Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 11:36:

[..]

Vind jij het normaal dat een omroep die zulke ranzige sh*t uit gaat zenden andere de maat gaat meten? Daar kan ik nou met mijn pet niet bij, en NEE ik keur NIET goed wat er bij de voice is gebeurd, maar het programma "spuiten en slikken" is zo ranzig en vies en geen haan die er naar kraait "Want dat is BNN" dat vind ik hypocriet ja.

Niemand ontkent dat dit soort misstanden alleen bij TVOH voorkomen. Prima ook om aan te wijzen waar het verder mis gaat. Maar vergeet niet dat we er met zijn allen meer mee opschieten als we het hebben over hoe we kunnen voorkomen dat sommigen in onze samenleving over anderen heen walsen. 

Als je de focus blijft leggen op bekende Nederlanders die misbruik maken van hun machtspositie, mis je de kans om het te hebben over de personen waar we met zijn allen het meest van te vrezen hebben: zoals onze ooms, collega's, dat groepje in de trein ... 

Goh, degene die de moeite heeft genomen om dat filmpje van Tim op te graven en op internet te slingeren krijgt toch maar mooi waar hij op uit was. Het regent nu al pagina's lang beschuldigingen naar Tim en BNN/VARA.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 11:26:

[..]

Nou inderdaad, dit soort ranzige TV mag bij de pubieke TV gewoon uitgezonden worden:




Is Stijn klaar voor z'n ontmaagding? | Jong Geleerd, Nooit Gedaan #2 - YouTube

(Let op heel ranzig!!)

Daar hoor je dan heel weinig over, en dan zie ik nu heel veel mensen met een opgestoken vingertje naar TVOH wijzen, waar OOK dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen, maar hypocriet vind ik sommige mensen wel. BNN is de meest ranzige hypocriete omroep die er ooit heeft bestaan.

Ik heb de moeite gedaan om het hele filmpje te zien en ik vraag mij echt af wat hier nu zo ranzig aan is? Het draait om een 23 jarige jongen die nog maagd is en onderzoekt waarom hij nog maagd is, of het erg is dat hij nog maagd is, wat zijn vrienden daarvan vinden. En hij doet uiteindelijk mee in een erotische show waarbij van te voren duidelijk wordt doorgesproken wat de choreografie is en waarbij er gecheckt lijkt te worden wat hij wel en niet oké vind. Ja hij oogt wat ongemakkelijk en zenuwachtig maar hij stemt ook duidelijk in.

Ik denk dat veel jongeren worstelen dat ze boven een bepaalde leeftijd nog maagd zijn en dat wil nog wel eens een taboe zijn. Terwijl die vrienden stuk voor stuk zeggen dat ze niet anders tegen hem aan kijken omdat hij maagd is en dat ze hem gewoon leuke ervaringen gunnen als hij er klaar voor is.

Het is overigens één aflevering van een hele serie die hier gepost werd. Ik kan mij voorstellen dat dit een gesprek onder jongeren kan openen. En ja daarvoor wordt de grens opgezocht, maar wat mij betreft met heel veel respect.

Jillz schreef op 23-01-2022 om 12:06:

[..]

Ik heb de moeite gedaan om het hele filmpje te zien en ik vraag mij echt af wat hier nu zo ranzig aan is? Het draait om een 23 jarige jongen die nog maagd is en onderzoekt waarom hij nog maagd is, of het erg is dat hij nog maagd is, wat zijn vrienden daarvan vinden. En hij doet uiteindelijk mee in een erotische show waarbij van te voren duidelijk wordt doorgesproken wat de choreografie is en waarbij er gecheckt lijkt te worden wat hij wel en niet oké vind. Ja hij oogt wat ongemakkelijk en zenuwachtig maar hij stemt ook duidelijk in.

Ik denk dat veel jongeren worstelen dat ze boven een bepaalde leeftijd nog maagd zijn en dat wil nog wel eens een taboe zijn. Terwijl die vrienden stuk voor stuk zeggen dat ze niet anders tegen hem aan kijken omdat hij maagd is en dat ze hem gewoon leuke ervaringen gunnen als hij er klaar voor is.

Het is overigens één aflevering van een hele serie die hier gepost werd. Ik kan mij voorstellen dat dit een gesprek onder jongeren kan openen. En ja daarvoor wordt de grens opgezocht, maar wat mij betreft met heel veel respect.

Als je goed kijkt zie je dat die tijdens de seksscène iets ingespoten krijgt, vind jij dat normaal gedrag? Je ziet ook vrouwen in SM pakjes en je ziet dat vrouwen op de billen geslagen worden, en dit is maar 1 voorbeeld van een hele reeks ranzigheid. Waar het om gaat is dat mensen dit als normaal gedrag zien terwijl dat voor sommige helemaal niet is, mensen kunnen dit gedrag koppieren, hij (Die Stijn) vindt het misschien niet erg maar andere mensen kunnen dat wel erg vinden. Waar het mij om gaat is dat hetzelfde soort gedrag bij TVOH voor kwam, seksueel ongewenst gedrag, terwijl het bij BNN in dit soort programma's bijna gepromoot wordt.

Moxxie schreef op 23-01-2022 om 11:59:

Goh, degene die de moeite heeft genomen om dat filmpje van Tim op te graven en op internet te slingeren krijgt toch maar mooi waar hij op uit was. Het regent nu al pagina's lang beschuldigingen naar Tim en BNN/VARA.

Yep. Shoot the messenger zodra je de kans krijgt. Want aan de gang gaan met de boodschap zelf ... tsja ... dan ontdek je dat we met zijn allen moeten praten over wat we wegwuiven. 

Het trieste is, dat het er NU op aan komt. We kunnen kiezen. We kunnen modder gooien en mieren neuken of we gaan doorpakken. Maar volgende week komt er sowieso weer een ander 'hot item' waardoor dit op de achtergrond raakt. Ik stem voor doorpakken.

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 12:20 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 12:16:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat die tijdens de seksscène iets ingespoten krijgt, vind jij dat normaal gedrag? Je ziet ook vrouwen in SM pakjes en je ziet dat vrouwen op de billen geslagen worden, en dit is maar 1 voorbeeld van een hele reeks ranzigheid. Waar het om gaat is dat mensen dit als normaal gedrag zien terwijl dat voor sommige helemaal niet is, mensen kunnen dit gedrag koppieren, hij (Die Stijn) vindt het misschien niet erg maar andere mensen kunnen dat wel erg vinden. Waar het mij om gaat is dat hetzelfde soort gedrag bij TVOH voor kwam, seksueel ongewenst gedrag, terwijl het bij BNN in dit soort programma's bijna gepromoot wordt.

Consent vs geen consent, zo ingewikkeld is het niet.

Het had zo in een house of Cards aflevering gekund. De interviewer die iets aan de kaart stelt, daar heel zorgvuldig in is en toetsend, wordt zelf in discredit gebracht.
En Tadah- de aandacht is van het probleem af. Net zoals Anouk eerder opgeofferd werd, door een stukje uit een interview te laten zien, doen ze dat nu met TH.
Uit de context gerukt (meedoen aan spuiten en slikken is toch echt wel een ander initiatief dan meedoen aan tvoh) kun je bijna van iedereen wel een fout filmpje vinden. Waarbij niet iedereen zijn excuses aanbiedt. 
 Er is echt geen enkele interviewer te vinden die altijd alles keurig deed of doet, zelfs Sonja Barend heeft wel eens een crimineel geïnterviewd, waar meerdere mensen heel boos over werden. Dus élke interviewer was uiteindelijk achteraf zwart gemaakt.

Wat ik sterk vond, juist heel goed, is dat hij het gesprek heel erg als wederhoor deed. Vragen stellen zonder oordeel. John zelf laten praten, want daarmee werd de gedachtengang en de sfeer in het bedrijf veel zichtbaarder dan dat als hij zich had opgedrongen. JdM heeft nu veel meer laten zien wie hij is, dan als hij tot soundbytes gedwongen zou zijn. 
(En voor iedereen die roept dat de regering en de publieke omroepen slecht en verderfelijk zijn en criminelen een plek geven. Vergeet je niet te kijken naar de achtergrond en wensen van de mensen die jij blijkbaar betrouwbaar vindt? Jullie zitten regelmatig in een behoorlijke fabeltjesfuik, terwijl  je dat anderen verwijt)

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 12:29 Topicstarter

Laatst hadden we het in deze discussie over dat mannen/mensen nu opeens niet meer weten wat ze wel en niet kunnen zeggen. In dat kader lijkt me dit voor die mensen een mooi initiatief. Vraag eens aan de vrouwen met wie je in het verleden gedate hebt, hoe zij daar naar kijken. Daar kun je een hoop van leren en wie weet leer je er wel van dat je het gewoon goed doet en de twijfel niet nodig is. 

https://mobile.twitter.com/AnneArdon/status/1484627714854240256?s=20

Wat hier nu gebeurt doet me denken aan de man die betrapt wordt op vreemdgaan, en dan woest wordt op zijn vrouw omdat ze in zijn telefoon heeft gekeken. Hij gaat gaslighten - die vrouw is niet te vertrouwen, dat maakt de relatie kapot.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 12:16:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat die tijdens de seksscène iets ingespoten krijgt, vind jij dat normaal gedrag? Je ziet ook vrouwen in SM pakjes en je ziet dat vrouwen op de billen geslagen worden, en dit is maar 1 voorbeeld van een hele reeks ranzigheid. Waar het om gaat is dat mensen dit als normaal gedrag zien terwijl dat voor sommige helemaal niet is, mensen kunnen dit gedrag koppieren, hij (Die Stijn) vindt het misschien niet erg maar andere mensen kunnen dat wel erg vinden. Waar het mij om gaat is dat hetzelfde soort gedrag bij TVOH voor kwam, seksueel ongewenst gedrag, terwijl het bij BNN in dit soort programma's bijna gepromoot wordt.

Het is geen seksueel ongewenst gedrag want Stijn heeft er mee ingestemd. Dat het voor veel mensen niet iets zou zijn wat ze leuk vinden maakt het in deze situatie niet ongewenst.

Anders uitgelegd als iemand mij tijdens de seks zou slaan dan zou dat voor mij grensoverschrijdend zijn. Maar er is een hele BDSM community die dat prima zouden vinden. Context en consent zijn belangrijk en bepalen of iets wel of niet grensoverschrijdend is. Iemand kan het leuk vinden een dick pic van de eigen vent te ontvangen en wanneer ze een zelfde foto van Jeroen Rietbergen ontvangen dat grensoverschrijdend vinden.

Juist door dit soort extremere dingen wel te laten zien kun je daar een gesprek over voeren. Vind ik dat normaal? Vind ik dat oké? Waar ligt mijn grens. En als jij het al vervelend vind om te zien dan kijk je niet. Ik heb er ook niet echt behoefte aan dus kijk normaal ook geen spuiten en slikken. Maar ik denk dat als mijn dochter oud genoeg is ik dit wel met haar zou kijken (als ze dat zelf ook wil), zo ziet ze het hele spectrum en kan ze zelf beter haar grens bepalen.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 12:16:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat die tijdens de seksscène iets ingespoten krijgt, vind jij dat normaal gedrag? Je ziet ook vrouwen in SM pakjes en je ziet dat vrouwen op de billen geslagen worden, en dit is maar 1 voorbeeld van een hele reeks ranzigheid. Waar het om gaat is dat mensen dit als normaal gedrag zien terwijl dat voor sommige helemaal niet is, mensen kunnen dit gedrag koppieren, hij (Die Stijn) vindt het misschien niet erg maar andere mensen kunnen dat wel erg vinden. Waar het mij om gaat is dat hetzelfde soort gedrag bij TVOH voor kwam, seksueel ongewenst gedrag, terwijl het bij BNN in dit soort programma's bijna gepromoot wordt.

Jij wil alle erotiek en programma's over seks uitbannen begrijp ik, omdat jij het allemaal ranzig vindt? Mijn hemel, dit programma over maagd zijn is toch iets compleet anders dan dat wat bij the voice is gebeurd. 

Als jij het verschil niet ziet tussen dit programma of tussen een erotische show, waar iemand vrijwillig aan meedoet en tien jaar lang structureel seksueel overschrijdend gedrag van mannen in een machtspositie, dan houdt een gesprek wel een beetje op.

Rondstruiner schreef op 23-01-2022 om 12:32:

[..]

Jij wil alle erotiek en programma's over seks uitbannen begrijp ik, omdat jij het allemaal ranzig vindt? Mijn hemel, dit programma over maagd zijn is toch iets compleet anders dan dat wat bij the voice is gebeurd.

Als jij het verschil niet ziet tussen dit programma of tussen een erotische show, waar iemand vrijwillig aan meedoet en tien jaar lang structureel seksueel overschrijdend gedrag van mannen in een machtspositie, dan houdt een gesprek wel een beetje op.

Waar zeg ik dat Seks in programma's helemaal uitgebannen moet worden? Maar ik vind het wel ranzig om op TV een spuit met drugs in te laten spuiten, ik vind het ranzig om vrouwen in SM pakjes op de billen te slaan, maar blijkbaar moet dat tegenwoordig normaal gevonden worden dat dat uitgezonden mag worden op TV, nou dan ben ik maar ouderwets, ik vind het niet normaal. Bovendien is dit maar 1 voorbeeld van dat ranzige programma.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 12:43:

[..]

Waar zeg ik dat Seks in programma's helemaal uitgebannen moet worden? Maar ik vind het wel ranzig om op TV een spuit met drugs in te laten spuiten, ik vind het ranzig om vrouwen in SM pakjes op de billen te slaan, maar blijkbaar moet dat tegenwoordig normaal gevonden worden dat dat uitgezonden mag worden op TV, nou dan ben ik maar ouderwets, ik vind het niet normaal. Bovendien is dit maar 1 voorbeeld van dat ranzige programma.

Maar zie jij de intentie van de programma's waar het nu over gaat?

Het gaat niet om de ranzigheid maar om het al dan niet gebrek aan toestemming.

Moxxie schreef op 23-01-2022 om 12:45:

[..]

Maar zie jij de intentie van de programma's waar het nu over gaat?

Nogmaals, ik zie de intentie wel, ik zie de verschillen ook wel, maar met dit programma waar volgends mij best populair is onder jongeren wordt gedaan alsof dat gedrag normaal is, alsof iedereen bij de seks een spuit drugs in zichzelf spuit. Daar gaat het mij om want veel jongeren zien het verschil niet. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.