Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Maak plaats en verhuis naar die seniorenwoning!

Peiling

Senioren met z'n tweeën of alleen in een ééngezinswoning, dat is immoreel
169 stemmen
12%
59%
29%

De gemeente bouwt geen woningen, dat doen ontwikkelaars en woningbouwverenigingen. Ik snap wel dat ontwikkelaars duurdere woningen bouwen gezien de kosten tegenwoordig. Wbv hebben op het moment ook niet veel meer in kas, door de verhuurdersheffing, om diverse woningen te bouwen en grond aan te kopen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-10-2023 om 16:00:

De gemeente bouwt geen woningen, dat doen ontwikkelaars en woningbouwverenigingen. Ik snap wel dat ontwikkelaars duurdere woningen bouwen gezien de kosten tegenwoordig. Wbv hebben op het moment ook niet veel meer in kas, door de verhuurdersheffing, om diverse woningen te bouwen en grond aan te kopen.

En gemeenten hebben ook lang niet altijd zelf de grond in handen zodat ze eisen kunnen stellen. Dat kunnen ze overigens wel via bestemmingsplannen (straks vanaf 1 januari het omgevingsplan).

Fleurtje_5 schreef op 20-10-2023 om 14:45:

[..]

Knip

Waar gaat deze discussie over? Men vind het een morele verplichting van ouderen dat ze hun woning afstaan en verkassen naar een kleinere maar veel 'duurdere hut', om zo plaats te maken voor woning zoekenden terwijl er helemaal niet genoeg kleinere betaalbare 'hutten' voor ouderen zijn.

Er werd nu zelfs geopperd dat mensen met een recreatiewoning die 'houten hut' ( zo noem ik het maar) niet mogen hebben als ze een gewoon huis hebben. Men noemt dat luxe.

Voor iemand met een recreatiewoning is het vaak een overwogen keuze om hun vakantie in eigen land te houden, én ontspanning na een werkweek, of ze hebben natuur én rust nodig, misschien omdat ze anders alleen maar tussen stenen muren zitten, óf om familie te ontvangen in een mooie omgeving, én wat vaker naar hun eigen kleine huisje willen gaan. Een huisje dat niet meer luxe 'kan hebben' dan een grote caravan. Even tot rust komen met doodgewone dingen zonder stress. Leuk voor even maar niet voor permanent. Dát is tevens hun vakantie én ontspanning én de locatie om familie te ontvangen.

Knip

Als men vind dat ouderen hun grote woning horen af te staan aan jongeren, dan hadden ze moeten protesteren toen besloten werd om verzorgingstehuizen voor ouderen te sluiten.

Schei uit om naast de ouderen, nu mensen met een recreatiewoning, op deze manier aan te pakken als ze een klein huisje hebben (waar ze niet permanent mogen wonen) in plaats van drie keren per jaar met het luxe 'vliegmachien' naar het buitenland te vliegen om daar in een 'luxe resort' bediend te worden.

Van mij mogen mensen met al een huis best een recreatiewoning hebben. Maar mensen zonder huis mogen wat mij betreft gewoon permanent in een recreatiewoning komen wonen. Dat dat misschien wat minder leuk is voor degene met het 2e huis is dan jammer (“want dan is het meer een woonwijk dan een recreatiepark”), het dak boven het hoofd van een ander is belangrijker dan jouw luxe 2e huis. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.

nee ik denk dat het niet goed is dat recreatiewoningen als permanente woning en gebruikt gaan worden.  Je krijgt allemaal huisjesmelkers ook daar en de prijzen gaan door het dak. Denk vooral niet dat je dan wel een betaalbaar huis kan kopen omdat het vroeger 80.000 was

absor schreef op 20-10-2023 om 18:52:

nee ik denk dat het niet goed is dat recreatiewoningen als permanente woning en gebruikt gaan worden. Je krijgt allemaal huisjesmelkers ook daar en de prijzen gaan door het dak. Denk vooral niet dat je dan wel een betaalbaar huis kan kopen omdat het vroeger 80.000 was

Toch niet als er een zelfbewoningsclausule op zit?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-10-2023 om 21:08:

In diverse steden staan Finch woningen. Die kunnen snel gebouwd en geplaatst worden, en aan gepast aan de samenstelling van een huishouden.
https://finchbuildings.com/projecten/

Amsterdam

Distelweg-Amsterdam-16-06-2022-005-LR.jpg

Dit ziet er erg warm-in-de-zomer uit, het lijkt op een 'op gestapelde-kweekkast' voor tomatentelers.

Fleurtje_5 schreef op 21-10-2023 om 18:48:

[..]

Dit ziet er erg warm-in-de-zomer uit, het lijkt op een 'op gestapelde-kweekkast' voor tomatentelers.

De linkerkant van het gebouw ziet er dan het beste uit vind ik. De balkons met planten bedoel ik.

De rechterkant lijkt mij ook niet wat.

MidasWolf schreef op 21-10-2023 om 18:57:

[..]

De linkerkant van het gebouw ziet er dan het beste uit vind ik. De balkons met planten bedoel ik.

De rechterkant lijkt mij ook niet wat.

Die planten achter de glasplaten moeten tegen felle zon kunnen anders gaan ze koken als de zon schijnt en de temperatuur boven de 30 gaat.

Fleurtje_5 schreef op 21-10-2023 om 18:48:

[..]

Ik vind het er uitzien als een gewoon appartementencomplex. De entree is te zien op maps op Distelweg 88 Amsterdam.

Fleurtje_5 schreef op 21-10-2023 om 19:05:

[..]

Die planten achter de glasplaten moeten tegen felle zon kunnen anders gaan ze koken als de zon schijnt en de temperatuur boven de 30 gaat.

Hangt er van af welke kant de zon staat. Op het westen of oosten kan dit prima. 

Ik vind het een mooi complex!

Rockstar schreef op 21-10-2023 om 21:05:

[..]

Kunnen daar dan niet de mensen naar toe die het nu hebben over een morele verplichting van ouderen om te verkassen?

Zeker verwende types van buiten de Randstad? Die plaatjes zien eruit als normale appartementen en ik zou daar gerust gaan wonen.

MMcGonagall schreef op 22-10-2023 om 09:50:

Zeker verwende types van buiten de Randstad? Die plaatjes zien eruit als normale appartementen en ik zou daar gerust gaan wonen.

Niet verwend. Voor mij is de Randstad zowiezo véél te duur. 

Ik gun je dan ook van harte zo'n mooi 'normaal' appartement.

Fleurtje_5 schreef op 22-10-2023 om 09:42:

[..]

Kunnen daar dan niet de mensen naar toe die het nu hebben over een morele verplichting van ouderen om te verkassen?

Die wonen daar al. De appartementen op het plaatje zijn starterswoningen. 

Rockstar schreef op 21-10-2023 om 21:05:

[..]

Ik vind het ook mooi! Zo zouden ze meer mogen bouwen van mij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.