Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

21-01-2022 om 13:14 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 12:57:

[..]

Net zoals er vrouwen zijn die naaktfoto’s sturen. En ik kom op school beide situaties tegen. De reden: het is spannend, interessant, geil. Maar ook: bang dat de ander het uitmaakt als je het niet doet, groepsdruk enz.

Maar ik hoor vrij weinig over vrouwen die naaktfoto's ongevraagd naar onbekende mannen sturen. Terwijl vrouwen dat met dickpicks wel tegen komen. Of dat nu op een datingsite of Twitter is.

En die vraag is verl interessanter dan waarom stuur je naaktfoto's? Waarom stuur je naaktfoto's naar iemand die je niet of amper kent en die er niet omgevraagd heeft?

Tickel schreef op 21-01-2022 om 13:08:

[..]

1, dat is jouw interpretatie en je zit er naast.

2, Ik voel de behoefte niet om door ruim 900 berichten te gaan scrollen en te quoten welke berichten ik generaliserend vind.

nou lekker inhoudelijk weer, niet

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-01-2022 om 13:16

Lexus schreef op 21-01-2022 om 13:14:

[..]

nou lekker inhoudelijk weer, niet

Dan negeer je me toch? Je hoeft niet te reageren hè.

Lollypopje

Lollypopje

21-01-2022 om 13:24 Topicstarter

Ali B. en Marco B. geboycot door diverse radiostations. En Marco verwijderd uit Madame Tussauds.
Van mij mag die boycot nog heel lang duren.

Ali B en Borsato in de ban: muziek geweerd, beeld uit Madame Tussauds - https://nos.nl/l/2413932

Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 13:00:

[..]

Hoe gaan jullie daar als school mee om?

Allereerst in gesprek met het slachtoffer, steun geven. Dan achterhalen waar het filmpje of foto vandaan komt. Wie het verspreid heeft (hoeft niet altijd per se de ontvanger te zijn, ze delen telefoons bij de vleet). Soms is het nodig politie in te schakelen. Ouders inschakelen en in gesprek gaan met de ouders. Tegelijkertijd moeten de leerlingen de foto verwijderen (verspreiden is verboden). De leerling krijgt als hij/zij het wil een dag vrij. Op die dag gaan we in gesprek met de klas. Hoe kan de klas het slachtoffer steunen? Teruggrijpen op de voorlichting over sexting. Welke rol spelen ze in dit geheel en hoe in de toekomst te voorkomen. En twee buddies aanstellen in de klas voor het slachtoffer, zij zijn de hulpbron. Daarna worden de ouders van de klas / school geïnformeerd. Wat er heeft plaatsgevonden. Na een week weer in gesprek met de klas Incl slachtoffer. 

Oh ja, en altijd een melding bij meldknop.nl 

Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 13:14:

[..]

Maar ik hoor vrij weinig over vrouwen die naaktfoto's ongevraagd naar onbekende mannen sturen. Terwijl vrouwen dat met dickpicks wel tegen komen. Of dat nu op een datingsite of Twitter is.

En die vraag is verl interessanter dan waarom stuur je naaktfoto's? Waarom stuur je naaktfoto's naar iemand die je niet of amper kent en die er niet omgevraagd heeft?

Ik kan me daar ook echt helemaal niets bij voorstellen, dat je dat zou doen. Naar je partner, oké. Maar naar een onbekende? 

Zouden ze daar dan echt weleens succes mee hebben gehad dat ze het opnieuw proberen? Of zouden ze vooral mensen willen shockeren? Reactie willen uitlokken? Of gewoon totaal niet sporen? 

Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 13:14:

[..]

Dit ja. Ik snap best waarom mannen én vrouwen naaktfoto's sturen. Maar waarom in zo'n situatie? Ik denk toch dat ze dan heel erg vol van zichzelf zijn ofzo.

Mija schreef op 21-01-2022 om 12:23:

[..]

Ik heb bij geen enkele werkgever gewerkt waar ik gedrag van deze omvang zou hebben verzwegen als ik het had waargenomen. Ik heb er vertrouwen in dat ik een weg zou hebben gevonden om het ergens neer te leggen. En daarmee bedoel ik niet dat ik altijd zo dapper zou zijn geweest en onder alle omstandigheden een 'verzetsstrijder' zou zijn geweest: dat is niet zo. Ik kan me heus voorstellen dat ik die weg niet zou zien of niet zou durven inslaan. Maar gelukkig heb ik dus alle organisaties waarin ik gewerkt heb als veilig genóeg ervaren. Een organisatie waar zoveel mensen die weg niet zien, daar is mijns inziens wel echt wat grondig verziekt. Dat ligt niet aan de dapperheid van individuele mensen.

Ik vul mezelf nog even aan. Lekker narcistisch 😂. Ik realiseerde me nadat ik bovenstaande had opgeschreven: in een organisatie die ‘veilig genoeg’ is om dit soort ervaringen of waarnemingen ergens neer te leggen, komt het in de eerste plaats al nooit tot een verziekte toestand van deze omvang. Dat was dan in een eerder stadium al gedeeld en geadresseerd. Het had voor JdM duidelijk moeten zijn: we hebben de loketten maar er meldt zich niemand. En toch heeft dit enorm schokkende wangedrag onder mijn verantwoordelijkheid plaatsgevonden. Wat heb ik laten liggen dat mensen a) de ruimte voelden dit destructieve en disfunctionele gedrag te vertonen, en b) anderen zich niet veilig genoeg voelden om dit gedrag te bespreken? 

Lollypopje

Lollypopje

21-01-2022 om 13:27 Topicstarter

Deze comic van Maaike sluit weer goed aan bij de discussie net hier.

FB-IMG-1642767892335.jpg

https://www.facebook.com/1589462144625005/posts/3071416039762934/

Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 12:36:

[..]

Waarom wil je niet aannemen dat mannen het wel degelijk goed kunnen bedoelen? Een vrouw kan zeggen: hij kleedde me uit met zijn ogen terwijl de blik van de man net valt op de opvallende ketting die ze draagt of een lichte haar op haar donkere kleding of weet ik veel wat. De perceptie van de vrouw kan verkeerd zijn. Hoeft niet maar kan wel.

1) vrouwen kunnen foutief interpreteren of onnodig venijnig reageren. Het kan, net zoals ik al eerder zei dat mensen ook wel eens onnodig chagrijnig reageren op een onschuldig "goedemorgen". Het lijkt me vrij onzinnig om daarmee de hele #MeToo-problematiek te reduceren tot een issue van overgevoelige chagrijnige vrouwen.

2) De meeste beschaafde mensen hebben geleerd hun blik te richten, en als die per ongeluk blijft hangen neutraliseer je dat door iemand weer aan te kijken en over iets anders te beginnen. Mijn blik blijft ook wel eens per ongeluk hangen op een vlek of ketting of diep decolleté. Niets menselijks is me vreemd. Maar als mijn blik blijft hangen op een ketting of een vlek, dan adresseer ik dat ('ja sorry ik werd even afgeleid door die blinkende hanger'). Of je gaat over op een ander onderwerp. En gek genoeg kunnen de meeste mannen in mijn omgeving dat ook. 

Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 13:24:

[..]

Ik kan me daar ook echt helemaal niets bij voorstellen, dat je dat zou doen. Naar je partner, oké. Maar naar een onbekende?

Zouden ze daar dan echt weleens succes mee hebben gehad dat ze het opnieuw proberen? Of zouden ze vooral mensen willen shockeren? Reactie willen uitlokken? Of gewoon totaal niet sporen?

Zoals ik begreep was er al minimaal flirterig contact voor er dickpicks werden gestuurd. 

Maar nee, ook binnen je relatie zou je geen naaktfoto’s moeten maken en verspreiden. Tenzij het je daarna echt geen bal uitmaakt dat iedereen je naakt kan zien. 
Je zou de eerste niet zijn die zich vergist. Je telefoon kan gestolen worden of je verliest hem. Enz. 

Lollypopje

Lollypopje

21-01-2022 om 13:31 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 13:29:

[..]

Zoals ik begreep was er al minimaal flirterig contact voor er dickpicks werden gestuurd.

Maar nee, ook binnen je relatie zou je geen naaktfoto’s moeten maken en verspreiden. Tenzij het je daarna echt geen bal uitmaakt dat iedereen je naakt kan zien.
Je zou de eerste niet zijn die zich vergist. Je telefoon kan gestolen worden of je verliest hem. Enz.

Dat zal vast gelden voor de situaties die jij tegenkomt. Helaas ken ik genoeg verhalen, waarbij er dus geen flirterig contact was.

SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 13:24:

[..]

Allereerst in gesprek met het slachtoffer, steun geven. Dan achterhalen waar het filmpje of foto vandaan komt. Wie het verspreid heeft (hoeft niet altijd per se de ontvanger te zijn, ze delen telefoons bij de vleet). Soms is het nodig politie in te schakelen. Ouders inschakelen en in gesprek gaan met de ouders. Tegelijkertijd moeten de leerlingen de foto verwijderen (verspreiden is verboden). De leerling krijgt als hij/zij het wil een dag vrij. Op die dag gaan we in gesprek met de klas. Hoe kan de klas het slachtoffer steunen? Teruggrijpen op de voorlichting over sexting. Welke rol spelen ze in dit geheel en hoe in de toekomst te voorkomen. En twee buddies aanstellen in de klas voor het slachtoffer, zij zijn de hulpbron. Daarna worden de ouders van de klas / school geïnformeerd. Wat er heeft plaatsgevonden. Na een week weer in gesprek met de klas Incl slachtoffer.

Oh ja, en altijd een melding bij meldknop.nl

Goed dat er zo'n uitgebreid protocol is. Lijkt me wel heel pittig voor diegene en al helemaal op die leeftijd. 

Soms ben ik blij dat ik in de tijd van de Nokia 3310 ben opgegroeid.

Mooi reactie van Waylon op zijn insta trouwens.
De regisseur heet Martijn Nieman lees ik net.

Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 13:31:

[..]

Dat zal vast gelden voor de situaties die jij tegenkomt. Helaas ken ik genoeg verhalen, waarbij er dus geen flirterig contact was.

Nee, bedoel in de TVOH kwestie. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.