Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

MartinJ schreef op 07-05-2026 om 20:17:

Bij die kruidvat reclames irriteer ik mij ook mateloos aan het gebruik van turbo taal als "hard gaan".

En wat zijn "berries" ...?

Herfstappeltaart schreef op 08-05-2026 om 10:08:

[..]

En wat zijn "berries" ...?

Ik dacht dat het aan mij lag dat ik het niet kon verstaan....maar ik ben gewoon te oud voor straattaal!

amarna schreef op 08-05-2026 om 11:57:

[..]

Ik dacht dat het aan mij lag dat ik het niet kon verstaan....maar ik ben gewoon te oud voor straattaal!

Het zijn geen berries, maar baddies. Nog steeds een overdreven Engelstalige term, maar iets beter te begrijpen. 

Monus schreef op 08-05-2026 om 12:17:

[..]

Het zijn geen berries, maar baddies. Nog steeds een overdreven Engelstalige term, maar iets beter te begrijpen.

O. Ik versta r's.

amarna schreef op 08-05-2026 om 11:57:

[..]

Ik ook 

Na alle meldingen over irritante reclames wil ik er eentje noemen die ik heel leuk vind. Dat is de reclame van MacDonalds met een meisje die samen met haar opa synchroon dansend over straat gaat naar de MacDonalds toe. Ook de manier waarop zij haar haar opzij gooit, en hij vervolgens hetzelfde doet met zijn stropdas vind ik heel leuk bedacht.

De reclame van het Diabetesfonds is weer terug. We zien een man die zich vocaal nadrukkelijk opdringt aan (ik neem aan, zogenaamd) niks vermoedende mensen op straat, want hij 'is' diabetes en 'ook jij kan hem krijgen'. Vreselijk zeg. Ja, natuurlijk, zeker, je kan heel veel ziektes en ellende oplopen, al of niet door je levensstijl. Maar op die manier kun je een hele stoet aan opdringerige 'ziektes' achter mensen aan laten rennen met een soortgelijke boodschap. Misschien werkt dit bij een deel van de mensen hoor, geen idee. Ik erger me vooral. 

Ik erger me al jaren aan die Pampers reclames waarin baby's worden neergezet als slimme consumenten die voor dat merk kiezen. Nu houden ze weer zo ontzettend van hun buikje dat natuurlijk weer in de watten wordt gelegd door de comfortabel zittende luiers.

Elke keer als de nieuwe reclame van Vodafone weer voorbij komt slaak ik een diepe zucht. Zangeres Bente begint te zaniken en zeuren dat haar internet te traag is, en gaat dan vliegensvlug er vandoor op alles wat volkomen toevallig voorbij komt, zoals een scooter, en zelfs als waterskiër waarbij ze zelfs huizenhoog de lucht in gaat. Zelden zo’n stomme irritante reclame gezien. 

Monus schreef op 20-05-2026 om 20:20:

Elke keer als de nieuwe reclame van Vodafone weer voorbij komt slaak ik een diepe zucht. Zangeres Bente begint te zaniken en zeuren dat haar internet te traag is, en gaat dan vliegensvlug er vandoor op alles wat volkomen toevallig voorbij komt, zoals een scooter, en zelfs als waterskiër waarbij ze zelfs huizenhoog de lucht in gaat. Zelden zo’n stomme irritante reclame gezien.

Irritant is deze zeker, is in Den haag opgenomen voor een deel. Ik denk dat ze met de scène waarbij ze huizenhoog de lucht in gaat, verwijzen naar de afsluitende scène  van de originele Grease film. ( bedacht ik mij ook pas net toen ik hem voor de zoveelste keer voorbij zag komen)

Bijna alle reclame is irritant.
En die kerel die dat tafellaken zit weg te vreten gruw ik van.

Poezie schreef op 04-05-2026 om 12:24:

[..]

Want je had m liever in je brievenbus gehad?

Op mijn brievenbus zit een  NEE/NEE sticker.

joky schreef op 21-05-2026 om 22:24:

Ik kijk weg als ik die reclame zie, ik word er echt zo onpasselijk van.

Broodjebrie schreef op 22-05-2026 om 07:15:

[..]

Ik kijk weg als ik die reclame zie, ik word er echt zo onpasselijk van.

Vooral dat geluid dat er bij te horen is. Daarom zet ik altijd gauw het geluid uit met de afstandsbediening. En waarom staat die andere man eigenlijk op blote voeten? 

joky schreef op 21-05-2026 om 22:24:

Ook het geluid van dat geflap met die blote voet ....blegh

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.