Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

MartinJ schreef op 12-01-2026 om 11:25:

Dat kleffe gedoe van Hansie (ik heb jou toch) trek ik ook niet meer

Walgelijk is die. Ik zap hem gelijk weg als die komt. 

MartinJ schreef op 12-01-2026 om 11:25:

Dat kleffe gedoe van Hansie (ik heb jou toch) trek ik ook niet meer

Ja die vind ik ook vreselijk irritant.

Er is een reclame op radio en TV. Het gaat erover dat je soms moeite hebt met poepen en dat ze daar een prima middel voor hebben. Op TV zie je een vrouw op een WC zitten in een soort van badkamer want de ruimte waar ze zit is vrij groot. Naarmate de reclame vordert staan er ineens steeds meer mensen in die ruimte. En die vrouw zit daar nog. 

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar toiletteren met publiek is voor mij schier onmogelijk. En dan is het een reclame om het allemaal wat makkelijker te laten gaan.

@Thora, dat ben ik met je eens. Toiletteren met publiek vind ik ook privé. 

Ook is er een reclame van een vrouw zittend op een toiletpot, die uitleg geeft over maandverband. Dat kan toch ook anders lijkt mij. 

Onderstaande vind ik wel goede reclame.

https://www.instagram.com/reel/DQJpLcXCO6r/

En deze speelt ook op de toiletpot, maar toch goed. Best wel kunstig. 

https://www.libresse.nl/taboes-doorbreken/campagnes/never-just-a-period/

het spotje van NS met een aantal dames die zeggen: maar wij reizen net even anders. 
Ik snap nog steeds niet wat er zo anders is, want volgens mij stappen ze ook gewoon in de trein, net als alle anderen. 

Nikki1973 schreef op 15-01-2026 om 16:13:

het spotje van NS met een aantal dames die zeggen: maar wij reizen net even anders.
Ik snap nog steeds niet wat er zo anders is, want volgens mij stappen ze ook gewoon in de trein, net als alle anderen.

En de voorganger van deze. Ook weer van die ingenomen dames. Ze gaan dan naar een festival en lopen heel pedant over dat perron.

De reclame van Optimel waarbij een konijn in een doos zit als verjaardagscadeau. Ik wou dat men eens ophield met konijnen en andere dieren als levende knuffelbeesten te presenteren.

En die vrouw die de hoofdrol speelt in dit spotje vind ik ook net een kleuter.

Herfstappeltaart schreef op 19-01-2026 om 15:28:

De reclame van Optimel waarbij een konijn in een doos zit als verjaardagscadeau. Ik wou dat men eens ophield met konijnen en andere dieren als levende knuffelbeesten te presenteren.

En die vrouw die de hoofdrol speelt in dit spotje vind ik ook net een kleuter.

Ja, en degene die neem ik aan haar man speelt is de enige met de juiste reactie, hij kijkt uiterst afkeurend en bedenkelijk zodra het konijn onthuld wordt.

Vanmiddag deed ik boodschappen bij de Jumbo. En ik kon daar heel gewoon lopen zonder winterjas met de capuchon op. En het waaide er totaal niet. En ik had me zo “verheugd” op de sensatie van het avontuurlijke boodschappen doen daar. Zoals wel vaker slaat de reclame van de Jumbo weer nergens op. 

Monus schreef op 23-01-2026 om 21:27:

Vanmiddag deed ik boodschappen bij de Jumbo. En ik kon daar heel gewoon lopen zonder winterjas met de capuchon op. En het waaide er totaal niet. En ik had me zo “verheugd” op de sensatie van het avontuurlijke boodschappen doen daar. Zoals wel vaker slaat de reclame van de Jumbo weer nergens op.

AH veranderd de manager ten nadele is mijn mening maar Jumbo mag van mij ook wel n keer n ander persoon nemen dan Frank Lammers .

Ik vind dat Jeroen van Koningsbrugge het echt heel leuk doet als AH-manager. Vind ik verbazend want ik was niet echt fan van Jeroen.

De AH-manager Henk (Harry Piekema) die 10 jaar manager was in de AH-reclame, vond ik ook altijd leuk, maar die staat nu steeds te bellen voor 50plusmobiel-reclame. En zegt dan even iets tegen de kijkers, en gaat dan weer verder met bellen.  Dat vind ik wel erg vervelende reclame.

website-bellen-harry-hlf-50mobiel-001-448x293pxl-620a1ce85c202.webp?w=690&h=400&fit=crop

Randy Fokke was als Ilse zes jaar manager van AH en deed het geweldig. Vooral met die kerstreclame filmpjes voor AH.

Randy Fokke vond ik geweldig .

joky schreef op 24-01-2026 om 10:00:

[..]

AH veranderd de manager ten nadele is mijn mening maar Jumbo mag van mij ook wel n keer n ander persoon nemen dan Frank Lammers .

Die man ziet er zo ongewassen uit! Niet fris en fruitig. Sommige mensen kun je àlles aantrekken en dan zien ze er netjes uit. Voor hem heb je minstens een maatpak nodig. En een kapper, zo één die ook even netjes kan scheren en wenkbrauwen bijknipt. Hoe die zijn armen beweegt ook, het slingert er maar een beetje bij. 

ToetieToover schreef op 24-01-2026 om 16:44:

[..]

Die man ziet er zo ongewassen uit! Niet fris en fruitig. Sommige mensen kun je àlles aantrekken en dan zien ze er netjes uit. Voor hem heb je minstens een maatpak nodig. En een kapper, zo één die ook even netjes kan scheren en wenkbrauwen bijknipt. Hoe die zijn armen beweegt ook, het slingert er maar een beetje bij.

Ik vind hem altijd zo smoezelig overkomen. 

Broodjebrie schreef op 24-01-2026 om 17:38:

[..]

Ik vind hem altijd zo smoezelig overkomen.

Ik ook. Ik vind het buiten de reclames van de jumbo geen leuke man.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.