Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Thora
09-07-2025 om 13:32
Ginevra schreef op 07-07-2025 om 11:43:
[..]
Ook volslagen wereldvreemd trouwens. Volgens mijn studenten moet iedereen boven de 50 nog uitgelegd krijgen wat een smartphone is en hoe je een computer moet bedienen. Ze verwarren 50 met 90 denk ik. De techniekwereld zoals zij die kennen, is grotendeels door 50-plussers gemaakt.
De doorsnee vijftiger werkt gewoon, en houdt de wereld draaiende.
Dat gevoel kreeg ik ook met die reclame toen van Young Capitals. Buiten het feit dat het een ontzettend gore onsmakelijke reclame was, wekte deze ook de indruk dat de mensen van rond de 50 als een soort suffe zombies achter hun bureau zitten. De slogan was Boost your Boomers. Boomers???? Was ik maar een boomer dan was ik allang met pensioen en nog een behoorlijk pensioen ook.
amarna
09-07-2025 om 21:00
oudmaarnognietkoud schreef op 09-07-2025 om 13:06:
[..]
Vanmorgen nog gezien, mét taalfout.
3 minuten geleden op National Geographic zonder taalfout !
Ginevra
13-07-2025 om 14:56
Ook ergerlijk: die trend in reclames om zogenaamd een vraag te stellen aan de lezer/luisteraar. Flapperdeflap zonneschermen, waar ga jij ze ophangen? Flipperdeflip taartmix, welke ga jij maken? Flopperdeflop klei, wat maak jij ermee?
Het is een opdringerig en irritant trucje om je te laten visualiseren dat je het ding al hebt en er iets mee gaat doen en het ergert me. Ze willen helemaal niet weten wat ik ermee gaat doen, ze willen het alleen maar verkopen.
Thora
13-07-2025 om 15:11
Hetzelfde met reclames die beginnen met Wij Nederlanders houden van ......
Of met wij zijn allemaal.............(verslaafd aan fossiele energie)
Sowieso reclames waarin wij Nederlander, wij allemaal of met zijn allen gebruikt wordt. Het is irritant, stereotypisch en uitlokking tot massahysterie.
Peaches
13-07-2025 om 16:38
Ik erger me aan alle radioreclames met van die ontzettend onnatuurlijke gesprekken erin. NS is koploper. 'ooooh, dus de ns business card is eigenlijk handig voor iedereen?'. Goh, dat wist je natuurlijk nog niet.
Die van Douwe Egberts is ook erg. 'als ik ooooit iets terug kan doen? Een kopje koffie of zo?' De eerste zin alsof de buurvrouw haar kinderen uit een brandende woning heeft gered, en dan dat kopje koffie.
Monus
14-07-2025 om 09:52
Ginevra schreef op 13-07-2025 om 14:56:
Ook ergerlijk: die trend in reclames om zogenaamd een vraag te stellen aan de lezer/luisteraar. Flapperdeflap zonneschermen, waar ga jij ze ophangen? Flipperdeflip taartmix, welke ga jij maken? Flopperdeflop klei, wat maak jij ermee?
Het is een opdringerig en irritant trucje om je te laten visualiseren dat je het ding al hebt en er iets mee gaat doen en het ergert me. Ze willen helemaal niet weten wat ik ermee gaat doen, ze willen het alleen maar verkopen.
En wat denk je van die vraag: hoeveel is uw auto waard? Dan roep ik altijd: helemaal niks, want ik heb geen auto!
Monus
16-07-2025 om 19:21
Een van de meest opdringerige nieuwe reclames is die van verzekeringsmaatschappij Insify. Er wordt op verwijtende beschuldigende toon geroepen: HEB JE NOU NOG STEEDS GEEN ARBEIDSONGESCHIKTHEIDSVERZEKERING??!! Met een ondertoon van:hoe dom kun je zijn!? Heel vervelend.
amarna
17-07-2025 om 05:58
Huidverzorging die aan de man wordt gebracht met de geweldige Nederlandse kreet: "boost je glow"!
Deci
20-07-2025 om 13:58
Fleurtje_5 schreef op 20-07-2025 om 13:50:
https://youtu.be/Fv9OTO3lCPw?si=mPxhAz44q23L58uS
Van de ene kant vind ik het een leuke vrolijke reclame, van de andere kant vind ik het een vervelende irritante reclame. Maar ik weet niet waarom. Misschien omdat ik me afvraag waar de reclame nou echt over gaat.
Ik vind hem vooral irritant, ik vind Douwe Bob al niet sympathiek, ik vind het liedje niet leuk en ik zie vooral zijn lelijke tatoeages als ik deze reclame zie. En welke boodschap wil D-reizen hier nu mee brengen precies?
Monus
21-07-2025 om 17:48
De reclames van Jumbo zijn onderhand aan vervanging toe. Die zogenaamde koopjesjager die door Frank Lammers min of meer voor gek wordt verklaard heeft groot gelijk. Jumbo is echt niet zo goedkoop. Ik was er een keer als zijnde een koopjesjager voor vleesvervangers die een plus een gratis werden aangeboden. Toen ik uit nieuwsgierigheid even ging kijken bij de perssinaasappels was een netje €3,60. Net zo duur als bij Albert Heijn. En een reep chocola die ik net bij Kruidvat had gekocht, was bij de Jumbo meer dan twee keer zo duur. Een flauwe kul reclame dus.
Monus
23-07-2025 om 10:37
watertoren schreef op 21-07-2025 om 18:16:
Dat stomme kind die Spaans praat.
Eigenlijk vind ik dat wel leuk. Hij praat met zoveel gemak en vertrouwen terwijl zijn familieleden ogen als schoteltjes hebben. En ik weet niet of het een echte familie is, maar ze lijken veel op elkaar. Daardoor komt het geloofwaardiger over dan bij andere reclame families.
amarna
23-07-2025 om 21:17
Van een of andere deo.
Man staat onder de douche. Douche kapot en man gaat bij oude buurvrouw verder douchen. Als hij uit de douche stapt staat oude buurvrouw in rode lingerie met zweepje op hem te wachten.
Smakeloos!!!
Naminokurashi
23-07-2025 om 21:27
amarna schreef op 23-07-2025 om 21:17:
Van een of andere deo.
Man staat onder de douche. Douche kapot en man gaat bij oude buurvrouw verder douchen. Als hij uit de douche stapt staat oude buurvrouw in rode lingerie met zweepje op hem te wachten.
Smakeloos!!!
Die is van Axe deo