Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Ginevra
21-01-2022 om 13:37
En overigens is het gegeven dat een man een keer een foute opmerking of foute grap maakt, voor mij geen reden om die man definitief te diskwalificeren. Ik houd van mannen en werk graag met ze. Ik had een leuke collega, die een keer een grapje maakte toen ik tijdens een vergadering een banaan at. Het soort opmerking die maakt dat je daarna geen bananen meer eet met een groep mannen om je heen.
Was die vent daarmee een totale klojo? Nee. Maar hij had die grap beter niet kunnen maken en in een goeie werkomgeving moet dat gezegd kunnen worden, in plaats van dat het afgedaan wordt met "je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig".
SuzyQFive
21-01-2022 om 13:37
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 13:31:
[..]
Goed dat er zo'n uitgebreid protocol is. Lijkt me wel heel pittig voor diegene en al helemaal op die leeftijd.
Soms ben ik blij dat ik in de tijd van de Nokia 3310 ben opgegroeid.
Is ook heel heftig. Daarom mogen ze ook een dag bijkomen als ze willen. Evt schakelen we dan nog iemand van het wijkteam in of de schoolmaatschappelijk werker.
Lollypopje
21-01-2022 om 13:38
SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 13:35:
[..]
Nee, bedoel in de TVOH kwestie.
Ah okee, ik dacht dat het inmiddels over dickpicks in het algemeen ging.
Maar ook bij tvoh kun je je afvragen of de vrouwen het net als die man als flirten beschouwde.
Rondstruiner
21-01-2022 om 13:40
SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 13:29:
[..]
Zoals ik begreep was er al minimaal flirterig contact voor er dickpicks werden gestuurd.
Maar nee, ook binnen je relatie zou je geen naaktfoto’s moeten maken en verspreiden. Tenzij het je daarna echt geen bal uitmaakt dat iedereen je naakt kan zien.
Je zou de eerste niet zijn die zich vergist. Je telefoon kan gestolen worden of je verliest hem. Enz.
Het probleem zit hem meer in het doorsturen van de foto's, de veroordeling die daarop volgt en hoe wij nog steeds naar naaktheid kijken. Zoals een vrouwelijke kennis van mij altijd zegt: het zijn maar tieten. Toch bizar hoe daarop wordt gereageerd. Dat meisjes het gevoel hebben zelfmoord te moeten plegen omdat hun leven voorbij is als een foto van hun blote borsten de ronde doet. Hoe triest, het is gewoon een deel van je lichaam.
We zouden af moeten van die rare schaamte voor ons lichaam. De preutsheid is alleen maar toegenomen met de komst van de mobiel en internet helaas, dus ik zie dat voorlopig niet gebeuren. Maar ik vind het zeer onterecht om dan maar de schuld te leggen bij iemand die foto's van zichzelf maakt en naar een lover stuurt. Daar is helemaal niets mis mee.
Malibu2
21-01-2022 om 13:41
SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 13:29:
[..]
Maar nee, ook binnen je relatie zou je geen naaktfoto’s moeten maken en verspreiden. Tenzij het je daarna echt geen bal uitmaakt dat iedereen je naakt kan zien.
Je zou de eerste niet zijn die zich vergist. Je telefoon kan gestolen worden of je verliest hem. Enz.
Eens hoor. Heb zelf ook nog nooit van dat soort foto's verstuurd, risico is me veel te groot.
Dat vind ik ook zo sneu voor die jongeren. Ze beseffen volgens mij op die leeftijd nog niet goed genoeg welke risico's ze lopen met dit soort foto's.
Lollypopje
21-01-2022 om 13:42
Mooi reactie van Waylon op zijn insta trouwens.
De regisseur heet Martijn Nieman lees ik net.
Zeker goede post
https://www.instagram.com/official_waylon_music/p/CY93GeDsc9C/?utm_medium=copy_link
Ik vraag me wel af waarom de naam van die regisseur niet bij BOOS is genoemd. Want dat was wel opvallend.
Rondstruiner
21-01-2022 om 13:43
Mooi reactie van Waylon op zijn insta trouwens.
De regisseur heet Martijn Nieman lees ik net.
Ja, zijn vrouw is ook bij hem weg las ik vanmorgen ergens.
Poezie
21-01-2022 om 13:45
Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 13:40:
[..]
Het probleem zit hem meer in het doorsturen van de foto's, de veroordeling die daarop volgt en hoe wij nog steeds naar naaktheid kijken. Zoals een vrouwelijke kennis van mij altijd zegt: het zijn maar tieten. Toch bizar hoe daarop wordt gereageerd. Dat meisjes het gevoel hebben zelfmoord te moeten plegen omdat hun leven voorbij is als een foto van hun blote borsten de ronde doet. Hoe triest, het is gewoon een deel van je lichaam.
We zouden af moeten van die rare schaamte voor ons lichaam. De preutsheid is alleen maar toegenomen met de komst van de mobiel en internet helaas, dus ik zie dat voorlopig niet gebeuren. Maar ik vind het zeer onterecht om dan maar de schuld te leggen bij iemand die foto's van zichzelf maakt en naar een lover stuurt. Daar is helemaal niets mis mee.
Hoe kun jij nou zo oordelen over andersmans borsten en hoe ze daarmee om (willen) gaan? Jij noemt het preutsheid, dat is jouw visie erop. Ik denk daar heel anders over.
Wel ben ik het ermee eens dat de wereld niet vergaat als iemand een keer je blote borsten ziet. Toen ik jong was heb ik vaak zat op het strand gelegen met ontblote borsten, maar ik had het toen ook een ramp gevonden als iemand daar een foto van had gemaakt en het geseksualiseerd had.
Malibu2
21-01-2022 om 13:53
Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 13:40:
[..]
Je hebt er alleen geen invloed op wat die lover doet en al helemaal niet als het een ex-lover wordt.
Ik ben zelf ook een stuk voorzichtiger geworden sinds de smartphone. Waar ik voorheen nog weleens topless op het strand lag, doe ik dat nu niet meer zo snel. En ik weet dat 99% van de mensen daar helemaal geen misbruik van zou maken, maar het risico is me nu gewoon te groot geworden. Een strand is een niet-gecontroleerde omgeving waar het bijvoorbeeld in een saunacomplex strikt verboden is je mobiel te gebruiken in het saunadeel en waar iedereen naakt is.
Rondstruiner
21-01-2022 om 13:56
Poezie schreef op 21-01-2022 om 13:45:
[..]
Hoe kun jij nou zo oordelen over andersmans borsten en hoe ze daarmee om (willen) gaan? Jij noemt het preutsheid, dat is jouw visie erop. Ik denk daar heel anders over.
Wel ben ik het ermee eens dat de wereld niet vergaat als iemand een keer je blote borsten ziet. Toen ik jong was heb ik vaak zat op het strand gelegen met ontblote borsten, maar ik had het toen ook een ramp gevonden als iemand daar een foto van had gemaakt en het geseksualiseerd had.
Dat zeg ik helemaal niet, je begrijpt mijn punt niet.
Ik vind het triest dat het slachtoffer wiens foto ongevraagd gedeeld wordt, veroordeeld en uitgelachen wordt en dat die wel echt geacht wordt zich heel erg te schamen. Dat vind ik belachelijk.
Dat jij dat een ramp had gevonden als iemand een foto had gemaakt en het geseksualiseerd had, begrijp ik volkomen. Ik zou dat ook heel naar vinden, maar ik zou me niet hoeven schamen. Ik zou degene die het ongevraagd doet vooral een klootzak vinden.
Maar goed, dit is volledig offtopic dus ik hou er over op.
Pilatespas
21-01-2022 om 13:58
Ik kan me toch niet voorstellen dat een Wendy of Chantal nooit iets hebben gemerkt. Ik heb een vriendin en zij was begeleider van de meiden bij the Voice Kids. Serieuze vrouw, ga je niet mee sollen. Ook zij is in haar billen geknepen. Je maakt mij niet wijs dat een Wendy, die jaaarenlang dit programma presenteerde, nooit vraagtekens heeft gehad bij bepaald gedrag. Net zoals op een kantoor, is er vaak die collega dat iedereen zegt; hij is hier de viespeuk.
En hadden deze 3 mannen een soort van "bondje" en deelde ze met elkaar dat ze achter kandidaten aan gingen of is dit toevallig. Lijkt me niet.
Glamourlama
21-01-2022 om 13:59
Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 13:14:
[..]
Maar ik hoor vrij weinig over vrouwen die naaktfoto's ongevraagd naar onbekende mannen sturen. Terwijl vrouwen dat met dickpicks wel tegen komen. Of dat nu op een datingsite of Twitter is.
En die vraag is verl interessanter dan waarom stuur je naaktfoto's? Waarom stuur je naaktfoto's naar iemand die je niet of amper kent en die er niet omgevraagd heeft?
Dat is echt een bijzonder interessante vraag. En ook dat zo’n man niet denkt: misschien zet ze hem wel op twitter met m’n hele CV erbij. Want dat zou zo’n vrouw natuurlijk ook hebben kunnen doen…
Glamourlama
21-01-2022 om 14:02
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 13:53:
[..]
Je hebt er alleen geen invloed op wat die lover doet en al helemaal niet als het een ex-lover wordt.
Ik ben zelf ook een stuk voorzichtiger geworden sinds de smartphone. Waar ik voorheen nog weleens topless op het strand lag, doe ik dat nu niet meer zo snel. En ik weet dat 99% van de mensen daar helemaal geen misbruik van zou maken, maar het risico is me nu gewoon te groot geworden. Een strand is een niet-gecontroleerde omgeving waar het bijvoorbeeld in een saunacomplex strikt verboden is je mobiel te gebruiken in het saunadeel en waar iedereen naakt is.
Helemaal eens. En ook in sauna’s is eens stiekem gefilmd…
En de wereld is ook nog eens groter dan Nederland. Wij kunnen dan wel heel open-minded zijn, of althans ooit was dat hier zo, maar god weet waar jouw bloot of borstenfoto nog eens terecht komt.
Ginevra
21-01-2022 om 14:07
Pilatespas schreef op 21-01-2022 om 13:58:
Ik kan me toch niet voorstellen dat een Wendy of Chantal nooit iets hebben gemerkt. (...) dat een Wendy, die jaaarenlang dit programma presenteerde, nooit vraagtekens heeft gehad bij bepaald gedrag.
Ik gok dat die vrouwen niet zozeer bewust misbruiksituaties hebben verzwegen, maar dat ze nooit verder hebben doorgedacht.
Net zoals degenen die er slachtoffer van werden, hebben veel vrouwen de geïnternaliseerde reflex "zo is het nou eenmaal, zo gaan die dingen". Als je er bewust over gaat nadenken "He, ik maak dat mee, mogelijk andere vrouwen ook, en voor een jonge kandidate kan het wel eens heel intimiderend zijn om in haar billen geknepen te worden", ja, dan is actie niet meer ver weg.
Maar die bewuste gedachte hebben "we" niet. We groeien op met blikken, grapjes en verdwaalde handen. Het is onderdeel van het dagelijks leven en we zien het juist daarom niet. En als we het al zien, dan aarzelen we om het te zeggen vanwege al die belemmerende gedachten.
Rondstruiner
21-01-2022 om 14:07
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 13:53:
[..]
Nee, maar waarom zou jij je dan moeten schamen ipv de ex-lover die een klootzak blijkt te zijn, dat is alles wat ik wil zeggen.