Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 11:27

Coreopsis schreef op 16-01-2023 om 11:26:

[..]

Dat doe je wel. Dit topic gaat over de gevolgen van de inflatie. Jij maakt opeens "terloops" opmerkingen over achter elkaar asielzoekers - toegenomen zorgkosten - problemen op de woningmarkt. Daarmee suggereer je een oorzakelijk verband. Nare manier om het gesprek te laten ontsporen

Kijk even naar degene die het dwars zit. Zij begon met het aanhalen van deze punten. 

Ik reageerde gewoon ontopic op wat de overheid nog meer kan doen.

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:10:

[..]

Het hoeft niet, maar gebeurd natuurlijk wel, want zo werkt de economie. De producten worden schaarser, dus zullen stijgen in prijs. Simpel economisch principe. En dat kunnen we nu niet gebruiken lijkt mij.

Dat is wat je als simpel principe op de middelbare school leert, maar dat werkt alleen in een gezonde open markt zonder grenzen en zonder subsidies. Zo simpel is in realiteit de economie met al die geopolitieke ontwikkelingen nooit. Heb jij op school niet geleerd over de melkplas en de boterberg destijds?

Er wordt nu nog steeds met veel landbouwsubsidies geproduceerd, voor de export, dat wil bij jou maar niet landen. Net zoals wij meer zelfvoorzienend moeten worden met bepaalde zaken, zullen andere landen dat ook moeten gaan doen.

Compleet off topic allemaal, want de huidig inflatie heeft een combinatie van vele oorzaken: de energiecrisis, de oorlog in Oekraine, de explosieve vraag naar producten en diensten na de lockdowns in coronatijd, de compensatiepakketten van de overheid tijdens coronatijd die veel geld de economie hebben ingepompt, de lage werkeloosheid, het beleid van de Europese centrale bank de afgelopen jaren, enz. 

Maar een (dreigend) tekort aan boeren of voedsel zit daar niet bij hoor.

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:19:

[..]

Sorry? Ik zet asielzoekers nergens neer als zondebok. Als je goed las heb ik geschreven dat de overheid goed naar zijn beleid moet kijken. Ga je lekker om andere de les te lezen en stukken uit z’n verband te rukken. Gezellig forummen zo.

Zolang jij asielzoekers blijft aanhalen in topics waarin dat absoluut niet relevant is, en dan vervolgens de vermoorde onschuld gaat spelen zoals je hier nu doet, is de kans klein dat wij gezellig samen zullen forummen.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 11:43

Rondstruiner schreef op 16-01-2023 om 11:38:

[..]

Dat is wat je als simpel principe op de middelbare school leert, maar dat werkt alleen in een gezonde open markt zonder grenzen en zonder subsidies. Zo simpel is in realiteit de economie met al die geopolitieke ontwikkelingen nooit. Heb jij op school niet geleerd over de melkplas en de boterberg destijds?

Er wordt nu nog steeds met veel landbouwsubsidiesgeproduceerd, voor de export, dat wil bij jou maar niet landen. Net zoals wij meer zelfvoorzienend moeten worden met bepaalde zaken, zullen andere landen dat ook moeten gaan doen.

Compleet off topic allemaal, want de huidig inflatie heeft een combinatie van vele oorzaken: de energiecrisis, de oorlog in Oekraine, de explosieve vraag naar producten en diensten na de lockdowns in coronatijd, de compensatiepakketten van de overheid tijdens coronatijd die veel geld de economie hebben ingepompt, de lage werkeloosheid, het beleid van de Europese centrale bank de afgelopen jaren, enz.

Maar een (dreigend) tekort aan boeren of voedsel zit daar niet bij hoor.

Als het zo offtopic is, waarom begon je er dan zelf over?

En geloof me dat dreigende voedseltekort is er straks gewoon hoor. 

die zelfvoorzienendheid lukt niet zo goed geloof ik. Kijk al naar onze medicatie. We zijn nu bijna totaal afhankelijk van China en India. 

Als wij zo doorgaan met onze boeren, zijn wij straks ook afhankelijk van het buitenland, want boeren worden hier straks weggeconcurreerd, want ze kunnen straks niet op tegen landen die veel minder regels hebben en veel goedkoper kunnen produceren .

De inflatie is nog lang niet in zicht en de overheid is mede schuldig. 

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:25:

[..]

Hoe durf jij?Of mag jij dingen wel zeggen en een ander niet. Net als D66 , Doe wat we zeggen, maar niet wat wij doen.

Ik stem absoluut niet op d66, dus weet niet waarom je die nu aanhaalt.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 11:46

Rondstruiner schreef op 16-01-2023 om 11:43:

[..]

Zolang jij asielzoekers blijft aanhalen in topics waarin dat absoluut niet relevant is, en dan vervolgens de vermoorde onschuld gaat spelen zoals je hier nu doet, is de kans klein dat wij gezellig samen zullen forummen.

Nee, dat gaat waarschijnlijk alleen als ik jouw denkbeelden overneem. Tot die tijd blijf je dingen uit z’n verband rukken en agressief reageren. Zelfs een eitje gezond noemen is als een lap op een rode stier. Doe eens lief zou ik zeggen. Niet iedereen wil vegan worden. En niet iedereen is het eens met het beleid zoals het er nu ligt. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 11:46

Rondstruiner schreef op 16-01-2023 om 11:44:

[..]

Ik stem absoluut niet op d66, dus weet niet waarom je die nu aanhaalt.

Dat zeg ik ook nergens. 

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:27:

[..]

Kijk even naar degene die het dwars zit. Zij begon met het aanhalen van deze punten.

Ik reageerde gewoon ontopic op wat de overheid nog meer kan doen.

Niet liegen aub. Iedereen kan het terugzoeken. 

Jij begon over asielzoekers, en jij begon ook over de voedselzekerheid en het uitkopen van de boeren, nav de vraag van iemand wat de overheid concreet kan doen zodat jij kunt rondkomen...

Knip, nickhinten

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 10:26:

[..]

In elk geval zorgen dat onze voedselzekerheid niet in het geding komt. Met veel kassen gaat het niet zo best momenteel, als ze ook nog massaal boeren gaan uitkopen of onteigenen hebben we straks nog hogere voedselprijzen.

En misschien eens goede wetten maken om de asielcrisis te beteugelen.

Wat minder de waan van de dag volgen en proberen te scoren voor hun achterban en het land regeren.

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:46:

[..]

Dat zeg ik ook nergens.

Waarom noem je het dan?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 11:51

-knip-

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

16-01-2023 om 11:54

Infobericht: nu weer ontopic! 

W.b.t. boeren: De verwachting is dat we hier in NL in de toekomst steeds minder vlees en zuivel (van melk) zullen gaan gebruiken. Wat dat betreft zou je best kunnen stellen, dat er veel te veel koeien en varkens zijn om NL te voeden. Optie zou zijn, dat de veeboeren, langzaamaan overschakelen naar groente/fruit/graan. 

Ik las pas gelezen ergens dat we juist weer meer vlees zijn gaan eten.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 12:17

bieb1963 schreef op 16-01-2023 om 12:10:

W.b.t. boeren: De verwachting is dat we hier in NL in de toekomst steeds minder vlees en zuivel (van melk) zullen gaan gebruiken. Wat dat betreft zou je best kunnen stellen, dat er veel te veel koeien en varkens zijn om NL te voeden. Optie zou zijn, dat de veeboeren, langzaamaan overschakelen naar groente/fruit/graan.

Is dat niet vooral een wens vanuit de overheid of een bepaalde groep ?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5339563/vleesconsumptie-nederland-2021-persoon-38-kilo

Tuinders die voedsel produceren vallen op dit moment ook om. En ons land is helaas niet geschikt om van alles te verbouwen. Ik maak mij echt zorgen om de prijzen in de supermarkt en vooral dat het einde van de stijging nog niet inzicht is.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 12:18

watertoren schreef op 16-01-2023 om 12:16:

Ik las pas gelezen ergens dat we juist weer meer vlees zijn gaan eten.

Ja klopt. In 2020 aten we meer en in 2022 nog meer dan in 2020.

Nederlanders aten vorig jaar per persoon gemiddeld 38,1 kilo vlees, 100 gram meer dan in 2020.
artikel in het bericht hierboven

Dit is een artikel uit 2020
https://nos.nl/artikel/2353275-opnieuw-meer-vlees-gegeten-in-nederland

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.