Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

MakePeaceNotWar er is hier helemaal niemand die alle Joden uit wil roeien en niemand die alle Gazanen dood wil zien.  We willen een eind aan dat bloedvergieten en willen vrede. 
Dat lees ik in dit topic.

Moxxie schreef op 21-12-2025 om 09:07:

Ik vind het zo pijnlijk en verdrietig dat die rotfabeltjesfuik een serieus onderdeel van onze maatschappij is geworden.

En dan daarbij dat die mensen die heel diep in de fabeltjesfuik zitten niet meer aan te spreken zijn op de feiten, twijfelen aan de wetenschap en goed dubbelblind onderzoek ontkennen. Heilig overtuigd van hun eigen gelijk.

Heel eng.

Malibu2 schreef op 21-12-2025 om 00:47:

[..]

Laat ik het anders formuleren.

Je had het over "dit soort hersenspinsels". Ik vroeg me af welke zinnen jij specifiek als hersenspinsels classificeert.

Uit de post van Makepeacenotwar over hoe er volgens hem door de massa en dus ook hier tegen Joden wordt aangekeken:

"Geen woede over het antisemitisme.
Nee dat is hun eigen schuld.
Ze hebben Jezus vermoord.
Drinken baby bloed.
De pest, corona.
Vergiftigen waterbronnen.
Iedere economische crisis.
WW1 begonnen en expres verloren.
De crisis en armoede na WW1 komt ook door Joden.
WW2 en de Holocaust was hun eigen schuld.
Iran, Irak, Syrië, Jordanië, Libanon, Egypte, Saudi Arabië, Jemen, Hamas, Fatah en nog vele andere zijn degenen geweest die al die oorlogen begonnen zijn.
Genocid.
Hongersnood.
Bezetters.
Apartsheid regime.
7 oktober is niet gebeurd.
7 oktober is uitgevoerd door IDF.
Schutters Sydney IDF soldaten.

Echt alles is de schuld van Israël.
Het volledige gebrek aan empathie richting het Joodse volk. Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan."

Werkelijk niemand hier denkt zo, het is ronduit bespottelijk en aanmatigend.

Ondertussen al vele malen hier en in het andere topic over Israël ontkracht. 

felija schreef op 21-12-2025 om 10:03:

[..]

Uit de post van Makepeacenotwar over hoe er volgens hem door de massa en dus ook hier tegen Joden wordt aangekeken:

"Geen woede over het antisemitisme.
Nee dat is hun eigen schuld.
Ze hebben Jezus vermoord.
Drinken baby bloed.
De pest, corona.
Vergiftigen waterbronnen.
Iedere economische crisis.
WW1 begonnen en expres verloren.
De crisis en armoede na WW1 komt ook door Joden.
WW2 en de Holocaust was hun eigen schuld.
Iran, Irak, Syrië, Jordanië, Libanon, Egypte, Saudi Arabië, Jemen, Hamas, Fatah en nog vele andere zijn degenen geweest die al die oorlogen begonnen zijn.
Genocid.
Hongersnood.
Bezetters.
Apartsheid regime.
7 oktober is niet gebeurd.
7 oktober is uitgevoerd door IDF.
Schutters Sydney IDF soldaten.

Echt alles is de schuld van Israël.
Het volledige gebrek aan empathie richting het Joodse volk. Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan."

Werkelijk niemand hier denkt zo, het is ronduit bespottelijk en aanmatigend.

Ondertussen al vele malen hier en in het andere topic over Israël ontkracht.

Dank je. 

Misschien denkt inderdaad niemand hier op dit topic zo, dat wil ik graag geloven. Maar dat is volgens mij ook niet waar deze post over ging. 

Het is namelijk wel zo dat er in het verleden precies zo is gedacht door hele grote groepen mensen. De pest, de waterbronnen, het bloed drinken, de wereldoorlogen etc. En helaas zijn er nu ook nog hele grote groepen mensen die de moderne leugens geloven en/of verkondigen, bijvoorbeeld rondom 7 oktober en nu ook weer rondom Bondi Beach in Sydney.

Ik ben het helemaal met je eens dat al deze claims over Joden hersenspinsels zijn. Het is alleen helaas een keihard feit dat hele groepen mensen dit geloven en verkondigen. En daardoor wakkeren ze de Jodenhaat aan en worden mensen die voorheen positief of neutraal tegenover Joden of Israël stonden ook meegezogen. Dat zie je in de geschiedenis helaas meermaals gebeuren. En ik heb niet de illusie dat mensen nu slimmer of moreel beter zijn dan vroeger. Het is nu juist nog gevaarlijker omdat dit soort leugens zich door oa social media supersnel wereldwijd kunnen verspreiden. 

Malibu2 schreef op 21-12-2025 om 11:23:

[..]

Dank je.

Misschien denkt inderdaad niemand hier op dit topic zo, dat wil ik graag geloven. Maar dat is volgens mij ook niet waar deze post over ging.

Het is namelijk wel zo dat er in het verleden precies zo is gedacht door hele grote groepen mensen. De pest, de waterbronnen, het bloed drinken, de wereldoorlogen etc. En helaas zijn er nu ook nog hele grote groepen mensen die de moderne leugens geloven en/of verkondigen, bijvoorbeeld rondom 7 oktober en nu ook weer rondom Bondi Beach in Sydney.

Ik ben het helemaal met je eens dat al deze claims over Joden hersenspinsels zijn. Het is alleen helaas een keihard feit dat hele groepen mensen dit geloven en verkondigen. En daardoor wakkeren ze de Jodenhaat aan en worden mensen die voorheen positief of neutraal tegenover Joden of Israël stonden ook meegezogen. Dat zie je in de geschiedenis helaas meermaals gebeuren. En ik heb niet de illusie dat mensen nu slimmer of moreel beter zijn dan vroeger. Het is nu juist nog gevaarlijker omdat dit soort leugens zich door oa social media supersnel wereldwijd kunnen verspreiden.

Helemaal eens. Dat kun je ook zien aan de enorme woede tijdens de vernielingen en zogenaamde demonstraties tegen Israël. Er gebeuren tegelijkertijd nog veel ergere dingen in de wereld. Maar daar gaan mensen niet de straat voor op. 

MakePeaceNotWar schreef op 20-12-2025 om 19:43:

[..]

Maar Hamas en al hun bondgenoten mogen onbeperkt hun gang gaan.
Worden op geen enkele manier aangepakt.
We vinden wel weer dat UNWRA gewoon verder kan gaan met hun vernietigende beleid.
Willen al 2 jaar dat Israel stopt. Hamas mag niet verslagen worden.
Westerse landen die terroristen belonen met een eigen staat.
Die vervolgens schaamteloos en trots de dankbetuigingen en complimenten van die terroristen in ontvangst nemen.
En maar sneren dat Wilders en de rest niets gedaan hebben.
Een flink deel van de tijd is besteed aan het zwartmaken en bashen van uitsluitend Israël door PvdA/gl, Denk, PvdD enz.
Maandenlang stampvoetend eisen dat alleen Israël geen wapens meer mag krijgen om terug te schieten. Israël, Israël, Israël en de rest gaat vrijuit en worden gesteund.
Sancties wil op onderdelen van het Iron Dome. Verwijten en beschuldigingen naar Israël dat ze hun burgers wel goed beschermen. Dat Irone Dome is niet eerlijk. Daardoor vallen er veel minder doden in Israël.

Die lafbekken moeten doorgaan vanuit de veilige tunnels met oorlogsgeweld tegen Israël. Zodat ze bij iedere tegen reactie van Israël weer onbeperkt tekeer kunnen gaan wereldwijd.

De enige die het wel doen, een staakt het vuren afgedwongen heeft en de vrijlating van de gijzelaars is de VS.
Dat heeft de golf van haat en propaganda nog erger gemaakt tegen Israël en de VS.
Dat zijn loze woorden dat iedereen Hamas verschrikkelijk vind. In de praktijk zien je daar niets van terug.

Ik heb grote bewondering voor de bevolking van Israël. 

Joden en Palestijnen zijn in veel gevallen nauw verwant aan elkaar qua DNA, maar hebben ooit een andere richting gekozen. 

Bijzonder krachtige persoonlijkheden zijn de Joden daar, met veel veerkracht, aanpassingsvermogen, levenslust en liefde in zich. 

Ik weet ook niet helemaal precies wat er aan de hand is in Europa en andere delen van de wereld, ik denk een combi van factoren, die ikzelf niet goed ken en waarin ik me dus niet kan verplaatsen (gelukkig maar). Ik heb geen sociale media, dus dat scheelt. 

[..]

Het is namelijk wel zo dat er in het verleden precies zo is gedacht door hele grote groepen mensen. 

Er zijn inderdaad heel veel nare complottheorieën over Joden. Er zijn heel nare dingen aangedaan aan de Joden en nog steeds. Dat bewist niemand hier, het klopt helemaal. 

Wat Makepeacenotwar echter schrijft na al die nare dingen die mensen met Joden gedaan hebben en over ze zeggen is: 
Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan.
Hij/zij gooit hiermee dus alles op één hoop: de meeschrijvers hier in het topic ('ze') zijn volgens hem dezelfde groep als de mensen die de Joden vervolgd hebben in WO2, de schuld geven van WO1, 7 oktober ontkennen, Joden betichten van kinderbloed drinken, etc etc. Alle nare dingen die ooit Joden zijn aangedaan worden hier even in 1 post toegeschreven aan posters in dit topic. Als je ook maar enig kritisch woord hebt tegen het beleid van de staat Israël word je in het vakje 'totale jodenhater' geplaatst. 

En dat terwijl ik juist gepost heb dat ik pro-Palestijnen én pro-Joden ben, er is hier niemand die die dingen die hij/zij stelt vindt. Ik vind die post daarom bizar polariserend, schofferend en onwaar. Het helpt ook totaal niet voor enige discussie, om je gesprekspartners op zo'n manier weg te zetten en ze allemaal nare dingen in de schoenen te schuiven.

[..]

Dank je.

Hij/zij zegt het letterlijk in diezelfde post: "Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan."

Alles en iedereen wordt over één kam geschoren, zwart-wit, zonder enige nuance, da's een grove belediging aan het adres van forummers en heel veel andere mensen.

Nicole123 schreef op 21-12-2025 om 17:49:

[..]

Er zijn inderdaad heel veel nare complottheorieën over Joden. Er zijn heel nare dingen aangedaan aan de Joden en nog steeds. Dat bewist niemand hier, het klopt helemaal.

Wat Makepeacenotwar echter schrijft na al die nare dingen die mensen met Joden gedaan hebben en over ze zeggen is:
Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan.
Hij/zij gooit hiermee dus alles op één hoop: de meeschrijvers hier in het topic ('ze') zijn volgens hem dezelfde groep als de mensen die de Joden vervolgd hebben in WO2, de schuld geven van WO1, 7 oktober ontkennen, Joden betichten van kinderbloed drinken, etc etc. Alle nare dingen die ooit Joden zijn aangedaan worden hier even in 1 post toegeschreven aan posters in dit topic. Als je ook maar enig kritisch woord hebt tegen het beleid van de staat Israël word je in het vakje 'totale jodenhater' geplaatst.

En dat terwijl ik juist gepost heb dat ik pro-Palestijnen én pro-Joden ben, er is hier niemand die die dingen die hij/zij stelt vindt. Ik vind die post daarom bizar polariserend, schofferend en onwaar. Het helpt ook totaal niet voor enige discussie, om je gesprekspartners op zo'n manier weg te zetten en ze allemaal nare dingen in de schoenen te schuiven.

Precies dit dus.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.