Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 12:29

Songfestival 2022


LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 13:20

Dolfje schreef op 15-05-2022 om 13:18:

Ik vond het wel echt tegenvallen dat Nederland maar 1 keer 12 punten heeft gekregen.

Ik had het ook vaker verwacht, ze was wel een van de weinigen die echt goed kan zingen. 

Dolfje schreef op 15-05-2022 om 13:18:

Ik vond het wel echt tegenvallen dat Nederland maar 1 keer 12 punten heeft gekregen.

Helemaal nadat ze vrijwel de hele week op 2/3 stond bij Spotify. En dat was juist voorgaande jaren een hele goede graadmeter. 

ik vind het trouwens apart dat de president van Oekraïne zegt dat het volgend jaar "gewoon" daar is. Stop die miljoenen in het opbouwen van je land, niet in het Songfestival.

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 13:27:

ik vind het trouwens apart dat de president van Oekraïne zegt dat het volgend jaar "gewoon" daar is. Stop die miljoenen in het opbouwen van je land, niet in het Songfestival.

Dit hoort daar ook bij: hoe meer buitenlanders je land bezoeken, des te meer geld komt er binnen. 

Poezie schreef op 15-05-2022 om 13:33:

[..]

Dit hoort daar ook bij: hoe meer buitenlanders je land bezoeken, des te meer geld komt er binnen.

Maar ik zie niet veel mensen daar heen gaan...

Het songfestival vergelijken met de olympische spelen (of muziek/liedjes vergelijken met sport in het algemeen) is natuurlijk appels met peren boeken vergelijken. 

Het publiek heeft er toch echt geen enkele stem in of Sifan Hassan en Ireen Wust medailles winnen. Het is niet smaakgebonden of Sifan Hassan sneller loopt dan haar tegenstanders. Wat het publiek vindt van haar kleding is ook al niet relevant.

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 13:27:

ik vind het trouwens apart dat de president van Oekraïne zegt dat het volgend jaar "gewoon" daar is. Stop die miljoenen in het opbouwen van je land, niet in het Songfestival.

Ik denk dat je het iets te letterlijk neemt en dat hij probeert zijn volk moed in te spreken en Rusland te laten zien dat Oekraine niet verslagen is. Wat hij eigenlijk al vanaf het begin doet.  

SuzyQFive schreef op 15-05-2022 om 13:18:

[..]

We keken eergisteren op YT naar een kanaal waar iemand echt honderd compilaties heeft gemaakt van allerlei songfestivaldingen. Daar kwam LB vaak voorbij als of eerste, of laatste 😅.
Waarom doen ze niet meer mee eigenlijk?

Ze moesten bezuinigen, ze wonnen te vaak

In de jaren ‘90 scoorden de Luxemburgers heel laag, net toen de organisatie van het Songfestival het aantal deelnemers moest beperken doordat er plotsklaps zoveel landen bijkwamen door de val van De Muur. En toen hebben ze er maar vanaf gezien. Opvallend, ze hebben 37x meegedaan.

De meeste succesvolle deelnemers kwamen trouwens niet uit Luxemburg, maar bijvoorbeeld uit Frankrijk (France Gall, Anne Marie David, Corine Hermès) en zelfs uit Griekenland (Vicky Leandros).

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 13:27:

ik vind het trouwens apart dat de president van Oekraïne zegt dat het volgend jaar "gewoon" daar is. Stop die miljoenen in het opbouwen van je land, niet in het Songfestival.

Symboolpolitiek heet dat.

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 12:51:

[..]

Olympische spelen kan je 'm.i. niet vergelijken met het Songfestival. Voor de Olympische spelen trainen sporters hun hele leven, passen hun hele leven aan om de top te bereiken. Dat is toch ff andere koek dan bij het Songfestival een land steunen, of je het nou terecht vind of niet.


Je vind dat S10 en alle andere kandidaten het slechter deden ? Maakt het dan nog wat uit of men zuiver zingt of vals schreeuwt? Volgend jaar André Hazes of mijn buurvrouw laten mee doen zonder voorbereiding en generale repetities?

Mug schreef op 15-05-2022 om 12:56:

[..]

Ja, Duncan was natuurlijk gewoon geweldig goed..... 😁


Dat waren Ilse de Lange en Waylon ook.

Fleurtje_5 schreef op 15-05-2022 om 14:27:

[..]


Je vind dat S10 en alle andere kandidaten het slechter deden ? Maakt het dan nog wat uit of men zuiver zingt of vals schreeuwt? Volgend jaar André Hazes of mijn buurvrouw laten mee doen zonder voorbereiding en generale repetities?

Nee, maar ik bedoel dat je het Songfestival gewoon niet net zo serieus kan nemen dan de Olympische spelen.

SuzyQFive schreef op 15-05-2022 om 13:19:

Hoorden jullie trouwens hoe de zaal Boe riep toen het puntenaantal van de televoters binnen kwam van s10? Die vonden duidelijk dat ze meer punten verdiende.
De zaal zong ook al zo lekker mee toen ze optrad.


Ze deed het hartstikke mooi.

Voor de forummers met wie ik hier gezellig het songfestival heb gekeken: het was leuk, wie weet volgend jaar weer

  

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 14:38

Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 14:35:

Voor de forummers met wie ik hier gezellig het songfestival heb gekeken: het was leuk, wie weet volgend jaar weer

Het was zeker weten gezellig deze week en gisteravond!   

Bedankt voor het meekletsen allemaal,  volgend jaar opnieuw zou erg leuk zijn! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.