Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

kenfan schreef op 28-11-2025 om 10:00:

[..]

Vlak vooral de angst om als enige in de straat ernaast te grijpen ook niet uit. Doordat ze jouw postcode gebruiken, speel je in feite altijd ongevraagd mee. Ik ken een paar mensen die daarom die loten kopen. Gelukkig geloof ik in statistiek.

Dat klopt ja. Onder het motto: "het zal je toch gebeuren dat heel de straat straks miljonair is en ik achterblijf met een minimumloon in een sociaal huurhuisje"

In een dorp niet ver van hier IS dat trouwens gebeurd. Bijna het hele dorp is miljonair geworden op enkele mensen na die niet meededen. Het dorp is er behoorlijk door veranderd.

Ik vind alle reclames van de Hema zo irritant. Ook door die stem van die vrouw. Die nieuwe reclame met sinterklaas vind ik ook zo slecht. Die zeikerige stem past ook niet bij sinterklaas.

watertoren schreef op 29-11-2025 om 08:25:

Ik vind alle reclames van de Hema zo irritant. Ook door die stem van die vrouw. Die nieuwe reclame met sinterklaas vind ik ook zo slecht. Die zeikerige stem past ook niet bij sinterklaas.

Ik vind anneke blok een leuke vrouw en goede actrice maar in de reclames van hema vind ik ze vreselijk irritant. 

er is een hele stomme reclame voor vaginale anti schimmel crème ofzo. Een vrouw presenteert een soort weerbericht waarbij ze het product aanprijst. Echt vreselijk. Ik zie deze heel vaak op Disney+ voorbijkomen, maar dan kan ik niet even wegzappen helaas. 

Nikki1973 schreef op 29-11-2025 om 08:38:

er is een hele stomme reclame voor vaginale anti schimmel crème ofzo. Een vrouw presenteert een soort weerbericht waarbij ze het product aanprijst. Echt vreselijk. Ik zie deze heel vaak op Disney+ voorbijkomen, maar dan kan ik niet even wegzappen helaas.

Hier altijd de afstandsbediening binnen handbereik. Zo snel de reclame begint gaat het geluid uit. Dat scheelt al een boel ergernis.

Broodjebrie schreef op 29-11-2025 om 08:27:

[..]

Ik vind anneke blok een leuke vrouw en goede actrice maar in de reclames van hema vind ik ze vreselijk irritant.

Dat heb ik dus ook. En hetzelfde met Hadewych Minis van Kruidvat. Ik wou het mens het liefste afschieten tot ik hoorde wie het was.

Thora schreef op 29-11-2025 om 12:26:

[..]

Dat heb ik dus ook. En hetzelfde met Hadewych Minis van Kruidvat. Ik wou het mens het liefste afschieten tot ik hoorde wie het was.

Ja precies!! 

Al een paar jaar had Jean Baton de àlles verhelderende uitspraak: maak van patat PATAT!! En nu hebben ze weer een “nieuwe” reclame met dezelfde insteek: maak van beenham BEENHAM!! Twee keer een nietszeggende slogan, hoe komen ze erop?!

kenfan schreef op 28-11-2025 om 10:00:

[..]

Vlak vooral de angst om als enige in de straat ernaast te grijpen ook niet uit. Doordat ze jouw postcode gebruiken, speel je in feite altijd ongevraagd mee. Ik ken een paar mensen die daarom die loten kopen. Gelukkig geloof ik in statistiek.

Echt he? Ik heb ooit tegen zo'n verkoper aan de deur gezegd toen hij begon over dat de buren misschien wel miljonair worden en ik niet dat mij dat weinig kon schelen. Kon hij zich niet voorstellen. 

Grindelwald schreef op 29-11-2025 om 16:30:

[..]

Echt he? Ik heb ooit tegen zo'n verkoper aan de deur gezegd toen hij begon over dat de buren misschien wel miljonair worden en ik niet dat mij dat weinig kon schelen. Kon hij zich niet voorstellen.

Er is toch ooit ook iemand geweest die hierover een rechtzaak heeft gevoerd? Die had niet meegedaan maar wilde toch iets van de prijs zien of zoiets.

Zorroo schreef op 29-11-2025 om 17:44:

[..]

Er is toch ooit ook iemand geweest die hierover een rechtzaak heeft gevoerd? Die had niet meegedaan maar wilde toch iets van de prijs zien of zoiets.

Ha ha die is gek. 

Jaren geleden woonde ik in de wijk waar de oudejaarskanjer gevallen was. Ik deed al lang genoeg mee om de volledige (wijk)prijs te krijgen (kanjerpunten) maar had geen verdubbelaar. Ik had dus recht op de helft van het bedrag wat neerkwam op ongeveer 3.900,00 en na aftrek van kansspelbelasting ( jaja, dat gaat er ook nog af) hield ik 2.700 over. Leuk bedrag natuurlijk maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik niet meer bang ben om naast te pot te pissen bij de postcodeloterij. De kans dat precies jouw postcode en huisnummer wint is heeuuulll klein.

Fleurtje_5 schreef op 25-11-2025 om 14:44:

[..]

Inderdaad.

Waarin één iemand uitgebreid bedankt word. Iedereen roept dan "Bedankt Johan", terwijl Johan niet meer doet dan wat al die mensen waaronder bv Toos, Truus, Piet, Claudia, Anita, Sjenk en Fleurtje_5 doen.

Symbolisch, ik weet het, maar toch.

Ja, en het vervelendste is dat ik daarnet op de muziekzender 192 TV het lied You are so beautiful to me hoorde en zag zingen door Joe Cocker, en er automatisch bij dacht: bedankt Johan! Hopelijk vervliegt dat op den duur weer als deze reclame niet meer te zien is.

Die nieuwe Vodafone reclame waar de wereld in elkaar stort omdat de telefoonbatterij plotseling op1% staat vind ik ook vreselijk. Vooral het dubben van 'Oh yeah' met die lage mannenstem trek ik niet. Je telefoon gaat niet plotseling naar 1%. Zorg er gewoon voor dat dat ding op tijd is opgeladen als dat zo belangrijk voor je is. Ga dan gewoon niet van huis met een telefoon die bijna leeg is. Ooit van snel laden gehoord? Neem anders een powerbank mee. Verder kan je tegenwoordig ook vaker de ene telefoon draadloos laden met een andere telefoon. Lig niet zo te miepen!
Ik vind de meeste Vodafone reclames irritant en zou ook never nooit een Vodafone abbo nemen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.