Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 10:58 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:55:

[..]

Ja tuurlijk als jij denkt dat mensen van de 1 op de andere dag kunnen veranderen dan laat ik je met je naïeve gedachte.

10 jaar is niet van de ene op de andere dag

Dus nogmaals als er recentere incidenten naar boven komen, neem ik met alle liefde alles terug. Maar ik ben heel blij dat ik niet meer wordt aangekeken op fouten die ik 10 jaar geleden als begin twintiger maakte. Dus dat doe ik ook niet bij hem. Tot ik dus verhalen hoor die recenter zijn.

En dit was mijn laatste post hierover

Drietje schreef op 23-01-2022 om 10:38:

[..]

Ik vind dat deze fragmenten de boodschap van de documentaire over the voice allemaal maar versterken. Hoe wijdverbreid dit is. Het doet niks af aan de docu, maar voegt juist iets toe. Namelijk, hoe ingebed seksueel overschrijdend gedrag is in onze samenleving.


Zo zie ik het ook ja.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-01-2022 om 11:00

De aanval is de beste verdediging. En nu gaat de discussie opeens over Tim Hoffman in plaats van TVOH.
Ik denk dat dit alleen maar aantoont hoe enorm dit gedrag verweven is in de (media)cultuur. Dat maakt het des te belangrijker dat het aangepakt wordt. 

Dat Tim zich blijkbaar ook schuldig (heeft ge)maakt aan vergelijkbaar gedrag, maakt de aanklachten in BOOS niet minder ernstig. Integendeel: het toont aan dat het probleem vele malen groter is dan alleen TVOH (duh...).

Als maatschappij moeten we het probleem bij de wortel aanpakken. Het vervolgen en berechten van verdachten (de gevolgen) ligt uiteindelijk bij politie, OM en de rechter.

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 11:02 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 23-01-2022 om 10:58:

[..]

Toevallig las ik daar laatst een stukje over in de Volkskrant, van Jan Kuitenbrouwer, die dit verschijnsel de "heiligheidseis" heeft gedoopt. Alleen als je zelf heilig bent en alles goed doet mag je iets zeggen. Laten we daar alsjeblieft voor waken.

Of zoals zo mooi in de Bijbel staat

"Wie zonder zonde is werpe de steen". 

Niemand is heilig. Tim Hofman niet, ik niet, andere forummers niet, niemand niet. Als je pas zaken aan de kaak mag stellen als je zelf perfect bent, zal er nooit iets veranderen. 

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 11:02:

[..]

Of zoals zo mooi in de Bijbel staat

"Wie zonder zonde is werpe de steen".

Niemand is heilig. Tim Hofman niet, ik niet, andere forummers niet, niemand niet. Als je pas zaken aan de kaak mag stellen als je zelf perfect bent, zal er nooit iets veranderen.

Blablabla er zijn ook genoeg mensen die normaal kunnen interviewen, Hofman is daar niet 1 van.

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 11:02:

[..]

Of zoals zo mooi in de Bijbel staat

"Wie zonder zonde is werpe de steen".

Niemand is heilig. Tim Hofman niet, ik niet, andere forummers niet, niemand niet. Als je pas zaken aan de kaak mag stellen als je zelf perfect bent, zal er nooit iets veranderen.

Dat is toch niet hetzelfde. Dat zegt dat je vooral eerst eens goed naar jezelf moet kijken voor je over anderen gaat oordelen. Ook een goed idee, maar iets anders.

Als Tim Hofman dat had gedaan, had hij dit fragment van hemzelf misschien kunnen betrekken in de uitzending. Dat zou heel sterk zijn geweest. Maar misschien herinnerde hij zich het niet eens meer.

Drietje schreef op 23-01-2022 om 10:38:

[..]

Ik vind dat deze fragmenten de boodschap van de documentaire over the voice allemaal maar versterken. Hoe wijdverbreid dit is. Het doet niks af aan de docu, maar voegt juist iets toe. Namelijk, hoe ingebed seksueel overschrijdend gedrag is in onze samenleving.

Ik heb twee jongens, het is heel lastig om voldoende tegenwicht te bieden in de opvoeding voor al het seksisme op internet, op tv, in songteksten, in clips, etc.

Precies

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 11:09 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 23-01-2022 om 11:07:

[..]

Dat is toch niet hetzelfde. Dat zegt dat je vooral eerst eens goed naar jezelf moet kijken voor je over anderen gaat oordelen. Ook een goed idee, maar iets anders.

Als Tim Hofman dat had gedaan, had hij dit fragment van hemzelf misschien kunnen betrekken in de uitzending. Dat zou heel sterk zijn geweest. Maar misschien herinnerde hij zich het niet eens meer.

Je hebt gelijk inderdaad

En dat zou zeker sterk zijn geweest

LittleIbex87

LittleIbex87

23-01-2022 om 11:10

Coreopsis schreef op 23-01-2022 om 11:00:

De aanval is de beste verdediging. En nu gaat de discussie opeens over Tim Hoffman in plaats van TVOH.
Ik denk dat dit alleen maar aantoont hoe enorm dit gedrag verweven is in de (media)cultuur. Dat maakt het des te belangrijker dat het aangepakt wordt.

Dat Tim zich blijkbaar ook schuldig (heeft ge)maakt aan vergelijkbaar gedrag, maakt de aanklachten in BOOS niet minder ernstig. Integendeel: het toont aan dat het probleem vele malen groter is dan alleen TVOH (duh...).

Als maatschappij moeten we het probleem bij de wortel aanpakken. Het vervolgen en berechten van verdachten (de gevolgen) ligt uiteindelijk bij politie, OM en de rechter.

Problemen worden helaas zelden bij de wortel aangepakt. Ook nu niet. Angela Groothuizen heeft geschreven dat er in 50 jaar niets veranderd is illustreert wel aardig mijn gedachten.

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:56:

[..]

Dit waren al voorbeelden van journalistiek over de grens en niet op de grens.

En zo’n denkwijze en manier van praten verandert niet zomaar.

Vraag is meer waarom dit zo lang zo normaal werd gevonden.


Bnn/vara gaat wel vaker over de grens door crimineeltjes en bedenkelijke figuren een podium te geven. 

Na 't zien van dat filmpje van Victor Reinier denk ik dat ze het voice schandaal beter door iemand met een (publiek) smetteloos blazoen hadden kunnen laten maken. 

Ik denk dat een van de belangrijkste dingen die we moeten zien te bereiken bij mensen die te ver gaan, is dat ze inzien dat ze fout waren en dat ook toegeven aan hun slachtoffer(s). Aangezien er maar weinig daders uit zichzelf tot dat besef zullen komen, moeten ze daarop gewezen worden. Maakt niet uit door wie. Je hoeft in dit geval niet zonder zonde te zijn om de eerste steen te mogen werpen. 

Echt niet OK wat Tim tien jaar geleden deed, maar deze zondaar begrijpt inmiddels waar het probleem zit en heeft nu toch maar mooi die eerste steen geworpen. En wat voor een steen! Hij mikte niet alleen op de daders, ook de naïevelingen, de wegkijkers en de goedpraters zijn geraakt en gaan denken over hun rol. Zijn steen leidt tot discussies die we hoognodig eens moeten voeren. 

Laten we het over dat inzicht hebben in plaats van zelf stenen terug te gooien. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-01-2022 om 11:14

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 10:44:

[..]

Dat incident is uit dezelfde tijd. Het enige wat dat bewijst is dat het toen een strontvlieg was. Je beantwoord dus niet mijn vraag hoe jij nu zo goed weet dat hij er niet van geleerd heeft.

Dat is namelijk net zo goed een aanname, maar klaarblijkelijk volgens jou beter te rechtvaardigen dan de aanname dat hij er wel van geleerd heeft.

Maar ik laat het nu bij dit onderwerp. Want dit wordt een wellus/nietus discussie, die afleid van waar het werkelijk om gaat.

Maar mocht er naar buiten komen dat hij niet veel beter is dan wat er nu over de mannen van The Voice naar buiten komt, ben ik de eerste om mijn woorden "hij heeft er van geleerd" terug te nemen. Tot dan ga ik nog uit van het goede

Maar doet het ertoe, of hij er wat van geleerd heeft? Ik vind Tim Hofman altijd al een ontzettend naar ventje. Dat doet voor mij niks af aan de docu over the voice. Dat is een goede docu en heel relevant. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-01-2022 om 11:19

Bestaat er niet meer zoiets als voortschrijdend inzicht?

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:37:

[..]




Victor Reinier: 'Tim Hoffman is een strontvlieg' - YouTube

Ga mij niet vertellen dat die ineens een heilig ventje is geworden.

Volstrekt van de pot gerukt natuurlijk, dat gedrag van TH destijds. Maar waarom wordt dat tegenover het gedrag van de mannen van TVOH gezet? Wordt dat gedrag er op de een of andere manier minder erg van? 

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het slecht gedrag is van TH. Ik sluit me bij Drietje aan: ik denk dat er weinig mannen te vinden zijn die nooit opmerkingen in deze richting hebben gemaakt. En veel vrouwen zullen er zoiets ongepasts ook wel eens uitgekraamd hebben. Ik wel in ieder geval. Het lijkt stoer en gevat. Je krijgt de lachers op je hand. Het lijkt een dolletje, betekent niet echt iets. Denk je. ‘Zo gaat het toch?’ 

Ik denk daarom dat het zijn punt niet verzwakt maar juist versterkt. Als iedereen zich nou eens zou afvragen: Ben ik eigenlijk vrij van seksisme? Heb ik nog nooit geprobeerd iemand af te troeven met een harde, seksistische grap? Heb ik nog nooit met vrienden/innen harde seksueel getinte grappen gemaakt in de veronderstelling dat het ‘een lolletje’ was? Misschien komen we dan een stap verder. 

En dan nog steeds moeten mannen die van een totaal misplaatst ‘lolletje’ naar misbruik opschuiven enorm veel harder worden aangepakt. Het lijkt namelijk nu een beetje alsof je iemand die dronken een kind heeft aangereden vergelijkt met iemand die wel eens dronken op de fiets heeft gezeten. 

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 11:21 Topicstarter

Drietje schreef op 23-01-2022 om 11:14:

[..]

Maar doet het ertoe, of hij er wat van geleerd heeft? Ik vind Tim Hofman altijd al een ontzettend naar ventje. Dat doet voor mij niks af aan de docu over the voice. Dat is een goede docu en heel relevant.

Het doet er toe in de zin dat deze fragmenten nu worden gebruikt om hem in discrediet te brengen. Misschien ook met als doel het onderwerp af te leiden van The Voice en hem en zijn programma minder serieus te nemen.

Jij doet dat niet, maar als je de reacties op Facebook leest, werkt dit dus wel zo bij een deel van de mensen.

Daarbij als hij er niet van geleerd heeft en zich stiekem net zo zou gedragen als het gedrag dat hij nu aankaart, zou hem dat inderdaad hypocriet maken en niet de juiste persoon voor dit onderwerp. Iemand die dit zelf namelijk ook doet, kan namelijk nooit de impact begrijpen en het probleem zien.

Echter ziet hij het probleem wel degelijk. Althans ik vind hem daarin oprecht over komen, waardoor ik dus in elk geval geloof dat hij de afgelopen 10 jaar geleerd heeft. (Tot dus het tegendeel bewezen is).

Dat staat overigens voor mij allemaal los van hem als mens, want ik kijk nooit programma's van hem verder, dus daar heb ik geen idee van. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.