Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 12:29

Songfestival 2022


watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:59:

[..]

Ik geloof niet dat ik jou om toestemming hoef te vragen op welk topic ik wel of niet mee schrijf.

Pfff wat een kinderachtige reactie. Natuurlijk mag je hier meeschrijven, maar als je het songfestival niet hebt gezien en het nogal stom vindt, waarom kom je dan in deze draad? Om lekker te zeuren en te bashen? Kom dan met iets zinnigs. 

Ysenda schreef op 15-05-2022 om 11:43:

[..]

De vakjury zien en beoordelen een heel andere show. Die beoordelen de show van vrijdagavond die niet uitgezonden wordt. Dus als je daar heel goed zingt en het dan zaterdag verprutst of andersom dan krijg je deze verbazende resultaten.

Bovendien kan iets in de zaal heel anders klinken dan thuis voor de buis.

watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:29:

[..]

Maar dan gaat de competitie toch nergens om. Ik vind die oorlog daar echt heel erg hoor maar het was al bekent dat ze zouden winnen. Als ik zelf op zo'n manier iets zou winnen dan zou ik daar geen trots of positief gevoel aan over houden. Dan win je niet omdat je de beste bent.


Ik dacht gisteravond 'die gaan winnen, maar echt niet omdat ze goed zijn met hun optreden'. Dan is het geen songfestival meer maar een politiek-festival.

Wat heeft het dan nog met een songfestival te maken? Men gaat op de Olympische Spelen toch ook niet de beste laten verliezen vanwege de steun aan de veelminderbeste.

Toch?

Fleurtje_5 schreef op 15-05-2022 om 12:47:

[..]


Ik dacht gisteravond 'die gaan winnen, maar echt niet omdat ze goed zijn met hun optreden'. Dan is het geen songfestival meer maar een politiek-festival.

Wat heeft het dan nog met een songfestival te maken? Men gaat op de Olympische Spelen toch ook niet de beste laten verliezen vanwege de steun aan de veelminderbeste.

Toch?

Dat is precies wat ik bedoel 

Fleurtje_5 schreef op 15-05-2022 om 12:47:

[..]


Ik dacht gisteravond 'die gaan winnen, maar echt niet omdat ze goed zijn met hun optreden'. Dan is het geen songfestival meer maar een politiek-festival.

Wat heeft het dan nog met een songfestival te maken? Men gaat op de Olympische Spelen toch ook niet de beste laten verliezen vanwege de steun aan de veelminderbeste.

Toch?

Olympische spelen kan je 'm.i. niet vergelijken met het Songfestival. Voor de Olympische spelen trainen sporters hun hele leven, passen hun hele leven aan om de top te bereiken. Dat is toch ff andere koek dan bij het Songfestival een land steunen, of je het nou terecht vind of niet. 

Het is toch nooit anders geweest? Buurlanden geven elkaar heel vaak veel punten etc. Volgens mij is het al heel lang geleden dat het echt om de muziek ging. Behalve toen Duncan won, natuurlijk. 😁

Trouwens, Oekraïne stond al vrij hoog voor de oorlog uitbrak. Natuurlijk schoten ze daarna wel omhoog in de voorspellingen. En bookmakers houden wel degelijk in de gaten wat populair is en waar online over gepraat wordt e.d. Dat is niet zomaar gokken wie er wint. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 12:56

Schemerlampje schreef op 15-05-2022 om 12:52:

Het is toch nooit anders geweest? Buurlanden geven elkaar heel vaak veel punten etc. Volgens mij is het al heel lang geleden dat het echt om de muziek ging. Behalve toen Duncan won, natuurlijk. 😁

Ja, Duncan was natuurlijk gewoon geweldig goed..... 😁

Schemerlampje schreef op 15-05-2022 om 12:52:

Het is toch nooit anders geweest? Buurlanden geven elkaar heel vaak veel punten

Nou , normaal gesproken kregen we van
België  altijd 12 punten . Maar deze keer helemaal niets , terwijl zij als enigen konden verstaan waar S10 over zong

Vroeger was er ook altijd gedoe:
-Toen Israël meedeed, kregen zij altijd hoge cijfers van Duitsland en Nederland 
- Turkije en Griekenland gaven elkaar nooit cijfers
-Als het Griekse deel van Cyprus meedeed, konden ze altijd rekenen op 12 punten uit Griekenland en niet altijd wegens de overeenkomstige taal
-Na het uiteenvallen van Joegoslavië en de oorlog op de Balkan, kreeg Servië altijd hoge punten van Rusland en vice versa

Dus het songfestival was altijd al een politiek gebeuren. 

SophieHowl schreef op 15-05-2022 om 13:07:

Vroeger was er ook altijd gedoe:
-Toen Israël meedeed, kregen zij altijd hoge cijfers van Duitsland en Nederland
- Turkije en Griekenland gaven elkaar nooit cijfers
-Als het Griekse deel van Cyprus meedeed, konden ze altijd rekenen op 12 punten uit Griekenland en niet altijd wegens de overeenkomstige taal
-Na het uiteenvallen van Joegoslavië en de oorlog op de Balkan, kreeg Servië altijd hoge punten van Rusland en vice versa

Dus het songfestival was altijd al een politiek gebeuren.

Als dat niet zo zou zijn dan zou ik het wel leuk vinden. Dat je beoordeeld wordt op je prestaties.

Jammer voor Frankrijk en Zwitserland dat Luxemburg al tientallen jaren niet meedoet, die schoven elkaar altijd de douze points toe.

SophieHowl schreef op 15-05-2022 om 13:10:

Jammer voor Frankrijk en Zwitserland dat Luxemburg al tientallen jaren niet meedoet, die schoven elkaar altijd de douze points toe.

We keken eergisteren op YT naar een kanaal waar iemand echt honderd compilaties heeft gemaakt van allerlei songfestivaldingen. Daar kwam LB vaak voorbij als of eerste, of laatste 😅. 
Waarom doen ze niet meer mee eigenlijk? 

Ik vond het wel echt tegenvallen dat Nederland maar 1 keer 12 punten heeft gekregen.

Hoorden jullie trouwens hoe de zaal Boe riep toen het puntenaantal van de televoters binnen kwam van s10? Die vonden duidelijk dat ze meer punten verdiende. 
De zaal zong ook al zo lekker mee toen ze optrad. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.