Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 12:29

Songfestival 2022


Ach iedereen die mee doet en kijkt weet hoe het gespeeld wordt. Als je dat niet wil, moet je niet mee doen of kijken. Dat is de hele cult bij het SF. Hoe gekker hoe beter is het een tijd geweest, 

Het is het grootste homofeest van Europa, kijk naar de Amsterdam pride, dat dus. Over the top en meer. 

Fleurtje_5 schreef op 17-05-2022 om 09:49:

[..]


Dat zeg je ook niet bij belangrijke voetbalwedstrijden.

Het hoeft niet perse neutraal, maar wel eerlijk.

Bij voetbalwedstrijden stemt het publiek dan ook niet wie wint.. Dat is toch wel redelijk objectief en meetbaar; degene die het vaakst de bal in het goal krijgt wint. Appels en peren

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 01:38

SuzyQFive schreef op 15-05-2022 om 13:18:

[..]

We keken eergisteren op YT naar een kanaal waar iemand echt honderd compilaties heeft gemaakt van allerlei songfestivaldingen. Daar kwam LB vaak voorbij als of eerste, of laatste 😅.
Waarom doen ze niet meer mee eigenlijk?

Geen geld

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 01:44

Mug schreef op 15-05-2022 om 13:20:

[..]

Ik had het ook vaker verwacht, ze was wel een van de weinigen die echt goed kan zingen.

Ik niet, ik had het voorspeld rond top 10-15. Waarom? Omdat het een goed nummer was maar niks meer en minder. Er zat niks in dat het grote publiek écht greep (zoals Duncan dat wel had). Het viel ook helemaal weg in het overzicht ómdat dat nummer geen specifiek echt moment had wat erboven uit stak. En de staging was te weinig.

Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met The Common Linnets. Dat nummer in eerste instantie als je het alleen hoort denk je. Mwoah.. best goed maar niet heel bijzonder. Die staging echter, alles klopte.


Het totaalplaatje moet kloppen (en daarom snap ik de stemmen op Spanje ook bijvoorbeeld.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 01:48

Helena71 schreef op 16-05-2022 om 20:14:

[..]

Als er geen oorlog was geweest, waren ze wellicht hoog geeindigd, maar no way dat het Europese publiek (ik heb het dus niet over de vakjury) dan zo massaal als nu aan sympathie votes had gedaan. En dat is nu wel gedaan. Of dat terecht is of niet, kun je van mening over verschillen.

Alina had nooit gewonnen gok ik, Kalush was veel beter.

Zo jammer dat Go_A niet dit jaar mee deed, dan was iedereen het er over eens geweest dat het een terechte overwinning was


https://www.youtube.com/watch?v=lqvzDkgok_g

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 01:49

Ik heb me suf gestemd voor hun vorig jaar, dit jaar gingen al mijn stemmen naar Moldavïe

Vanuit de zaal toen, dak ging eraf


https://www.youtube.com/watch?v=2yzCFbODo6k

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 02:03

Ik denk dat een eigenschap voor winst of niet ook vaak is: charisma.
Past het charisma wat een zanger/es of band heeft bij het nummer, had dat beter gekund of is het juist te overdreven. Voelt het echt.

lrishCassidy schreef op 21-05-2022 om 01:48:

[..]

Alina had nooit gewonnen gok ik, Kalush was veel beter.

Zo jammer dat Go_A niet dit jaar mee deed, dan was iedereen het er over eens geweest dat het een terechte overwinning was


https://www.youtube.com/watch?v=lqvzDkgok_g

Dat vond ik vorig jaar echt een heerlijk nummer. Ze hadden beter met dat nummer kunnen winnen dan met de herrie van dit jaar. De videoclip bij dit nummer is trouwens ook geweldig.

redbulletje schreef op 22-05-2022 om 18:14:

[..]

Dat vond ik vorig jaar echt een heerlijk nummer. Ze hadden beter met dat nummer kunnen winnen dan met de herrie van dit jaar. De videoclip bij dit nummer is trouwens ook geweldig.

Dat ben ik helemaal niet met je eens. Ik vind het allebei bagger. 

Ik vind de clip van Moldavië wel heel erg gaaf, maar ik heb dan ook iets met treinen:


https://m.youtube.com/watch?v=C9RJQPZsj8E

Ik snap werkelijk helemaal niet waarom sommigen lyrisch waren over S10.
Een ongelooflijk saai lied zonder ritme en een outfit als een non met een afgezakte trainingsbroek.

Ik heb voor Moldavie gestemd.  Dat was vrolijk en kleurig.

Auwereel schreef op 22-05-2022 om 19:30:

Ik vind de clip van Moldavië wel heel erg gaaf, maar ik heb dan ook iets met treinen:


https://m.youtube.com/watch?v=C9RJQPZsj8E

Ja ik vind de Clip ook heel erg leuk. Die had ik ook eerder gezien dan het optreden op het songfestival. 

Helena71 schreef op 16-05-2022 om 20:14:

[..]

Als er geen oorlog was geweest, waren ze wellicht hoog geeindigd, maar no way dat het Europese publiek (ik heb het dus niet over de vakjury) dan zo massaal als nu aan sympathie votes had gedaan. En dat is nu wel gedaan. Of dat terecht is of niet, kun je van mening over verschillen.

Dat liedje van die Alina die in Oekraïne heeft gewonnen klinkt echt mislukt. Alsof ze het ergens van hebben afgekeken en slecht gekopieerd. Ik geloof er niks van dat Oekraïne dit jaar vooral sympathie votes heeft gekregen. Dan moeten ze die al vele jaren krijgen. Volgens mij waren ze vorig jaar met GO_A tweede geworden bij het publiek. En ik herinner me Ruslana en Lasha Tumbai als deelnemers die ook zeer geliefd waren. (even snel gegoogeld: Ruslana heeft gewonnen in 2004 en internetmeme Lasha Tumbai is tweede geworden in 2007)

Ik was trouwens ook fan van Moldavië dit jaar. Een van de weinige nummers die goed blijft hangen en makkelijk mee te zingen is. Die was als het aan mij ligt wel hoger geeindigd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.