Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer

We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer

Peiling

Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
210 stemmen
5%
37%
9%
0%
9%
1%
13%
6%
0%
8%
0%
0%
3%
3%
2%
0%
2%

En rechtstatelijkheid is geen excuus om maar niks te hoeven doen, het is het fundament van onze maatschappij, wat er voor zorgt dat mensen niet door een gril van de één of andere politicus ineens rechteloos worden. Als je dat vervelend vindt is er maar één iemand om op te stemmen: Geert Wilders. Die vindt dat heel vervelend. Oh en Thierry Baudet denk ik ook. 

Moosey schreef op 08-06-2025 om 08:50:

En rechtstatelijkheid is geen excuus om maar niks te hoeven doen, het is het fundament van onze maatschappij, wat er voor zorgt dat mensen niet door een gril van de één of andere politicus ineens rechteloos worden. Als je dat vervelend vindt is er maar één iemand om op te stemmen: Geert Wilders. Die vindt dat heel vervelend. Oh en Thierry Baudet denk ik ook.

Precies.

Ik ben gewoon blij dat ik in een rechtstaat leef en dat politici zich aan de grondwet moeten houden. Ook voor zaken als asiel en migratie. Ze brullen regelmatig de meest idioten dingen die in strijd zijn met de grondwet wat ze willen mag gewoon niet. Voordat je je als kiezer laat bedotten kun je je ook afvragen of wat ze willen wel mag.
Ik vind het dus fijn of eerlijk gezegd eigenlijk normaal dat er politici zijn die de grondwet respecteren, eigenlijk zouden ze dat allemaal moeten doen.

ik vrees dat onze viva community geen afspiegeling is van de maatschappij als ik zo naar de peiling kijk

absor schreef op 08-06-2025 om 11:28:

ik vrees dat onze viva community geen afspiegeling is van de maatschappij als ik zo naar de peiling kijk

Nee inderdaad was het maar zo dan zou er wat links bij moeten om een stabiele coalitie samen te stellen. 

absor schreef op 08-06-2025 om 11:28:

Gelukkig niet. Ik hoop toch niet dat Groen links - PVDA de grootste wordt.

hier en ook op Viva zitten behoorlijk wat groen georiënteerden. In mijn alledag juist niet. Dus beiden zijn onderdeel van de afspiegeling, maar beiden niet dé afspiegeling.

Euphoria schreef op 08-06-2025 om 16:30:

hier en ook op Viva zitten behoorlijk wat groen georiënteerden. In mijn alledag juist niet. Dus beiden zijn onderdeel van de afspiegeling, maar beiden niet dé afspiegeling.

Idd. In mijn  omgeving juist heel veel PVV sympathisanten. 

lientje69 schreef op 08-06-2025 om 17:15:

[..]

Idd. In mijn omgeving juist heel veel PVV sympathisanten.

In mijn omgeving ook. En dat zijn niet, zoals veel wordt beweerd lager opgeleiden die weinig realiteitszin hebben. Integendeel.

amarna schreef op 05-06-2025 om 12:15:

Ik word boos als ik op FB de vele reacties lees dat "Wilders door iedereen is tegenwerkt, want hij had de verkiezingen gewonnen". Deze mensen snappen echt helemaal niet hoe democratie werkt. Met 39 zetels kun je niet het complete parlement, rechterlijke macht en ambtelijk apparaat naar je hand zetten. Het is hier geen autocratie!
Velen blijven zeggen dat ze wederom op de PVV gaan stemmen. Ik houd mijn hart vast!

37 zetels

Die mensen begrijpen inderdaad niks van democratie of onze staatsinrichting.

Ze denken dat het een hardloopracevis, ipv het verdelen van taartpunten. 

De PVV heeft zetels gewonnen, maar dit is niet de VS waar de winnaar alles neemt. 

Zelfs het dubbele van 37 is nog geen meerderheid. Dus zullen ze samen moeten werken en compromissen moeten sluiten, maar dat kunnen ze blijkbaar niet. 

Miraval schreef op 07-06-2025 om 11:44:

[..]

Ik hoop toch echt op een centrum kabinet.

GL/PvdA, VVD, CDA en D66. Ik verwacht eigenlijk ook dat dit de enige werkbare optie is.

ik ben er ook bang voor. als het kan dan in ieder geval zonder d66. ik volg die jetten nu al een tijdje en die heeft echt niets zelf te vertellen. hij kan alleen maar anderen van vanalles beschuldigen. het is net wilders

Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 08:37:

[..]

Dan heb je toch niet goed opgelet, want als iemand rechtstatelijkheid belangrijk vond was het Omtzigt.

precies dit. de illusie hebben dat v. vroonhoven dit zelf bedacht heeft is van een ongekende naïviteit. ALLES bij NCS werd/wordt geregisseerd én gesouffleerd door Omtzigt. 

Broadway schreef op 19-06-2025 om 14:40:

[..]

precies dit. de illusie hebben dat v. vroonhoven dit zelf bedacht heeft is van een ongekende naïviteit. ALLES bij NCS werd/wordt geregisseerd én gesouffleerd door Omtzigt.

Ik denk dat iedereen inmiddels wel begrip heeft voor de functie elders. 

Wat ik al hoopte is gebeurd. Ik ga op Coenradie stemmen.

Ik las ook dat Coenradie naar JA21 gaat. Ik zal me als de verkiezingen in de buurt komen, toch eens in hun partijprogramma gaan verdiepen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.