Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Broodjebrie
24-01-2026 om 21:45
Grindelwald schreef op 24-01-2026 om 21:39:
[..]
Ik ook. Ik vind het buiten de reclames van de jumbo geen leuke man.
Ik ook niet.
Herfstappeltaart
25-01-2026 om 08:37
Grindelwald schreef op 24-01-2026 om 21:39:
[..]
Ik ook. Ik vind het buiten de reclames van de jumbo geen leuke man.
Ik ook niet. Ik erger me al jaren aan hem als hij bijvoorbeeld aan een talkshowtafel zit o.i.d.
Thora
25-01-2026 om 13:25
Herfstappeltaart schreef op 25-01-2026 om 08:37:
[..]
Ik ook niet. Ik erger me al jaren aan hem als hij bijvoorbeeld aan een talkshowtafel zit o.i.d.
Echt he. Het ging ooit ergens over Trump waar hij uiteraard een hekel aan heeft. Volgens mij was het zelfs Raymond Mens die aan tafel zat en iets vertelde over Trump. Komt hij er dwars doorheen op arrogante toon.......je wil toch niet zeggen dat je Trump serieus neemt???
Hoe je ook over Trump denkt, het lijkt mij verstandig om hem wel serieus te nemen. Hij is namelijk de president van de VS. Dat vond Frank dus niet want de man is gek volgens hem.
Herfstappeltaart
25-01-2026 om 13:35
Thora schreef op 25-01-2026 om 13:25:
[..]
Echt he. Het ging ooit ergens over Trump waar hij uiteraard een hekel aan heeft. Volgens mij was het zelfs Raymond Mens die aan tafel zat en iets vertelde over Trump. Komt hij er dwars doorheen op arrogante toon.......je wil toch niet zeggen dat je Trump serieus neemt???
Hoe je ook over Trump denkt, het lijkt mij verstandig om hem wel serieus te nemen. Hij is namelijk de president van de VS. Dat vond Frank dus niet want de man is gek volgens hem.
Op zich deel ik zijn mening over Trump. Maar ik vind de manier van doen van Frank Lammers altijd irritant. Arrogant en quasi lollig (wat ik niet lollig vind bij hem).
MartinJ
27-01-2026 om 17:27
Monus schreef op 23-01-2026 om 21:27:
Vanmiddag deed ik boodschappen bij de Jumbo. En ik kon daar heel gewoon lopen zonder winterjas met de capuchon op. En het waaide er totaal niet. En ik had me zo “verheugd” op de sensatie van het avontuurlijke boodschappen doen daar. Zoals wel vaker slaat de reclame van de Jumbo weer nergens op.
Ik begin me steeds meer te ergeren aan dit soort grafische grapjes. Mensen die achteruit door muren heen gaan, potjes met pilletjes zo groot als wasmachine (Vitaepro) waar een stel dan een pilletje uit pakt. Wat moet dit allemaal voorstellen? Is het product zo geweldig dat het groter is dan zijn gebruikers? Dood in de pot (pun intended) als je als reclamemaker niks anders kan verzinnen.
Grindelwald schreef op 25-01-2026 om 20:18:
Everyone is an investor baby. Dat baby zo irritant.
Die ergernis heb ik hier al eerder gedeeld. Ik vroeg me af wat hier de reden voor is. Is er misschien een film met een vergelijkbare quote, waar ze een (domme) knipoog naar willen maken. Of zijn ze de makers een groot fan van Hot Chocolade en is dit een verwijzing naar de lyrics "Everyone's a winner baby, that's the truth... Everyone's a winner baby, that's no lie".
Grindelwald
27-01-2026 om 20:55
MartinJ schreef op 27-01-2026 om 17:27:
[..]
Ik begin me steeds meer te ergeren aan dit soort grafische grapjes. Mensen die achteruit door muren heen gaan, potjes met pilletjes zo groot als wasmachine (Vitaepro) waar een stel dan een pilletje uit pakt. Wat moet dit allemaal voorstellen? Is het product zo geweldig dat het groter is dan zijn gebruikers? Dood in de pot (pun intended) als je als reclamemaker niks anders kan verzinnen.
[..]
Die ergernis heb ik hier al eerder gedeeld. Ik vroeg me af wat hier de reden voor is. Is er misschien een film met een vergelijkbare quote, waar ze een (domme) knipoog naar willen maken. Of zijn ze de makers een groot fan van Hot Chocolade en is dit een verwijzing naar de lyrics "Everyone's a winner baby, that's the truth... Everyone's a winner baby, that's no lie".
Een tijd geleden zag ik het vaak op instagram voorbij komen. Geen idee waar het vandaan komt. Nu heb ik wel dat liedje in mijn hoofd
Monus
29-01-2026 om 20:44
De allernieuwste reclame van Jumbo is de ergste tot nu toe. Een winkelmedewerker staat daar uit volle borst te loeien om de aardappels aan te prijzen. Dit is wel zo verschrikkelijk irritant!
Broodjebrie
29-01-2026 om 21:42
Monus schreef op 29-01-2026 om 20:44:
De allernieuwste reclame van Jumbo is de ergste tot nu toe. Een winkelmedewerker staat daar uit volle borst te loeien om de aardappels aan te prijzen. Dit is wel zo verschrikkelijk irritant!
Ik zag hem net voorbijkomen, wat een vreselijke reclame inderdaad
MartinJ
01-02-2026 om 11:57
Heeft iemand trouwens ook gezien wat er niet klopt bij die Prij$vrij clip aan het eind. Leo van Alkemade maakt aan het strand een selfie van de ondergaande zon. Ze zitten dan verkeerd. De foto die hij maakt is niet van het strand met hierboven de ondergaande zon, maar van datgene wat zich achter het strand bevindt (bijvoorbeeld de bergen).
rionyriony
01-02-2026 om 17:59
Ik kijk maar erg weinig naar de NPO dus ik "mis" heel veel reclames die hier genoemd worden.
Ik vind online reclames vervelender dan die op de reguliere tv waar je van kan weglopen om koffie te zetten of iets anders te doen.
Ik vind een bepaalde reclame wel erg vervelend, maar ik ben bang dat als ik zeg welke dat is, dit het betreffende bedrijf ter ore komt (die krijgen daar bericht van door bots die dat uitzoeken) en dat die gaat redeneren: "Extra vertonen! Negatieve aandacht is óók aandacht!" En dan krijg je hem nog langer te zien!
Slot op mijn mond dus wat betreft reclame tenzij het wel meevalt of leuk is. Dom van die bedrijven dat ze het zo willen spelen.
Broodjebrie
01-02-2026 om 18:04
rionyriony schreef op 01-02-2026 om 17:59:
Ik kijk maar erg weinig naar de NPO dus ik "mis" heel veel reclames die hier genoemd worden.
Ik vind online reclames vervelender dan die op de reguliere tv waar je van kan weglopen om koffie te zetten of iets anders te doen.
Ik vind een bepaalde reclame wel erg vervelend, maar ik ben bang dat als ik zeg welke dat is, dit het betreffende bedrijf ter ore komt (die krijgen daar bericht van door bots die dat uitzoeken) en dat die gaat redeneren: "Extra vertonen! Negatieve aandacht is óók aandacht!" En dan krijg je hem nog langer te zien!
Slot op mijn mond dus wat betreft reclame tenzij het wel meevalt of leuk is. Dom van die bedrijven dat ze het zo willen spelen.
Volgens mij kijk jij teveel tv.
Herfstappeltaart
01-02-2026 om 18:12
Broodjebrie schreef op 01-02-2026 om 18:04:
[..]
Volgens mij kijk jij teveel tv.
Meesje
07-02-2026 om 10:58
rionyriony schreef op 01-02-2026 om 17:59:
oh, dit is pas een leuk spelletje! Ik weet ook nog 2 irritante reclames. Maar ik zeg niet welke!
Nu jullie!
Haha, hebben we die domme bedrijven er goed van tussen. Koppie koppie.