Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Thora
04-07-2025 om 15:51
Ja hoor het is vrijdag en hij is weer op de radio. Het is vrijdagavund, NY Pizza Avund.
rionyriony
04-07-2025 om 17:52
Zooooooooo genoeg van trivago! Van alles in die reclame eigenlijk: van dat zwaar aangezette Amerikaanse accent, van die moviestar met zijn lelijke witte kronen-smile, van die "als jij dit niet koopt ben je stom"-formule.
Over en over en over hetzelfde.
Krijgen ze daar misschien bundelkorting voor? Honderd van dezelfde reclames voor de prijs van negentig?
Grindelwald
04-07-2025 om 20:32
rionyriony schreef op 04-07-2025 om 17:52:
Zooooooooo genoeg van trivago! Van alles in die reclame eigenlijk: van dat zwaar aangezette Amerikaanse accent, van die moviestar met zijn lelijke witte kronen-smile, van die "als jij dit niet koopt ben je stom"-formule.
Krijgen ze daar misschien bundelkorting voor? Honderd van dezelfde reclames voor de prijs van negentig?
Ik weet het niet maar het is gewoon idioot hoe vaak deze reclame voorbij komt.
amarna
05-07-2025 om 12:29
rionyriony schreef op 04-07-2025 om 17:52:
Grappig, die "moviestar"....
Hij wordt overal waar die reclame te zien is de "trivago-guy" genoemd. Weinigen weten blijkbaar dat hij succesvolle voetbalcoach Jurgen Klopp is. Kan me niet voorstellen dat hij dit effect leuk vindt.
Tango
05-07-2025 om 19:26
Even een leuke reclame tussendoor. Hopelijk mag dat. Want ik vind die van het voetballende meisje in de Lidl reclame echt zo aandoenlijk lief!
Fleurtje_5
06-07-2025 om 14:10
Tango schreef op 05-07-2025 om 19:26:
Even een leuke reclame tussendoor. Hopelijk mag dat. Want ik vind die van het voetballende meisje in de Lidl reclame echt zo aandoenlijk lief!
Ik had ze nog niet eerder gezien. Heeeeel mooi. Dank voor het delen. Ik zal ze effe plekken hier.
https://youtu.be/wjWGqX1FCVI?si=eYVmg0OjHhu1lKs3
oudmaarnognietkoud
06-07-2025 om 14:15
Tango schreef op 05-07-2025 om 19:26:
Vreselijk off topic idd
. De nieuwe van het Kruitvat vind ik ook leuk. Als wij vroeger op vakantie in Spanje waren en er waren Nederlanders in de buurt dan riep mijn pa: Frans praten. (tegen ons dus)
amarna
07-07-2025 om 09:32
Ik erger me aan een grote taalfout in de reclame voor Sudocreme.
"mijn opa verzorgD er zijn drukplekken mee"
Gemakzuchtig dom reclamebureau !
Fleurtje_5
07-07-2025 om 09:36
MartinJ schreef op 04-07-2025 om 10:19:
Die reclame van Sire met de man die in zijn bureaustoel wordt weggedragen door begrafenisondernemers is echt walgelijk. Zo erg maken ze het zelfs bij de Hornbach reclames nog niet.
Die reclame heb ik afgelopen weekend voor het eerst gezien. Die werd besproken bij OranjeZomer. Rutger van Castricum ergerde zich er aan. En dat doen er meerderen:
https://www.margriet.nl/actueel/sire-reclame-ouderen-jose~b2f36653/ Felle kritiek op de nieuwe SIRE-campagne over ouderen
Ik vond die ook wel creepy, maar ook spannend en het aan het einde wel grappig.
amarna
07-07-2025 om 10:38
Fleurtje_5 schreef op 07-07-2025 om 09:36:
[..]
Die reclame heb ik afgelopen weekend voor het eerst gezien. Die werd besproken bij OranjeZomer. Rutger van Castricum ergerde zich er aan. En dat doen er meerderen:
https://www.margriet.nl/actueel/sire-reclame-ouderen-jose~b2f36653/ Felle kritiek op de nieuwe SIRE-campagne over ouderen
Ik vond die ook wel creepy, maar ook spannend en het aan het einde wel grappig.
In het AD van vorige week 2 columns op felle toon over dit stomme stigmatiserende SIRE-filmpje. Alsof 50plussers massaal achter de geraniums duimen draaiend op hun dood zitten te wachten....
Echt walgelijk!
Fleurtje_5
07-07-2025 om 11:34
amarna schreef op 07-07-2025 om 10:38:
[..]
In het AD van vorige week 2 columns op felle toon over dit stomme stigmatiserende SIRE-filmpje. Alsof 50plussers massaal achter de geraniums duimen draaiend op hun dood zitten te wachten....
Echt walgelijk!
Dat was ook waar Rutger zich zo aan stoorde. Ik denk dat menige jongere eerder alleen zit duimen te draaien, of de meeste tijd op een schermpje zit te staren.
Ginevra
07-07-2025 om 11:43
amarna schreef op 07-07-2025 om 10:38:
[..]
Echt walgelijk!
Ook volslagen wereldvreemd trouwens. Volgens mijn studenten moet iedereen boven de 50 nog uitgelegd krijgen wat een smartphone is en hoe je een computer moet bedienen. Ze verwarren 50 met 90 denk ik. De techniekwereld zoals zij die kennen, is grotendeels door 50-plussers gemaakt.
De doorsnee vijftiger werkt gewoon, en houdt de wereld draaiende.
Beterlaat2021!
07-07-2025 om 11:56
amarna schreef op 07-07-2025 om 09:32:
Ik erger me aan een grote taalfout in de reclame voor Sudocreme.
"mijn opa verzorgD er zijn drukplekken mee"
Gemakzuchtig dom reclamebureau !
Jemig, is dat zo? Lelijk!! Ik heb ook wel eens een bedrijf gewezen op een fout in een reclame. Daar is men meestal wel dankbaar voor. In mijn geval kreeg een cadeautje.
Nikki1973
07-07-2025 om 13:52
Beterlaat2021! schreef op 07-07-2025 om 11:56:
[..]
Jemig, is dat zo? Lelijk!! Ik heb ook wel eens een bedrijf gewezen op een fout in een reclame. Daar is men meestal wel dankbaar voor. In mijn geval kreeg een cadeautje.
is de laatste tijd met ondertiteling ook vreselijk. heel veel fouten of verkeerde vertalingen. Maar dat hoort eigenlijk in het ' waar erger je aan' topic.