Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Fleurtje_5
22-12-2025 om 10:06
Thora schreef op 22-12-2025 om 09:35:
[..]
Uhhmmm. 7 oktober is het Loofhuttenfeest. Een Joodse feestdag. En op dat soort dagen worden dus vaak aanslagen gepleegd. Wel even het huisje bij het schuurtje houden hoor.
Wat zeg je dat mooi.
Diepdieptriest dat onschuldige mensen vermoord worden vanwege een geloof.
Fleurtje_5
22-12-2025 om 10:12
MakePeaceNotWar schreef op 22-12-2025 om 00:32:
[..]
Ik had hier al een tijd niet gelezen. En het eerste wat ik lees net nadat er de volgende slachtpartij heeft plaatsgevonden in Sydney. Zoals gewoonlijk weer op een belangrijke feest dag. Net als 7 oktober.
Dat is een tactiek die al eeuwen toegepast wordt.
Een bericht dat dat komt door Israël die alle haat opwekt.
Dat een deel van de Joodse bevolking nog steeds achter Israël staat. En dat het niet opschiet dat het andere deel zich niet hard genoeg opstelt tegen Israël.
En die protesten bij het concertgebouw. Heel begrijpelijk natuurlijk.
Een samenkomst voor Israël, hoe durven ze want er is een genocide.
Ik zal eens zoeken hier op het forum naar positieve berichten en steunbetuigingen over Israël en Joden.
Na 7 oktober, het nekschot die de 6 gegijzelde kregen in een tunnel. Vlak voordat ze bevrijd werden.
De ontvoerde en in een tunnel met blote vermoord een moeder een 4 jarige en een baby.
Alle aanslagen op de joodse bevolking wereldwijd.
Ik ben benieuwd wat ik vind.
En gelijk naar berichten met vol met afkeer en woede naar Hamas, Iran, VN, UNWRA enz. Die oproepen tot maatregelen en sancties tegen alles wat ze aanrichten.
Kan zijn dat ik die gemist heb.
Op YT kan je filmpjes van de Hitler jeugd opzoeken en dan vergelijken met die van het concertgebouw.
Natuurlijk althans dat hoop ik willen de schrijvers hier ons niet persoonlijk uitroeien.
Maar het gehele systeem wat tot de volgende genocide of etnisch zuiveren aan de gang is en waar heel veel mensen ingezogen zitten.
Het systeem wat er al 2500 jaar is, groter en uitgebreider dan dankzij het internet, gaat dat wel uitvoeren.
En die berichten zijn er toch echt wel.
Ik verafschuw het geweld tegen Joden, en ik verafschuw het ook als er eentje met een foute-vlag door Nederland loopt. Of als studenten op Nederlandse universiteiten bedreigd worden omdat ze Joods zijn.
Poezie
22-12-2025 om 10:13
Fleurtje_5 schreef op 22-12-2025 om 10:06:
[..]
Wat zeg je dat mooi.
Diepdieptriest dat onschuldige mensen vermoord worden vanwege een geloof.
Misschien nog wel triester: dat er mensen voor of door een geloof onschuldige mensen vermoorden.
Thora
22-12-2025 om 10:19
Poezie schreef op 22-12-2025 om 10:13:
[..]
Misschien nog wel triester: dat er mensen voor of door een geloof onschuldige mensen vermoorden.
De meeste oorlogen zijn gevoerd door religie. Maar ja, dat is een andere discussie. God is van de hemel en de kerk van de mensen.
Zilver_gray
22-12-2025 om 10:21
Bakblik schreef op 22-12-2025 om 09:48:
[..]
Als je schrijft over ===ons niet persoonlijk uitroeien=== lees ik dan goed dat je zelf behoort tot de groep Gazanen of Joden? Als dat zo is dan begrijp ik een beetje waarom je hier zo'n stampij loopt te maken.
Durf/kan/wil je dan ook vertellen tot welke groep je behoort? Dan kan ik (en ik denk wel dat ik voor de vaste posters hier kan spreken) kunnen wij daar rekening mee houden in hoe we op jouw geschreeuw hier reageren.
Met alle respect Bakblik. Je zou denken dat juist wanneer je tot een van beide groepen je behoort, je zou moeten weten hoe het is om geschoffeerd of over 1 kam geschoren te worden. En juist datgene wat je dan zo verafschuwt zou je een ander niet moeten aan doen. Wij zijn hier allemaal vreemden voor deze poster, ze kent ons niet, dus dergelijke aantijgingen mag ze voor zichzelf houden. Ook op een forum heb je je fatsoen te houden ongeacht je achtergrond.
Fleurtje_5
22-12-2025 om 10:28
Poezie schreef op 22-12-2025 om 10:13:
[..]
'Dat zegt ik'. Dan worden mensen dus vermoord vanwege een geloof (of afkomst). Dóór mensen vanwege hun extreme geloof.
Geen enkele God wil dat er gemoord word. Geen enkele God zal een moordenaar (die zich martelaar noemt) belonen met twaalf maagden in het hiernamaals. Dan heeft een maagd een goed leven geleid en komt dan in de hemel, en zou ze gestraft worden om dan een moordenaar te moeten plezieren met elf andere dames. Geen enkele maagd of on-maagd mag men het aandoen dat ze in het hiernamaals een moordenaar moeten plezieren.
Bakblik
22-12-2025 om 10:30
Zilver_gray schreef op 22-12-2025 om 10:21:
[..]
Met alle respect Bakblik. Je zou denken dat juist wanneer je tot een van beide groepen je behoort, je zou moeten weten hoe het is om geschoffeerd of over 1 kam geschoren te worden. En juist datgene wat je dan zo verafschuwt zou je een ander niet moeten aan doen. Wij zijn hier allemaal vreemden voor deze poster, ze kent ons niet, dus dergelijke aantijgingen mag ze voor zichzelf houden. Ook op een forum heb je je fatsoen te houden ongeacht je achtergrond.
Dat je je fatsoen hebt te houden ben ik helemaal met je eens maar als ze/hij tot de groep behoort die al decennia (de Gazanen) of eeuwen (de Joden bij tijd en wijle van huis en haard verdreven wordt kan ik iets beter snappen waarom ze reageert zoals ze reageert.
Ik ben als kind gepest op de lagere school en toen het mijn kind dreigde te overkomen ben ik ook verbaal wat ongenuanceerd om mijn heen gaan meppen. Ik kon niet verdragen dat hij op school hetzelfde moest ervaren als ik.
Thora
22-12-2025 om 12:05
Fleurtje_5 schreef op 22-12-2025 om 10:28:
[..]
'Dat zegt ik'. Dan worden mensen dus vermoord vanwege een geloof (of afkomst). Dóór mensen vanwege hun extreme geloof.
Geen enkele God wil dat er gemoord word. Geen enkele God zal een moordenaar (die zich martelaar noemt) belonen met twaalf maagden in het hiernamaals. Dan heeft een maagd een goed leven geleid en komt dan in de hemel, en zou ze gestraft worden om dan een moordenaar te moeten plezieren met elf andere dames. Geen enkele maagd of on-maagd mag men het aandoen dat ze in het hiernamaals een moordenaar moeten plezieren.
Dat is het kromme van die hele ideologie. Daarbij is seks met een maagd ook voor de betreffende man niet prettig. Oei, oei, voorzichtig, kijk uit. au, au. Tot slot denk ik niet dat Allah blij is met dit soort mensen en kunnen zij een gepaste straf verwachten. Wat zou ik graag die gezichten zien als ze daar voor Allah staan en vervolgens de speeltjes van een peloton hitsige matrozen worden.