Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Uit welke krochten van het internet komen dit soort hersenspinsels?

Nicole123 schreef op 20-12-2025 om 17:13:

Hamas is verschrikkelijk, daar zijn we het hier allemaal over eens.

Maar Hamas en al hun bondgenoten mogen onbeperkt hun gang gaan.
Worden op geen enkele manier aangepakt.
We vinden wel weer dat UNWRA gewoon verder kan gaan met hun vernietigende beleid. 
Willen al 2 jaar dat Israel stopt. Hamas mag niet verslagen worden.
Westerse landen die terroristen belonen met een eigen staat.
Die vervolgens schaamteloos en trots de dankbetuigingen en complimenten van die terroristen in ontvangst nemen. 
En maar sneren dat Wilders en de rest niets gedaan hebben.
Een flink deel van de tijd is besteed aan het zwartmaken en bashen van uitsluitend Israël door PvdA/gl, Denk, PvdD enz. 
Maandenlang stampvoetend eisen dat alleen Israël geen wapens meer mag krijgen om terug te schieten. Israël, Israël, Israël en de rest gaat vrijuit en worden gesteund. 
Sancties wil op onderdelen van het Iron Dome. Verwijten en beschuldigingen naar Israël dat ze hun burgers wel goed beschermen. Dat Irone Dome is niet eerlijk. Daardoor vallen er veel minder doden in Israël. 

Die lafbekken moeten doorgaan vanuit de veilige tunnels met oorlogsgeweld tegen Israël. Zodat ze bij iedere tegen reactie van Israël weer onbeperkt tekeer kunnen gaan wereldwijd. 

De enige die het wel doen, een staakt het vuren afgedwongen heeft en de vrijlating van de gijzelaars is de VS. 
Dat heeft de golf van haat en propaganda nog erger gemaakt tegen Israël en de VS. 
Dat zijn loze woorden dat iedereen Hamas verschrikkelijk vind. In de praktijk zien je daar niets van terug. 

Sinds 1948 is er een nieuwe groep gecreëerd die in hetzelfde apartheids regime is gedwongen. De Palestijnen zitten ook muurvast. In de greep van de wereld.
In Gaza, de Westbank. Onder de terreur van terroristen. 
Als vluchtelingen in de omringende landen. Zonder toekomst. 
Geen vrijheid, veiligheid. Geen zelfbeschikking. Geen rechten. Uitsluiting, discriminatie en een vluchtelingen status die generatie na generatie in stand gehouden wordt. 
Mogen niet studeren
Mogen heel veel beroepen niet uitvoeren. 
Mogen alleen in bepaalde gebieden wonen. 
Geen land of huizen bezitten. 
Hetzelfde beleid wat Europa had voor Joden eeuwen lang. 
Gebruikt als pionnetje, menselijke schild, onbeperkte geldstroom.

felija schreef op 20-12-2025 om 19:37:

Feiten.

Alle omringende landen houden hun poorten potdicht voor Gazanen. 

Israël was het enige land in de regio dat Gazanen toestond om te komen werken. 

Gazanen konden medische behandelingen krijgen in Israël.

Op 7 oktober 2023 zijn ze hiervoor beloond op gruwelijke wijze.

De andere krant? Ongehoord nieuws?

Werd mij ooit aangeraden om te lezen en te kijken door iemand die door "eigen onderzoek" heel diep in de fabeltjesfuik getrokken was. 

Door het algoritme wordt je bevestigd in hetgeen je wilt vinden. 

Echt je kan op internet vinden wat je wilt vinden ook die rare onzin die hier op dit moment langs komt. 

Bakblik schreef op 20-12-2025 om 22:13:

[..]

De andere krant? Ongehoord nieuws?

Werd mij ooit aangeraden om te lezen en te kijken door iemand die door "eigen onderzoek" heel diep in de fabeltjesfuik getrokken was.

Door het algoritme wordt je bevestigd in hetgeen je wilt vinden.

Echt je kan op internet vinden wat je wilt vinden ook die rare onzin die hier op dit moment langs komt.

Ik vind het eng...ik begrijp het ook niet. Waarom trekt dat zo? Waarom geloven in dingen die bewezen niet waar zijn, maar op je eigen gevoel/waarneming en je dan ook superieur voelen tegenover 'de massa'?
 Ik vind dat toch wel het grootste gevaar sinds de komst van internet. Die algoritmes waardoor mensen diep worden meegezogen in de fabeltjesfuik met alle gevolgen van dien. 

Over welke claims heb je het dan specifiek? 

Malibu2 schreef op 20-12-2025 om 23:33:

[..]

Over welke claims heb je het dan specifiek?

Wat bedoel je? Ik heb het niet over claims?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.