Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Rondstruiner
08-02-2022 om 17:07
Piratenkoningin schreef op 08-02-2022 om 16:40:
[..]
Zo zeg, daar komt de PvdA even lelijk uit naar voren…
Nou! Heel teleurstellend. Afschuwelijk voor die vrouw, zo slecht behandeld worden na een melding, ze is notabene ook nog geroyeerd
Goh ja, waarom melden vrouwen zich nou niet hè
Maar mooi dat alle vuile was nu overal buiten wordt gehangen.
ToetieToover
08-02-2022 om 17:12
Moxxie schreef op 08-02-2022 om 16:32:
En nu een politicus. PvdA-kamerlid van Dijk stapt op na beschuldiging ongepast gedrag.
https://nos.nl/artikel/2416324-pvda-kamerlid-van-dijk-stapt-op-na-beschuldiging-ongepast-gedrag
Doeiiiii
. Terwijl eerder dus het slachtoffer uit de partij werd gezet, nu eindelijk de dader. Ik vind het fantastisch, deze ontwikkelingen.
ScarceKudu74
08-02-2022 om 17:15
En nu een politicus. PvdA-kamerlid van Dijk stapt op na beschuldiging ongepast gedrag.
https://nos.nl/artikel/2416324-pvda-kamerlid-van-dijk-stapt-op-na-beschuldiging-ongepast-gedrag
Het is niet te geloven dit. Dan heb je de blauwe plekken op je lijf staan en dan nog wordt je niet serieus genomen. Als vrouw ben je echt vogelvrij 😡
Jillz
08-02-2022 om 17:17
Slimme timing om dit naar buiten te brengen. Alle ogen zijn gericht op Overmars, waardoor dit nieuws hoogstwaarschijnlijk minder aandacht krijgt. Het zou mij weinig verbazen als meer organisaties die in het verleden iets in de doofpot hebben gestopt nu aan het broeden zijn op een mediastrategie.
Moxxie
08-02-2022 om 17:20
Ik vind de wegkijk- en doofpotcultuur die nu te kijk wordt gezet sinds de BOOS docu echt 100x belangrijker dan de daders.
Die vieze kereltjes kunnen we niet uitroeien, maar de wegkijkers en doofpotten houden hun gedrag in stand.
Vrouwen die niks melden... ja daahaag
Rondstruiner
08-02-2022 om 17:21
Jillz schreef op 08-02-2022 om 17:17:
[..]
Slimme timing om dit naar buiten te brengen. Alle ogen zijn gericht op Overmars, waardoor dit nieuws hoogstwaarschijnlijk minder aandacht krijgt. Het zou mij weinig verbazen als meer organisaties die in het verleden iets in de doofpot hebben gestopt nu aan het broeden zijn op een mediastrategie.
Ik denk eerder dat vrouwen nu de moed vinden om met hun verhaal naar buiten te komen. In dit geval is een van de vrouwen naar de politie gegaan en heeft ze een klacht tegen de partij ingediend. De timing komt dus van haar, niet van hem of van de partij.
ScarceKudu74
08-02-2022 om 17:25
Moxxie schreef op 08-02-2022 om 17:20:
Ik vind de wegkijk- en doofpotcultuur die nu te kijk wordt gezet sinds de BOOS docu echt 100x belangrijker dan de daders.
Die vieze kereltjes kunnen we niet uitroeien, maar de wegkijkers en doofpotten houden hun gedrag in stand.Vrouwen die niks melden... ja daahaag
Dit vind ik ook. Het is een olievlek die zich uitbreidt en goed blootlegt wat er overal mis is. En dat zijn idd niet de vrouwen die zogenaamd niks melden!
Biebel
08-02-2022 om 17:31
Die PvdA-er- Wat een triest verhaal. Royeren omdat ze een klacht indient. Werkelijk? Ik hoop dat iedere manager die zo ooit gereageerd heeft, zich nu achter zijn oren krabt en afvraagt of zij/hij wel alles gedaan heeft om ruimte te bieden aan de mensen die overschrijdend gedrag aankaarten. En met terugwerkende kracht excuses aanbiedt of het dossier nogmaals opent om te zien en doen wat wél juist is.
{en dan hoop ik meteen dat Tinkebel’s andere actie (waarbij ze een vergelijkbare situatie met Dion Graus van de PVV probeert aan te pakken) nu wel succesvol is}
Rondstruiner
08-02-2022 om 18:03
SER-voorzitter Hamer regeringscommissaris seksueel overschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2416321
Lexus
08-02-2022 om 18:20
Piratenkoningin schreef op 08-02-2022 om 16:40:
[..]
Zo zeg, daar komt de PvdA even lelijk uit naar voren…
Ja ik weet nog, vorig jaar rond de verkiezingen werd Liliane Ploumen gevraagd naar hoe ze met seksisme in de kamer omging. Ze had zo'n antwoord van 'ach ja dat is er wel maar daar moet je als vrouw gewoon mee om kunnen gaan'. Totaal geen punt op de agenda voor haar hoor. Maar wel als een van de eersten bij M gaan zitten na BOOS dat het een schande is en dat er wat aan gedaan moet worden. Zo opportunistisch.
SophisticatedCaribou75
08-02-2022 om 18:27
Lexus schreef op 08-02-2022 om 18:20:
[..]
Ja ik weet nog, vorig jaar rond de verkiezingen werd Liliane Ploumen gevraagd naar hoe ze met seksisme in de kamer omging. Ze had zo'n antwoord van 'ach ja dat is er wel maar daar moet je als vrouw gewoon mee om kunnen gaan'. Totaal geen punt op de agenda voor haar hoor. Maar wel als een van de eersten bij M gaan zitten na BOOS dat het een schande is en dat er wat aan gedaan moet worden. Zo opportunistisch.
"Je gaat het pas zien als je het door hebt", zei een wijze man ooit.
SophisticatedCaribou75
08-02-2022 om 18:32
De VPRO zendt een muziekprogramma niet uit nu blijkt dat de eindredacteur die erin geëerd wordt, op zijn 36e een 18-jarige medewerkster heeft lastiggevallen.
https://www.volkskrant.nl/cs-bdf529c1
Lexus
08-02-2022 om 19:07
niet_rechts schreef op 08-02-2022 om 18:27:
[..]
"Je gaat het pas zien als je het door hebt", zei een wijze man ooit.
Ja dat gaat in veel gevallen op maar een politica die zich ook nog links durft te noemen van haar leeftijd had beter moeten weten. Dan lijkt het er voor mij meer op dat ze een vrouw is die het wel door heeft maar zich schikt naar de zittende macht. Ik (ook niet rechts) heb daar moeite mee en dacht vorig jaar toen ik haar zo hoorde al "daar moet je dan de oorlog mee winnen"
Mija
08-02-2022 om 19:25
Lexus schreef op 08-02-2022 om 19:07:
[..]
Ja dat gaat in veel gevallen op maar een politica die zich ook nog links durft te noemen van haar leeftijd had beter moeten weten. Dan lijkt het er voor mij meer op dat ze een vrouw is die het wel door heeft maar zich schikt naar de zittende macht. Ik (ook niet rechts) heb daar moeite mee en dacht vorig jaar toen ik haar zo hoorde al "daar moet je dan de oorlog mee winnen"
Ik denk dat het tot voor kort als zwakte en slachtofferschap gold als je toegaf last te hebben van seksisme. Om een leider te kunnen zijn, moet je daar boven staan, zoiets. Leiderschap en openlijk kwetsbaarheid tonen gaan vaak niet goed samen. ‘Hoe kan een vrouw die uit haar evenwicht raakt van seksisme een sterke leider zijn?’ Ploumen heeft toch al niet zo’n sterke leidersuitstraling.
Moxxie
08-02-2022 om 19:32
Deels heeft ze wel gelijk natuurlijk, als kamerlid moet je er wel mee om kunnen gaan als bv een Thierry Baudet seksistische onzin uitkraamt. Dat is iets anders dan grensoverschrijdend gedrag tolereren.