Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Yumi schreef op 03-04-2025 om 09:50:

We krijgen er weer een nieuw AZC bij voor 300 man.
Ze komen in een voormalig zorgcentrum voor ouderen die meer zorg nodig hebben, die zijn inmiddels overgeplaatst naar een andere locatie. Een gedeelte van het gebouw is zorgcentrum gebleven, alleen zijn de interne toegangsdeuren verwijderd. De buurtbewoners kregen gisteren een brief met info over het nieuwe AZC in hun wijk.

Dus zeg maar een bejaardenhuis. Komen er dan ook faciliteiten voor Nederlandse ouderen die meer zorg nodig hebben? 

Noem mij een populist, een fascist, een racist of desnoods gevaarlijk. Maar dat er wordt gesproken over sneuvelbereidheid en dienstplicht met als doel Europa te verdedigen van onze kinderen, terwijl er inmiddels voor duizenden agressieve vechtlustige mannen opvang gezocht wordt en plaats gemaakt wordt, maakt mij best wel een beetje boos en bang.

Thora schreef op 03-04-2025 om 10:13:

Noem mij een populist, een fascist, een racist of desnoods gevaarlijk. Maar dat er wordt gesproken over sneuvelbereidheid en dienstplicht met als doel Europa te verdedigen van onze kinderen, terwijl er inmiddels voor duizenden agressieve vechtlustige mannen opvang gezocht wordt en plaats gemaakt wordt, maakt mij best wel een beetje boos en bang.

Laten ze eerst maar eens beginnen met het 'verdedigen' van de veiligheid van de bewoners van Maarheeze. Die kunnen niet eens fatsoenlijk naar hun werk reizen met de trein omdat het station aldaar wordt geteisterd (vorig jaar geloof ik 9 incidenten oer DAG!) door agressievelingen die 'we' zo hartelijk welkom heten in Nederland om hen hier een volledig verzorgd, veilig bestaan te bieden. 

Luchtpost schreef op 03-04-2025 om 10:00:

[..]

Dus zeg maar een bejaardenhuis. Komen er dan ook faciliteiten voor Nederlandse ouderen die meer zorg nodig hebben?

Bejaardenhuis =Verzorgingstehuis.

Daar was altijd een lange wachtlijst voor, ze betaalden huur voor hun kleine appartementje, betaalden voor hun maaltijden, als de familie de was niet deed dan deed het verzorgingstehuis er zorg voor dragen, uiteraard ook tegen vergoeding, ze kregen gepaste zorg bv bij wasbeurten, uit en aankleed momenten. Medicatie werd verstrekt etc. etc. Maar nee helaas. 800 tehuizen MOESTEN de deuren sluiten voor de deels-hulpbehoevende ouderen. De ouderen waren 'te duur'. Maar wat men nu elke week betaald voor nieuwkomers is zoveeeeeeel duurder.

Nu rijzen er wel particulieren zorgtehuizen uit de grond. Wel prijzig, dat wel. Voor elk karwei komt er iemand anders langs, met de fiets of auto uiteraard.

Thora schreef op 03-04-2025 om 10:13:

Ik ben het zó met je eens.

Luchtpost schreef op 03-04-2025 om 10:21:

[..]

Laten ze eerst maar eens beginnen met het 'verdedigen' van de veiligheid van de bewoners van Maarheeze. Die kunnen niet eens fatsoenlijk naar hun werk reizen met de trein omdat het station aldaar wordt geteisterd (vorig jaar geloof ik 9 incidenten oer DAG!) door agressievelingen die 'we' zo hartelijk welkom heten in Nederland om hen hier een volledig verzorgd, veilig bestaan te bieden.

Om te janken. En dat is niet alleen in Maarheeze.

Gisteravond zag ik op tv heftige toestanden in Brabant, vanwege het plan om nog meer AZC's te openen. Die mensen zien wat er in andere plaatsen gebeurt en hebben daar absoluut geen zin in.

Fleurtje_5 schreef op 02-04-2025 om 19:14:

[..]

Ik heb me steeds afgevraagd wat zij nou echt als excuus had om niet te tekenen.

zij? geen enkel excuus. dit was 100% een actie uit het vaatje van ome Geert. zij is een marionet, meer niet. check vandaag insite van eergisteren met Coenradie

Yumi schreef op 03-04-2025 om 09:50:

We krijgen er weer een nieuw AZC bij voor 300 man.
Ze komen in een voormalig zorgcentrum voor ouderen die meer zorg nodig hebben, die zijn inmiddels overgeplaatst naar een andere locatie. Een gedeelte van het gebouw is zorgcentrum gebleven, alleen zijn de interne toegangsdeuren verwijderd. De buurtbewoners kregen gisteren een brief met info over het nieuwe AZC in hun wijk.

ik las het in de krant. mooie locatie

Fleurtje_5 schreef op 03-04-2025 om 11:10:

[..]

Om te janken. En dat is niet alleen in Maarheeze.

Gisteravond zag ik op tv heftige toestanden in Brabant, vanwege het plan om nog meer AZC's te openen. Die mensen zien wat er in andere plaatsen gebeurt en hebben daar absoluut geen zin in.

Wie veroorzaakte daar overlast? Wie was er agressief? Dat waren dus niet de asielzoekers.

Ik mis normen in dit draadje. Het overgrote merendeel van de asielzoekers is niet agressief. Ik stoor me aan de ophitsende posts die doen alsof dat wel zo is. Zeker omdat dit ophitsen tegen vreemdelingen wel degelijk geweld veroorzaakt. 

Daglichtlamp schreef op 03-04-2025 om 11:26:

[..]

Wie veroorzaakte daar overlast? Wie was er agressief? Dat waren dus niet de asielzoekers.

Lees die laatste regel wat aandachtiger aub. Dat is puur angst en boosheid. OMDAT:

"Die mensen zien wat er in andere plaatsen gebeurt en hebben daar absoluut geen zin in."

Fleurtje_5 schreef op 03-04-2025 om 11:46:

[..]

Lees die laatste regel wat aandachtiger aub. Dat is puur angst en boosheid. OMDAT:

"Die mensen zien wat er in andere plaatsen gebeurt en hebben daar absoluut geen zin in."

En dus veroorzaken ze zelf alvast maar angst door hun eigen agressie? Dat is nooit goed te praten.

Broadway schreef op 03-04-2025 om 11:17:

[..]

zij? geen enkel excuus. dit was 100% een actie uit het vaatje van ome Geert. zij is een marionet, meer niet. check vandaag insite van eergisteren met Coenradie

Ik heb VandaagInside gezien. Sterke dappere Staatssecretaris.

Geert Wilders is geen oom van Faber.

Daglichtlamp schreef op 03-04-2025 om 11:48:

[..]

En dus veroorzaken ze zelf alvast maar angst door hun eigen agressie? Dat is nooit goed te praten.

Jij vind dat ze eerst moeten afwachten tot dat hun woonplaats een Ter Apel (Budel, Maarheeze, Craenendonck etc.) is geworden waar NIET tegen word opgetreden?

Yumi schreef op 24-03-2025 om 14:46:

Worden de bewoners van Budel eindelijk verlost van de overlast, nu defensie het terrein (weer) wil gaan gebruiken?
Door de juridisch dichtgetimmerde overeenkomsten die het COA in 2014 met de gemeente heeft gesloten, kan de poort niet dicht.
De lijst met incidenten is echter door de jaren heen langer geworden en de overlast extremer: steekpartijen in het azc, vernielingen op de begraafplaats, bewoners worden aan huis bedreigd en bij visvijver ’t Tipke wordt met vissers gevochten.
Ik hoop voor de inwoners van Budel, dat ze eind mei duidelijkheid krijgen en defensie weer zijn intrek neemt op het terrein.

Al jaren diefstal, intimidatie en vechtpartijtjes in Budel: wat is er aan de hand bij dit grote azc?

Bewoners werden aan huis bedreigd en er werd gevochten met leden van de plaatselijke visclub: het azc in het Brabantse Budel is synoniem geworden voor overlast. Inwoners kijken nu naar Defensie als reddende engel. Hoe is het zo gekomen?

Al tien jaar worden er 1500 vluchtelingen opgevangen in het op één na grootste asielzoekerscentrum (azc) van Nederland. In de loop der jaren keerde het sentiment in Budel zich tegen de vluchtelingen door overlast en gedoe. Gevolg: burgemeester Roland van Kessel van de gemeente Cranendonck, waartoe Budel en Maarheeze behoren, heeft zijn handen vol aan de bezoekjes uit Den Haag.

In januari dreigde de NS dit station nog voorbij te rijden vanwege overlast door asielzoekers.

Dat kwam aan bij de staatssecretaris, die nu 2,3 miljoen euro uittrekt voor meer veiligheid op het station. ,,Ik zou bijna zeggen: over mijn lijk dat we dat laten plaatsvinden”, zei Jansen eerder in een commissie in de Tweede Kamer over het voorbijrijden. In 2024 werden er 3150 ‘ongewenste situaties’ op Maarheeze geteld.

De Nassau-Dietzkazerne - eigendom van Defensie - is nadrukkelijk in beeld, zo is te lezen in het onderzoeksrapport van het ministerie. Met de toename van internationale spanningen zoekt het leger nieuwe locaties voor kazernes, opslagplaatsen, laagvlieggebieden en oefenterreinen. De Nassau-Dietzkazerne in Budel wordt genoemd als mogelijk oefenterrein. De verwachting is dat hier eind mei meer duidelijkheid over is.

Al jaren diefstal, intimidatie en vechtpartijtjes in Budel: wat is er aan de hand bij dit grote azc? | Binnenland | AD.nl

Ik denk dat de bewoners wel ervaringsdeskundige genoemd mogen worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.