Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

MartinJ schreef op 27-05-2025 om 15:27:

[..]

Die irritante stem is van Hadewych Minis, die je zou kunnen kennen als de winnares van Wie Is de Mol? 2012. De Kruidvat reclames zijn al heel lang berucht om deze stem, normaal praat ze niet zo (natuurlijk voor zover wij dit kunnen weten).

Stemmen kunnen wat mij betreft een reclame maken en breken. Aan de ene kant van het spectrum heb je wat mij betreft deze Kruidvat en Hema stem en aan de andere kant die van Pearl (heel sympathiek en toch niet overdreven). Krakende stemmen vind ik ook mega irritant, zoals die van Veneta gordijnen. Diezelfde stem meen ik ook te horen bij de reclames van een ander huis, tuin en keuken gerelateerd product waar ik even niet op kan komen. Ik dacht iets met een W.

Een ander mega irritant genre is dat van de Pampers en Tempur reclames. Dat verschrikkelijke toontje alsof je met je baby praat.

Jelka van Houten doet de Veneta-reclame. En Boerenbond-Welkoop. En volgens mij ook Lassie.

Strijkijzer schreef op 28-05-2025 om 22:38:

[..]

Jelka van Houten doet de Veneta-reclame. En Boerenbond-Welkoop. En volgens mij ook Lassie.

Ik vind die reclames van veneta ook erg irritant. Ze spreekt het zo hysterisch in.. bah.

oh ik heb er nog 1: de trekpleister reclames!!! 

Broodjebrie schreef op 29-05-2025 om 08:27:

ja maar dat vind ik sowieso een vrij goor woord en ik snap niet dat je je winkel een gore naam geeft. 

Broodjebrie schreef op 29-05-2025 om 08:27:

Trrrrekpleister. Is Karin Bloemen. Ik vind Aaf van Trekpleister ook vrrrreselijk.

Die reclame van Odido vind ik irritant omdat hij zo stereotype is. Dommige vader stuurt zijn kind in basketbal kleding naar ballet. Efficiënte moeder op de achtergrond bemoeit zich er mee. Het is nooit andersom.

ik vind de postcode loterij verschrikkelijk. Gaan ze opeens de postcodes  op zijn Engels zeggen.

Grietje2 schreef op 29-05-2025 om 17:16:

ik vind de postcode loterij verschrikkelijk. Gaan ze opeens de postcodes op zijn Engels zeggen.

Postcodeloterij is altijd irritant. Vooral die met Nicolette van Dam die dan zegt...misschien wordt U dan wel miljonair, (ik ben het zelf al jaren maar ik gun het plebs ook wat).

nicolette van dam is sowieso al irritant. 

Broodjebrie schreef op 31-05-2025 om 11:09:

nicolette van dam is sowieso al irritant.

Om maar te zwijgen over die vent van haar. Galbak. 

Grindelwald schreef op 31-05-2025 om 16:04:

[..]

Om maar te zwijgen over die vent van haar. Galbak.

Ja vreselijk.. ze vinden zichzelf oh zo leuk... 

De reclame van Bacardi. Dat je alleen die dansende benen en voeten ziet... Zo overdreven.. 

ik erger me nog altijd aan Promovendum, verzekeraar voor hoger opgeleiden. Wat een onzin, waarom zou er een verzekering voor hoger opgeleiden moeten zijn in hemelsnaam? Is er ook een verzekering voor lager opgeleiden of mensen zonder diploma's? 

Deci schreef op 06-06-2025 om 13:29:

ik erger me nog altijd aan Promovendum, verzekeraar voor hoger opgeleiden. Wat een onzin, waarom zou er een verzekering voor hoger opgeleiden moeten zijn in hemelsnaam? Is er ook een verzekering voor lager opgeleiden of mensen zonder diploma's?

Ze geven op hun website zelf als reden aan: "Waarom hoger opgeleiden? Sinds onze oprichting richten wij ons al op hoger opgeleiden. Op basis van onze jarenlange ervaring en onze schadestatistieken weten we dat deze doelgroep minder schade heeft."

Als dat statistisch aantoonbaar zo is, is er dus wel een basis voor. Maar ik begrijp dat niet-hoogopgeleiden dit niet leuk vinden. 

Volgens mij kun je overigens als niet-hoogopgeleide ook lid worden. Mij vroegen ze alleen even telefonisch wat mijn opleiding was. Lijkt me niet echt een hele strenge check. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.