Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

amarna schreef op 07-07-2025 om 09:32:

Ik erger me aan een grote taalfout in de reclame voor Sudocreme.

"mijn opa verzorgD er zijn drukplekken mee"

Gemakzuchtig dom reclamebureau !

Volgens mij doen ze het expres. Het vangt je aandacht, meer dan wanneer ze het goed schrijven. Dus blijft hun naam meer hangen bij jou.

Zo is hier in de buurt een winkel die in elke nieuwe reclameposter (ze wisselen elke twee maanden ofzo) en taal- of typefout heeft. Dat moet wel bewust zijn, dat kan niet anders.

Ginevra schreef op 07-07-2025 om 11:43:

[..]

Ook volslagen wereldvreemd trouwens. Volgens mijn studenten moet iedereen boven de 50 nog uitgelegd krijgen wat een smartphone is en hoe je een computer moet bedienen. Ze verwarren 50 met 90 denk ik. De techniekwereld zoals zij die kennen, is grotendeels door 50-plussers gemaakt.

De doorsnee vijftiger werkt gewoon, en houdt de wereld draaiende.

En jonge lui kunnen soms niet eens meer fatsoenlijk rekenen. Als je ze twintig euro geeft bij een kassa-die-niet-aan-geeft-hoeveel-ze-terug-moeten-geven, hebben ze een tijdje nodig om te rekenen wat ze aan wisselgeld moeten terug geven. Omdat ze betalen met de telefoon en dan niet hoeven na te denken.

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2025 om 14:40:

[..]

En jonge lui kunnen soms niet eens meer fatsoenlijk rekenen. Als je ze twintig euro geeft bij een kassa-die-niet-aan-geeft-hoeveel-ze-terug-moeten-geven, hebben ze een tijdje nodig om te rekenen wat ze aan wisselgeld moeten terug geven. Omdat ze betalen met de telefoon en dan niet hoeven na te denken.

Erger nog, het schijnt dat veel jongeren niet meer kunnen klokkijken op een gewone wijzerplaat! Daar was een tijdje terug een item over, ik vond dat best schokkend. 

De reclame die ik nu steeds zie bij viafora over de kopie ID van Rijksdienst voor persoonsgegevens, mega irritant! Hij blijft maar verschijnen, hoe vaak ik hem ook wegklik....

Deci schreef op 07-07-2025 om 23:30:

De reclame die ik nu steeds zie bij viafora over de kopie ID van Rijksdienst voor persoonsgegevens, mega irritant! Hij blijft maar verschijnen, hoe vaak ik hem ook wegklik....

Ja heel vervelend inderdaad.

Zorroo schreef op 07-07-2025 om 22:09:

[..]

Erger nog, het schijnt dat veel jongeren niet meer kunnen klokkijken op een gewone wijzerplaat! Daar was een tijdje terug een item over, ik vond dat best schokkend.

Dat is toch niet gek? Die klokken zie je veel minder tegenwoordig. Ik vond digitale klokken juist moeilijker toen ik leerde klokkijken, omdat ik die veel minder vaak zag. 

amarna schreef op 05-07-2025 om 12:29:

[..]

Grappig, die "moviestar"....

Hij wordt overal waar die reclame te zien is de "trivago-guy" genoemd. Weinigen weten blijkbaar dat hij succesvolle voetbalcoach Jurgen Klopp is. Kan me niet voorstellen dat hij dit effect leuk vindt.

Ik dacht steeds wat lijkt die man op Jurgen Klopp maar hij is het dus.😁

Schoondochter schreef op 08-07-2025 om 10:54:

[..]

Dat is toch niet gek? Die klokken zie je veel minder tegenwoordig. Ik vond digitale klokken juist moeilijker toen ik leerde klokkijken, omdat ik die veel minder vaak zag.

Die klokken zie je toch nog overal? En zo moeilijk is het niet. 

Zorroo schreef op 08-07-2025 om 17:42:

[..]

Die klokken zie je toch nog overal? En zo moeilijk is het niet.

Die klokken zie ik zelf steeds minder. In ieder geval niet op apparaten of wekkers. En daar kijken de kinderen het meest op denk ik.

Schoondochter schreef op 08-07-2025 om 17:58:

[..]

Die klokken zie ik zelf steeds minder. In ieder geval niet op apparaten of wekkers. En daar kijken de kinderen het meest op denk ik.

Ik leerde het gewoon op school. Blijkbaar is dat ook niet meer. Lijkt me heel raar als een wijzerplaat op een kerk voor jou een raadsel is.. 

Zorroo schreef op 08-07-2025 om 17:59:

[..]

Ik leerde het gewoon op school. Blijkbaar is dat ook niet meer. Lijkt me heel raar als een wijzerplaat op een kerk voor jou een raadsel is..

Dat leren ze zeker wel. Maar ja, ze leren ook rekenen en spellen, en daar blijft ook niet altijd veel van hangen..

amarna schreef op 07-07-2025 om 09:32:

Ik erger me aan een grote taalfout in de reclame voor Sudocreme.

"mijn opa verzorgD er zijn drukplekken mee"

Gemakzuchtig dom reclamebureau !

Ik zag hem net langskomen toevallig. En...de taalfout is eruit gehaald. 

Tango schreef op 08-07-2025 om 23:09:

[..]

Gisteravond weer gezien. Met taalfout....

Tango schreef op 08-07-2025 om 23:09:

[..]

Nou, kijk eens aan! Misschien hebben ze de ergernis op deze pagina gelezen, en hebben ze er iets aan gedaan. Dan is deze pagina niet alleen goed voor het luchten van je hart wat betreft dat soort dingen, maar heeft het ook effect. Twee vliegen in één klap.

amarna schreef op 09-07-2025 om 07:23:

[..]

Gisteravond weer gezien. Met taalfout....

Vanmorgen nog gezien, mét taalfout. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.