Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 12:21

Ik vermoed, omdat vegan eten en vegetarisch eten best gepromoot wordt. Mensen proberen dit en veel komen er later achter dat dit niet werkt voor hun lichaam en gaan dus weer vlees eten. Zo ken ik in elk geval een paar mensen in mijn omgeving. 
Wel frappant dat de prijsstijging er niet voor gezorgd heeft dat de consumptie gedaald is. Wij eten minder, omdat het anders te duur is. 

Vlees zou wel het laatste zijn waar ik op zou bezuinigen wat eten betreft.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 12:31

watertoren schreef op 16-01-2023 om 12:27:

Vlees zou wel het laatste zijn waar ik op zou bezuinigen wat eten betreft.

Zou jij willen inleveren op kwaliteit van het vlees? Of gaat het zowel om de kwantiteit als de kwaliteit?

Ik lust bijv het supermarkt vlees niet, dus haal het bij de slager, maar dat is echt een stuk duurder. Dus dan eet ik liever een kleiner stukje wat ik lekker vind dat een groter stuk, wat ik niet zo lekker vind.

Wij eten vaak 2 dagen per week vegetarisch, maar dat is puur, omdat we de gerechten lekker vinden het vlees daarin niet missen. 

ik koop zowel vlees bij de supermarkt als bij de slager en ook vaak aanbiedingen bij de Sligro. Ik heb 2 vriezers en 1 zit vol met vlees. Ik eet elke dag vlees.

Voor zoon heb ik dit weekend bij de kringloop ook nog een colbert met pantalon kunnen scoren. Het stomerijbonnetje hing nog in de pantalon.

De maat was gokken. Het colbert kan ik nog schatten, maar die bijbehorende pantalon krijg ik echt niet om mijn royale derrière. Gelukkig paste het.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2023 om 12:51

Poezenmeisje schreef op 16-01-2023 om 12:45:

Voor zoon heb ik dit weekend bij de kringloop ook nog een colbert met pantalon kunnen scoren. Het stomerijbonnetje hing nog in de pantalon.

De maat was gokken. Het colbert kan ik nog schatten, maar die bijbehorende pantalon krijg ik echt niet om mijn royale derrière. Gelukkig paste het.

Ik blijf de kringloop een fantastische winkel vinden. En langzaam aan lijk ik zelfs mijn kinderen te kunnen bekeren. Je moet leren door de "troep" heen te kijken, en dan zie je regelmatig echte pareltjes. 

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 12:17:

[..]

Is dat niet vooral een wens vanuit de overheid of een bepaalde groep ?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5339563/vleesconsumptie-nederland-2021-persoon-38-kilo

En ons land is helaas niet geschikt om van alles te verbouwen.

Nee, maar er is genoeg wat hier wél te verbouwen is. Dan maar geen mango.

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 11:51:

[..]

Vergeten deze post te wissen, mods? 

Huisregel 1.3: Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen. Openbaar aankondigen dat je iemand op je negeerlijst plaatst kan als kwetsend gezien worden.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 13:36

Cookielover schreef op 16-01-2023 om 13:29:

[..]

Vergeten deze post te wissen, mods?

Huisregel 1.3: Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen. Openbaar aankondigen dat je iemand op je negeerlijst plaatst kan als kwetsend gezien worden.

Dat wist ik niet. Ik zal het aanpassen.

Ik kan het niet meer aanpassen zie ik. Ik hoop dat de mods het even aanpassen. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 13:39

Poezenmeisje schreef op 16-01-2023 om 12:45:

De kringloop is echt heel leuk. Wij kopen er vaak best veel. Zoals bloempotten, borden, glazen kannen en heel veel boeken  scheelt enorm in de kosten en ook beter dan alles nieuw kopen. 

Epic88 schreef op 16-01-2023 om 13:39:

[..]

De kringloop is echt heel leuk. Wij kopen er vaak best veel. Zoals bloempotten, borden, glazen kannen en heel veel boeken scheelt enorm in de kosten en ook beter dan alles nieuw kopen.

Ik heb 90% van de schoolboeken van zoon van dit jaar er vandaan gehaald. Scheelde heel veel geld. Klasgenoten hebben rond de 500 euro uitgegeven, wij waren met 150 klaar, waarom nog zo veel, er zijn ook boeken waarbij je ook de licentie moet kunnen gebruiken en dat kan met een gebruikt boek meestal niet.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-01-2023 om 13:56

Ysenda schreef op 16-01-2023 om 13:50:

[..]

Ik heb 90% van de schoolboeken van zoon van dit jaar er vandaan gehaald. Scheelde heel veel geld. Klasgenoten hebben rond de 500 euro uitgegeven, wij waren met 150 klaar, waarom nog zo veel, er zijn ook boeken waarbij je ook de licentie moet kunnen gebruiken en dat kan met een gebruikt boek meestal niet.

Ik wist niet dat ze schoolboeken verkopen bij de kringloop. Klinkt wel heel handig!! Al vraag ik me af of het binnenkort niet allemaal digitaal wordt met alsnog hoge kosten Ivm de abonnementen. Op onze basisschool is bijna alles digitaal tegenwoordig.

bieb1963 schreef op 16-01-2023 om 10:48:

[..]

Nou precies. Misschien wat minder exotisch en meer inzetten op voedsel van eigen bodem.

Helemaal mee eens!  En ook groente en fruit van het seizoen.  We willen persé aardbeien in januari en peren in april.  Mango's en lychees moeten altijd beschikbaar zijn.   En vergeet het "holland-bloemenland" ook maar gerust.  Onze rozen komen uit Afrika.  Als we daar eens op zouden letten scheelt een hoop transportkosten van vliegtuigen en containerschepen.  En vervuilende kerosine.

Ik ben toch wel blij dat er het hele jaar door aardbeien te koop zijn. Ik eet ze ook regelmatig.

watertoren schreef op 16-01-2023 om 16:26:

Ik ben toch wel blij dat er het hele jaar door aardbeien te koop zijn. Ik eet ze ook regelmatig.

Dan hoop ik dat je de biologische koopt, omdat aardbeien het meest bespoten fruit is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.