Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lollypopje
27-01-2022 om 10:13
Moxxie schreef op 27-01-2022 om 10:10:
Bij Mores, het meldpunt voor grensoverschrijdend gedrag in de culturele en creatieve sector, zijn sinds de BOOS-uitzending over The voice of Holland zestig meldingen binnengekomen.
De helft van die meldingen kan volgens staatssecretaris Gunay Uslu van Cultuur en Media leiden tot een strafrechtelijk onderzoek.
Ik wist dat die uitzending het topje van de ijsberg moest zijn, maar toch vind ik het heftig hoeveel meer er nu al blijkt te zijn. En ook dat zal vast nog lang niet het einde zijn.
Bizar en verschrikkelijk 
Moxxie
27-01-2022 om 10:42
Lollypopje schreef op 27-01-2022 om 10:13:
[..]
Ik wist dat die uitzending het topje van de ijsberg moest zijn, maar toch vind ik het heftig hoeveel meer er nu al blijkt te zijn. En ook dat zal vast nog lang niet het einde zijn.
Bizar en verschrikkelijk
Bizar en verschrikkelijk maar hoe tegenstrijdig het ook lijkt, goed dat dit nu als een lawine over ons heen komt. Niemand kan het nog ontkennen. Fantastisch dat Gunay Uslu hiermee aan de slag gaat.
Lollypopje
27-01-2022 om 10:44
Moxxie schreef op 27-01-2022 om 10:42:
[..]
Bizar en verschrikkelijk maar hoe tegenstrijdig het ook lijkt, goed dat dit nu als een lawine over ons heen komt. Niemand kan het nog ontkennen. Fantastisch dat Gunay Uslu hiermee aan de slag gaat.
Absoluut. Laat maar goed duidelijk worden hoe het er daar aan toe ging en dat dat dus ver over de schreef was. Hopelijk wordt daar dan maatschappijbreed een les van geleerd, dat dat gedrag gewoon echt niet kan.
Moxxie
28-01-2022 om 08:58
Volkskrant: Maandblad Linda, onderdeel van mediabedrijf Talpa, heeft in juni 2020 concrete signalen gekregen van seksueel grensoverschrijdend gedrag door The Voice of Holland-coach Ali B. Het blad sprak twee vrouwen die zeiden slachtoffer te zijn van de artiest, onder wie een oud-Voice-deelnemer die door hem zou zijn verkracht. De getuigenissen leidden niet tot publicatie.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/blad-linda-kreeg-al-in-2020-signalen-van-grensoverschrijdend-gedrag-door-voice-coach~bd23505a/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F&utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter
Ginevra
28-01-2022 om 09:24
Moxxie schreef op 28-01-2022 om 08:58:
Volkskrant: Maandblad Linda, onderdeel van mediabedrijf Talpa, heeft in juni 2020 concrete signalen gekregen van seksueel grensoverschrijdend gedrag door The Voice of Holland-coach Ali B. Het blad sprak twee vrouwen die zeiden slachtoffer te zijn van de artiest, onder wie een oud-Voice-deelnemer die door hem zou zijn verkracht. De getuigenissen leidden niet tot publicatie.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/blad-linda-kreeg-al-in-2020-signalen-van-grensoverschrijdend-gedrag-door-voice-coach~bd23505a/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F&utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter
Ter aanvulling: het blad zegt dat ze de vrouwen absoluut geloofden, maar zonder bewijs niet konden publiceren. Het blad zegt dat zij de vrouwen uiteindelijk in contact gebracht hebben met BOOS en dat was de aanzet om meer slachtoffers te vinden.
Uit de geciteerde alinea lijkt het alsof LINDA de zaak onder de pet heeft willen houden. Hoe het allemaal werkelijk zat weet ik ook niet, maar deze aanvulling lijkt me wel relevant voor mensen die het Volkskrant-artikel niet kunnen lezen.
Brabeau
28-01-2022 om 09:29
Ginevra schreef op 28-01-2022 om 09:24:
[..]
Ter aanvulling: het blad zegt dat ze de vrouwen absoluut geloofden, maar zonder bewijs niet konden publiceren. Het blad zegt dat zij de vrouwen uiteindelijk in contact gebracht hebben met BOOS en dat was de aanzet om meer slachtoffers te vinden.
Uit de geciteerde alinea lijkt het alsof LINDA de zaak onder de pet heeft willen houden. Hoe het allemaal werkelijk zat weet ik ook niet, maar deze aanvulling lijkt me wel relevant voor mensen die het Volkskrant-artikel niet kunnen lezen.
Ik vind dit eigenlijk best logisch. Ik zou dit als blad ook niet durven publiceren alleen op basis van verhalen. Als het niet waar blijkt te zijn zit je zelf met een heel juridisch gedoe. En als zij geen aangifte willen doen, kan je verder ook niet veel als blad zijnde.
Moxxie
28-01-2022 om 09:37
Ginevra schreef op 28-01-2022 om 09:24:
[..]
Je hebt gelijk. Het nieuws wordt op allerlei kanalen gebracht op beschuldigende toon jegens Linda, maar vooralsnog zie ik daar geen reden voor. Ik vraag me vooral af hoe de vrouwen er zelf over denken, of ze goed opgevangen en verder geholpen zijn.
Lollypopje
28-01-2022 om 09:45
Ik vind het ook een logische keuze en goed juist dat ze de vrouwen hebben doorgestuurd naar een kanaal dat er wel wat mee kon. Het blad doet nu eenmaal geen onderzoeksjournalistiek.
Moxxie schreef op 28-01-2022 om 09:37:
[..]
Je hebt gelijk. Het nieuws wordt op allerlei kanalen gebracht op beschuldigende toon jegens Linda, maar vooralsnog zie ik daar geen reden voor. Ik vraag me vooral af hoe de vrouwen er zelf over denken, of ze goed opgevangen en verder geholpen zijn.
Jamaar dat is toch lekker. Linda ook nog even onder de bus duwen en "zie je wel" kunnen roepen. Door sommige kanalen werd ze meteen al afgefikt toen haar nan ook onderdeel bleek te zijn. Dit geeft extra munitie, om ook weer naar haar te kunnen wijzen. Houden mensen van blijkbaar.
En wat je zegt, het belangrijkste is wat de vrouwen er zelf van vonden hoe hiermee is omgegaan. Wat de media er van vind is toch echt minder belangrijk, want zij waren er niet bij en geen slachtoffer.
redbulletje
28-01-2022 om 10:06
Brabeau schreef op 28-01-2022 om 09:29:
[..]
Ik vind dit eigenlijk best logisch. Ik zou dit als blad ook niet durven publiceren alleen op basis van verhalen. Als het niet waar blijkt te zijn zit je zelf met een heel juridisch gedoe. En als zij geen aangifte willen doen, kan je verder ook niet veel als blad zijnde.
Maar als Linda zijnde had ze natuurlijk wel haar broer aan z'n jasje moeten trekken om ns poolshoogte te gaan nemen.
Rondstruiner
28-01-2022 om 10:06
redbulletje schreef op 28-01-2022 om 10:06:
[..]
Maar als Linda zijnde had ze natuurlijk wel haar broer aan z'n jasje moeten trekken om ns poolshoogte te gaan nemen.
Dat wilden de slachtoffers niet.
Als het hele artikel klopt, hebben ze het best netjes aangepakt vind ik.
yette
28-01-2022 om 10:56
Rondstruiner schreef op 28-01-2022 om 10:06:
[..]
Dat wilden de slachtoffers niet.
Als het hele artikel klopt, hebben ze het best netjes aangepakt vind ik.
Eens.
Begrijpelijk ook dat de slachtoffers niet wilden dat hun verhaal op deze manier, achter de schermen, verteld zou worden aan de Mol. Als ze hem hadden vertrouwd, waren ze zelf wel naar hem toegestapt.
Lollypopje
28-01-2022 om 22:37
Ook tegen de regisseur is nu aangifte gedaan.
https://www.nu.nl/entertainment/6180893/eerste-aangifte-tegen-regisseur-the-voice-of-holland-vanwege-aanranding.html
Brabeau
28-01-2022 om 23:00
dit zei Yvonne Coldeweijer trouwens over waarom de naam van de regisseur vaak achterwegen gelaten wordt.
"Omdat hij een burger is een geen BN'er. Als bekend persoon mag je van de rechter niet zo snel klagen over smaad. Je zet immers de media ook in als je een plaat wil verkopen of een nieuw programma gaat presenteren. Martijn is geen BN'er dus zou hij met een aangifte van smaad en laster verder kunnen komen, Daarentegen ben ik daar niet zo bang voor, omdat er dan eventueel nog meer geopenbaard zou kunnen worden wat het daglicht niet kan verdragen. Daar hebben dit soort grijpgrage types vaak niet zoveel zin in en dus laten ze het liever overwaaien. Ik plaats op mijn beurt alleen juice als ik tientallen getuigenverklaringen heb om mijn verhaal te ondersteunen en ik in zo'n geval ook wederhoor heb toegepast."
ScarceKudu74
29-01-2022 om 16:17
Linda de Mol: ‘Na gisteren besloten helemaal niets meer te zeggen’
https://www.ad.nl/show/linda-de-mol-na-gisteren-besloten-helemaal-niets-meer-te-zeggen~ad780285/
Ik vond ook wel dat Linda erg door het slijk gehaald werd overal, ik snap wel dat ze boos is.
Brabeau
29-01-2022 om 16:25
Peen schreef op 29-01-2022 om 16:17:
Linda de Mol: ‘Na gisteren besloten helemaal niets meer te zeggen’
https://www.ad.nl/show/linda-de-mol-na-gisteren-besloten-helemaal-niets-meer-te-zeggen~ad780285/
Ik vond ook wel dat Linda erg door het slijk gehaald werd overal, ik snap wel dat ze boos is.
Ik ook! Mensen doen alsof zij (mede)verantwoordelijk is voor deze hele shit 😒