Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 10:33 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:29:

[..]

Hoe weet je dat Hofman daar van heeft geleerd? Ik vind dat ook maar een raar mannetje dat nu ineens de "redder" gaat spelen maar ook hij is niet 100% te vertrouwen, je weet niet wat hij nog meer op zijn kerfstok heeft hangen want bij BNN kunnen ook dingen gebeurd zijn.

Hoe weet jij dat dat niet zo is? Het een vervelende programmamaker vinden, is niet echt een argument.

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 10:33:

[..]

Hoe weet jij dat dat niet zo is? Het een vervelende programmamaker vinden, is niet echt een argument.

Victor Reinier: 'Tim Hoffman is een strontvlieg' - YouTube

Ga mij niet vertellen dat die ineens een heilig ventje is geworden.

[..]

Hoe weet je dat Hofman daar van heeft geleerd? Ik vind dat ook maar een raar mannetje dat nu ineens de "redder" gaat spelen maar ook hij is niet 100% te vertrouwen, je weet niet wat hij nog meer op zijn kerfstok heeft hangen want bij BNN kunnen ook dingen gebeurd zijn.

Hoezo gaat hij ineens de redder spelen? Hij maakt al jaren een programma over misstanden. Hij redt niemand, hij stelt dingen aan de kaak. Dat hij zelf niet perfect is (wie wel trouwens?), doet daar toch niets aan af. Zou wat zijn zeg, als je alleen nog mensen op grensoverschrijdend gedrag aan mag spreken als je zelf nooit een grens over bent gegaan. Dan komen we nooit verder. Ik zie het onder mijn studenten (zo’n beetje de leeftijd van Hofman toen) regelmatig gebeuren, dat ze van alles van internet hebben opgepikt en dan door anderen even flink gecorrigeerd worden als ze daarmee over grenzen gaan. Dan ben je toch niet de rest van je leven gediskwalificeerd? 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-01-2022 om 10:38

[..]

Ik vind dat deze fragmenten de boodschap van de documentaire over the voice allemaal maar versterken. Hoe wijdverbreid dit is. Het doet niks af aan de docu, maar voegt juist iets toe. Namelijk, hoe ingebed seksueel overschrijdend gedrag is in onze samenleving. 

Ik heb twee jongens, het is heel lastig om voldoende tegenwicht te bieden in de opvoeding voor al het seksisme op internet,  op tv,  in songteksten, in clips, etc. 

Jillz schreef op 23-01-2022 om 10:26:

[..]

Eens hoor dat interview was enorm fout. De dingen die hij zei kunnen echt niet ook tien jaar geleden niet en ook juist niet bij spuiten en slikken. Want spuiten en slikken was bedoeld voor een jong publiek en had ook een educatief karakter. Jongeren die kijken kunnen dat kopiëren. En jonge vrouwen kunnen daardoor denken dat het grappige opmerkingen zijn. Dus heel fout en schadelijk.

Maar waarschijnlijk heeft Tim zich gerealiseerd dat dit niet grappig is en heeft zijn leven gebeterd. Dat is het verschil met de daders bij TVOH die zien niet eens in waarom ze fout zaten.

Tim is ook geen heilige verder. Ook hij maakt fouten. Zijn programma boos is ook al eens in opspraak geraakt omdat hij heel lullig deed over een vrouw die ergens een puinzooi van had gemaakt. Na kritiek heeft hij daarvoor ook direct excuses voor gemaakt. Mensen maken fouten, het gaat er om wat je ervan leert.

Klopt. Alleen wordt hier nu wel erg snel aangenomen dat hij ervan geleerd heeft. Dat hij jong was en nu veranderd is.

Dat weet je niet.

Jeroen Rietbergen zegt ook dat hij veranderd is en zoveel geleerd heeft in zijn therapie. 

Dat kan iemand makkelijk zeggen, zegt mij verder niet zoveel. 

Ik schrik gewoon wel weer over hoe makkelijk er zo idioot met vrouwen wordt omgegaan. 

Drietje schreef op 23-01-2022 om 10:38:

[..]

Ik vind dat deze fragmenten de boodschap van de documentaire over the voice allemaal maar versterken. Hoe wijdverbreid dit is. Het doet niks af aan de docu, maar voegt juist iets toe. Namelijk, hoe ingebed seksueel overschrijdend gedrag is in onze samenleving.

Ik heb twee jongens, het is heel lastig om voldoende tegenwicht te bieden in de opvoeding voor al het seksisme op internet, op tv, in songteksten, in clips, etc.

Precies dit! 

Piratenkoningin schreef op 23-01-2022 om 10:37:

[..]

Hoezo gaat hij ineens de redder spelen? Hij maakt al jaren een programma over misstanden. Hij redt niemand, hij stelt dingen aan de kaak. Dat hij zelf niet perfect is (wie wel trouwens?), doet daar toch niets aan af. Zou wat zijn zeg, als je alleen nog mensen op grensoverschrijdend gedrag aan mag spreken als je zelf nooit een grens over bent gegaan. Dan komen we nooit verder. Ik zie het onder mijn studenten (zo’n beetje de leeftijd van Hofman toen) regelmatig gebeuren, dat ze van alles van internet hebben opgepikt en dan door anderen even flink gecorrigeerd worden als ze daarmee over grenzen gaan. Dan ben je toch niet de rest van je leven gediskwalificeerd?

Nou ik zie in heel veel programma's dat hij een "baas" is en hij krijgt heel veel veren in zijn reet gestoken. Maar kijk hoe hij tegen John de mol praat, als een stout kind en dan zulk gedrag zelf vertonen, dat vind ik wel erg hypocriet ja.

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 10:44 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:37:

[..]

Dat incident is uit dezelfde tijd. Het enige wat dat bewijst is dat het toen een strontvlieg was. Je beantwoord dus niet mijn vraag hoe jij nu zo goed weet dat hij er niet van geleerd heeft. 

Dat is namelijk net zo goed een aanname, maar klaarblijkelijk volgens jou beter te rechtvaardigen dan de aanname dat hij er wel van geleerd heeft.

Maar ik laat het nu bij dit onderwerp. Want dit wordt een wellus/nietus discussie, die afleid van waar het werkelijk om gaat.

Maar mocht er naar buiten komen dat hij niet veel beter is dan wat er nu over de mannen van The Voice naar buiten komt, ben ik de eerste om mijn woorden "hij heeft er van geleerd" terug te nemen. Tot dan ga ik nog uit van het goede

Ik geloof dat Tim zijn leven gebeterd heeft. Het is geen domme jongen hè, ook al is het misschien een irritant mannetje met journalistiek op de grens etc. 

Stel dat hij in zijn leven stelselmatig vrouwen vervelend heeft bejegend, aangerand of verkracht. Of zelfs maar onzeker is of één van de vrouwen waar hij in het verleden seks mee heeft gehad daar wel oké mee was. Dan zou hij toch niet durven hier een item over te maken. Tim weet toch ook dat hij met dit item over zulke invloed rijke mensen, "vijanden" maakt, dat er mensen zullen zijn die er heel veel voor over hebben om hem onderuit te halen? Dat elke krant er van zal smullen om die ene vrouw te vinden waarbij Tim over de grens zou zijn gegaan? Dan moet je wel een heel groot bord voor je kop hebben om dan deze uitzending te maken.. dus nee ik denk dat Tim er van overtuigd is dat er geen grote lijken uit zijn eigen kast gaan vallen, omdat die er niet zijn.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:37:

[..]

Zoooo. Nou. Wat een integere vent. Zo ongepast. 

Wat Drietje hierboven zegt: verweven in onze maatschappij. 

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 10:44:

[..]

Dat incident is uit dezelfde tijd. Het enige wat dat bewijst is dat het toen een strontvlieg was. Je beantwoord dus niet mijn vraag hoe jij nu zo goed weet dat hij er niet van geleerd heeft.

Dat is namelijk net zo goed een aanname, maar klaarblijkelijk volgens jou beter te rechtvaardigen dan de aanname dat hij er wel van geleerd heeft.

Maar ik laat het nu bij dit onderwerp. Want dit wordt een wellus/nietus discussie, die afleid van waar het werkelijk om gaat.

Maar mocht er naar buiten komen dat hij niet veel beter is dan wat er nu over de mannen van The Voice naar buiten komt, ben ik de eerste om mijn woorden "hij heeft er van geleerd" terug te nemen. Tot dan ga ik nog uit van het goede

Ja tuurlijk als jij denkt dat mensen van de 1 op de andere dag kunnen veranderen dan laat ik je met je naïeve gedachte.

Jillz schreef op 23-01-2022 om 10:48:

Ik geloof dat Tim zijn leven gebeterd heeft. Het is geen domme jongen hè, ook al is het misschien een irritant mannetje met journalistiek op de grens etc.

Stel dat hij in zijn leven stelselmatig vrouwen vervelend heeft bejegend, aangerand of verkracht. Of zelfs maar onzeker is of één van de vrouwen waar hij in het verleden seks mee heeft gehad daar wel oké mee was. Dan zou hij toch niet durven hier een item over te maken. Tim weet toch ook dat hij met dit item over zulke invloed rijke mensen, "vijanden" maakt, dat er mensen zullen zijn die er heel veel voor over hebben om hem onderuit te halen? Dat elke krant er van zal smullen om die ene vrouw te vinden waarbij Tim over de grens zou zijn gegaan? Dan moet je wel een heel groot bord voor je kop hebben om dan deze uitzending te maken.. dus nee ik denk dat Tim er van overtuigd is dat er geen grote lijken uit zijn eigen kast gaan vallen, omdat die er niet zijn.

Dit waren al voorbeelden van journalistiek over de grens en niet op de grens.

En zo’n denkwijze en manier van praten verandert niet zomaar.

Vraag is meer waarom dit zo lang zo normaal werd gevonden. 

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:53:

[..]

Zoooo. Nou. Wat een integere vent. Zo ongepast.

Wat Drietje hierboven zegt: verweven in onze maatschappij.

Ja en dan nu mensen de maat meten, ik kan daar heel slecht tegen.

Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 10:56:

[..]

Ja en dan nu mensen de maat meten, ik kan daar heel slecht tegen.

Ja, inderdaad. 

Piratenkoningin schreef op 23-01-2022 om 10:37:

[..]

Toevallig las ik daar laatst een stukje over in de Volkskrant, van Jan Kuitenbrouwer, die dit verschijnsel de "heiligheidseis" heeft gedoopt. Alleen als je zelf heilig bent en alles goed doet mag je iets zeggen. Laten we daar alsjeblieft voor waken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.