt. Ik gebruik zelf overigens nooit de term 'boze witte mannen' of 'wat zijn Nederlanders toch vervelende mensen' en vind ook dat soort generalisaties not done. Bedoel je met die uitspraak trouwens 'als zij generaliseren met grove beledigende termen dan mag ik het ook', of begrijp ik je dan opnieuw helemaal verkeerd en bedoelde je iets anders te zeggen?
De link die je legt tussen de oorlog in de Oekraïne en asielopvang begrijp ik ook niet. Wat heeft het in vredesnaam met elkaar te maken? Als jij er niet voor bent dat het Nederlandse leger deelneemt aan een operatie in de Oekraïne dan lijkt een ander topic me daarvoor meer geschikt om je mening daarover te spuien.
Thora
03-04-2025 om 16:34
Nicole123 schreef op 03-04-2025 om 16:22:
[..]
Ik begrijp niks van deze reactie. Ik lees een hoop frustratie en boosheid, maar wat je boodschap is ontgaat me. Wie zijn dan wel die 'duizenden agressieve strijdlustige mannen' waar je het over hebt? Als je nogal grove beschuldigende termen gebruikt, wees dan ook duidelijk wie je ermee bedoelt. Ik gebruik zelf overigens nooit de term 'boze witte mannen' of 'wat zijn Nederlanders toch vervelende mensen' en vind ook dat soort generalisaties not done. Bedoel je met die uitspraak trouwens 'als zij generaliseren met grove beledigende termen dan mag ik het ook', of begrijp ik je dan opnieuw helemaal verkeerd en bedoelde je iets anders te zeggen?
De link die je legt tussen de oorlog in de Oekraïne en asielopvang begrijp ik ook niet. Wat heeft het in vredesnaam met elkaar te maken? Als jij er niet voor bent dat het Nederlandse leger deelneemt aan een operatie in de Oekraïne dan lijkt een ander topic me daarvoor meer geschikt om je mening daarover te spuien.
Ik bedoel dat er met (meer dan) twee maten gemeten wordt als het om generaliseren gaat. En dat heeft niets te maken met wie wat wel of niet mag. Ik heb het ook niet over het Nederlandse leger gehad dat naar Oekraïne gaat. In ieder geval die niet bedoeld. Ik bedoel (nogmaals) dat er over sneuvelbereidheid gesproken wordt van onze kinderen, familie en partners. En ja duizenden was misschien wat overdreven. Maar van honderden kunnen we gerust spreken. Mensen die hier worden opgevangen en vervolgens hele dorpen, wijken en het OV terroriseren. Ik vind dat een kromme gang van zaken ja. En ik vind dit ook in deze topic passen. Die gaat tenslotte over deze groep mensen.
krulliebollie
03-04-2025 om 16:39
Fleurtje_5 schreef op 03-04-2025 om 11:05:
[..]
Bejaardenhuis =Verzorgingstehuis.
Daar was altijd een lange wachtlijst voor, ze betaalden huur voor hun kleine appartementje, betaalden voor hun maaltijden, als de familie de was niet deed dan deed het verzorgingstehuis er zorg voor dragen, uiteraard ook tegen vergoeding, ze kregen gepaste zorg bv bij wasbeurten, uit en aankleed momenten. Medicatie werd verstrekt etc. etc. Maar nee helaas. 800 tehuizen MOESTEN de deuren sluiten voor de deels-hulpbehoevende ouderen. De ouderen waren 'te duur'. Maar wat men nu elke week betaald voor nieuwkomers is zoveeeeeeel duurder.
Nu rijzen er wel particulieren zorgtehuizen uit de grond. Wel prijzig, dat wel. Voor elk karwei komt er iemand anders langs, met de fiets of auto uiteraard.
Dit klopt niet wat je schrijft. Het bejaardentehuis van vroeger was een gezamenlijke woonplek met mogelijkheden zoals gezamenlijk eten en hulp indien nodig. Dit was standaard voor de meeste ouders. Zorgbehoefende ouderen die al woonden in een bejaardentehuis konden wel al wat extra hulp krijgen maar in het geval van veel zorg moesten zij toen ook naar een verzorgingstehuis. Toen kwam de tijd dat ouderen niet meer naar een bejaardentehuis wilden maar zelfstandig wilde blijven wonen want de ouders van nu en de ouderen van toen verschilden wel een hoop. Mijn oma was op haar 65 echt we een oude vrouw terwijl mijn ouders tot eind 70 jong fit en actief zijn geweest incl verre reizen. De bejaardentehuizen werden niet meer voldoende gevuld en werden opgedoekt. De verzorgingstehuizen bleven. In de loop der jaren is gebleken dat er een groep ouderen is die vereenzaamt thuis en baat zou hebben bij een ouderwets bejaardentehuis met gezamenlijke eetmomenten en bingo op vrijdagmiddag.
Omdat er nu dus alleen verzorgingstehuizen zijn voor mensen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen.. en dat vrijwel altijd zo lang mogelijk gerekt wordt is het nu zo dat er mensen moeten wachten is er een probleem, naast personeelstekorten.
Nicole123
03-04-2025 om 21:51
Thora schreef op 03-04-2025 om 16:34:
[..]
Ik bedoel dat er met (meer dan) twee maten gemeten wordt als het om generaliseren gaat. En dat heeft niets te maken met wie wat wel of niet mag. Ik heb het ook niet over het Nederlandse leger gehad dat naar Oekraïne gaat. In ieder geval die niet bedoeld. Ik bedoel (nogmaals) dat er over sneuvelbereidheid gesproken wordt van onze kinderen, familie en partners. En ja duizenden was misschien wat overdreven. Maar van honderden kunnen we gerust spreken. Mensen die hier worden opgevangen en vervolgens hele dorpen, wijken en het OV terroriseren. Ik vind dat een kromme gang van zaken ja. En ik vind dit ook in deze topic passen. Die gaat tenslotte over deze groep mensen.
Wie meet er specifiek met twee maten dan, wie zie je schrijven over 'boze witte mannen' en tegelijk boos worden over het generaliseren van anderen? Heb je het over concrete personen of over een fictief iemand? En is het nou wel of niet oké volgens jou om zo te generaliseren? Ben je zelf niet nu juist degene die met twee maten meet, door het van jezelf goed te praten en tegelijk het een ander (wie je ook maar bedoelt, want ik heb het hier niemand zien schrijven, daar blijf je vaag in) kwalijk te nemen?
Het spreken over sneuvelbereidheid heeft toch juist te maken met de oorlog in de Oekraïne? En geen barst met de situatie rondom asielzoekers? Ik begrijp nog steeds niet waarom je dat erbij haalt, het heeft hier niets mee te maken. Wat is nou precies die kromme gang van zaken?
Die honderden die overlast veroorzaken in dorpen en wijken en die OV terroriseren dat is erg en daar zou zeker meer aan gedaan moeten worden. Bestraffen volgens het algemeen geldende Nederlandse recht en proberen te voorkomen door om te beginnen geen duizenden asielzoekers meer op één plek op te vangen, het zorgen voor dagbesteding/werk op een vaste plek zodat rondhangen helemaal niet meer ter aan de orde is, een PBL met scherp toezicht, etc. Van alleen boos erover ageren stopt het niet, volgens mij maakt dat je alleen nog maar bozer.
Wat vind je van het geweld, het gooien met vuurwerk, vernielingen, bedreigingen, ophangen van varkenspoten en brandstichting zoals beschreven in de links die ik deelde? Honderden mensen die de buurt en medemensen terroriseren? Is dat wel opeens oké? Stel dezelfde berichten waren geplaatst over asielzoekers, dat zij dit hadden gedaan, hoe had je dan gereageerd? En dan praat jij over meten met twee maten?