Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Ja zeker die van Vodafone!! Ze loopt maar iedere keer in dat scherm te kijken, zo irritant 

Is dat dat huppelige meisje op rode achtergrond? Zo onnozel ziet dat eruit. 

Ja klopt

Waarom zeggen kinderen in reclames altijd: Wooohhhhh?

Wederom op de radio. Belt lekker he? Belt het ook zo lekker als je weet dat je telefoon gestolen is? Oh? Huh?

Natuurlijk is het belangrijk om heling tegen te gaan maar waarom zo betuttelend?

Thora schreef op 05-12-2025 om 10:14:

Wederom op de radio. Belt lekker he? Belt het ook zo lekker als je weet dat je telefoon gestolen is? Oh? Huh?

Natuurlijk is het belangrijk om heling tegen te gaan maar waarom zo betuttelend?

Ze zenden weer oude reclames uit, ik heb meer reclames gehoord die een hele tijd niet meer te horen waren. 

Die verschrikkelijke parodontax reclame is ook terug. Met die schreeuwende vrouw voor de spiegel.

April2021 schreef op 05-12-2025 om 20:20:

Die verschrikkelijke parodontax reclame is ook terug. Met die schreeuwende vrouw voor de spiegel.

Ja.. stomme reclame 

Persoonlijk word ik helemaal kriegel en nerveus bij de reclame van Ben met die hyper nerveuze opdringerige dame die allerlei mogelijkheden op staat te drammen wat er allemaal voor lekkers over iemands patatje kan worden gedaan. Het lijkt wel of ze onder stroom staat. Die jongen bij de koffiebar een paar jaar eerder bleef tenminste nog een beetje rustig.

In het kader van geniale reclames: de nieuwe van de Mc Donalds vind ik echt geweldig. The most terrible time of the year. Ik kwam niet meer bij. Zullen zat mensen blij mee zijn, een commercial speciaal voor mensen met een hekel aan deze tijd van het jaar, ipv al die jubelende tafels vol gelukkige families. 

Ik erger me rot aan het AD. 

in de nieuwsapp staat, nu the masker singer weer op tv is, telkens een ‘nieuwsbericht’ over dat programma. Het is gewoon reclame maar het wordt gebracht alsof er iedere keer iets schokkends of verontrustends is gebeurd met een van de deelnemers of presentatoren. Met een foto erbij van jankerige of geschokte gezichten. Prominent tussen het wereldnieuws.

Iedere week weer, zolang het programma op de buis is. Vorig jaar was het precies hetzelfde geval.

Ik weet wel dat het AD en de Telegraaf in principe pulpmedia zijn die hun bestaan ontlenen aan vage en tendentieuze journalistiek, maar het verontrust me steeds meer. Zeker nu we door de komst van AI al zo vaak op het verkeerde been worden gezet.

Vera8 schreef op 06-12-2025 om 09:36:

Ik erger me rot aan het AD.

in de nieuwsapp staat, nu the masker singer weer op tv is, telkens een ‘nieuwsbericht’ over dat programma. Het is gewoon reclame maar het wordt gebracht alsof er iedere keer iets schokkends of verontrustends is gebeurd met een van de deelnemers of presentatoren. Met een foto erbij van jankerige of geschokte gezichten. Prominent tussen het wereldnieuws.

Iedere week weer, zolang het programma op de buis is. Vorig jaar was het precies hetzelfde geval.

Ik weet wel dat het AD en de Telegraaf in principe pulpmedia zijn die hun bestaan ontlenen aan vage en tendentieuze journalistiek, maar het verontrust me steeds meer. Zeker nu we door de komst van AI al zo vaak op het verkeerde been worden gezet.

Ze zijn van hetzelfde concern waar RTL ook onder valt, dus zo vreemd is het niet.

Ze vallen beiden onder DPG media, dat 80+ merken in bezit heeft in media land. 

Our brands | DPG Media

Jujubee schreef op 06-12-2025 om 09:07:

In het kader van geniale reclames: de nieuwe van de Mc Donalds vind ik echt geweldig. The most terrible time of the year. Ik kwam niet meer bij. Zullen zat mensen blij mee zijn, een commercial speciaal voor mensen met een hekel aan deze tijd van het jaar, ipv al die jubelende tafels vol gelukkige families.

Ha ha ik vind deze reclame ook erg leuk!

Die baksteen laat ik wel liggen, en ik kijk gelukkig ook niet naar Wie is de mol, dus ik ga die 2 reclameblokken met enkel kerstreclames wel mislopen. Sommigen zijn 1 keer leuk, maar dan houdt t wel op

Heb vandaag de eerste leuke Kerstreclame gezien.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.