Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Deci schreef op 06-06-2025 om 13:29:

ik erger me nog altijd aan Promovendum, verzekeraar voor hoger opgeleiden. Wat een onzin, waarom zou er een verzekering voor hoger opgeleiden moeten zijn in hemelsnaam? Is er ook een verzekering voor lager opgeleiden of mensen zonder diploma's?

Promovendum doet dit met de bewering dat hoger opgeleiden minder vaak schade claimen en heeft dit kunnen onderbouwen: https://www.reclameboek.nl/artikelen/promovendum-mag-verzekeringen-aanprijzen-met-het-feit-dat-doelgroep-van-hoger-opgeleiden-minder-scha 

Iets dergelijks is ook ooit geweest voor vrouwen. De verzekeraar (ik weet niet meer welke) beweerde dat vrouwen weliswaar vaker kleine schades maken maar minder grote schades dan mannen. En daarom kregen vrouwen een lagere premie. 

Er wordt fors gedifferentieerd in autoverzekeringspremie. Je leeftijd, postcode, autotype en zelfs de kleur maken de premie hoger of lager. Allemaal op basis van statistiek: welke groep mensen in welk type auto maakt de meeste schade. 

Zorroo schreef op 06-06-2025 om 14:41:

Volgens mij kun je overigens als niet-hoogopgeleide ook lid worden. Mij vroegen ze alleen even telefonisch wat mijn opleiding was. Lijkt me niet echt een hele strenge check.

Moet je eens kijken wat er gebeurt als je schade claimt. Dan gaan ze echt wel checken of je inderdaad aan de vereisten voldoet. Is dat niet zo dan betalen ze je claim niet uit, ben je de betaalde premie kwijt, word je uit de verzekering gegooid en krijg je problemen bij het afsluiten van een andere. 

Je wil echt niet f*cken met autoverzekeringen. Krijg je spijt van. 

Ginevra schreef op 06-06-2025 om 14:44:

[..]

Moet je eens kijken wat er gebeurt als je schade claimt. Dan gaan ze echt wel checken of je inderdaad aan de vereisten voldoet. Is dat niet zo dan betalen ze je claim niet uit, ben je de betaalde premie kwijt, word je uit de verzekering gegooid en krijg je problemen bij het afsluiten van een andere.

Je wil echt niet f*cken met autoverzekeringen. Krijg je spijt van.

Ooh, dom dat ik niet verder dacht dan dat. Slecht advies van mij dus! Ik trek het terug. 

Nu het vakantiegeld binnen is weer veel irritante reclames van reisorganisaties.
Bij die van 'Eliza was here' erger ik me groen en geel. In de eerste plaats aan de naam van het merk. Waar slaat dat op. Moet dit soms iets unieks uitstralen? Dan die irritante stem en ten slotte dat verschrikkelijke Amerikaanse accent bij 'last minute'. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een of andere leukerd hierbij het volgende heeft bedacht. Laten we dit op zijn Amerikaans uitspreken omdat wij 'Eliza was here' heten i.p.v. 'Elisa was here'. De Amerikaans Liza Minelli benadrukte ook altijd dat Liza met een Z werd geschreven en niet met een S.

Ik heb die reclame van Amazon onderhand ook wel gezien. Met die jongen die gaat verhuizen vanuit de stad naar het strand en daar niet kan skate boarden. Dat liedje wat afgespeeld wordt is een irritant deuntje. 

die vreselijke reclame van vakantiediscounter met een liegende man is ook weer veel te horen.

Ja die hoor ik ook weer regelmatig. Op Threads klaagde iemand over deze reclame omdat ze het moreel van deze reclame niet oké  vond. Net zoals als hier eigenlijk. 

Heel veel mensen vonden dat ze zat te zeuren en dat het humor was. Ik vind het nog steeds geen humor. 

Grindelwald schreef op 09-06-2025 om 18:15:

Ja die hoor ik ook weer regelmatig. Op Threads klaagde iemand over deze reclame omdat ze het moreel van deze reclame niet oké vond. Net zoals als hier eigenlijk.

Heel veel mensen vonden dat ze zat te zeuren en dat het humor was. Ik vind het nog steeds geen humor.

Ik word gewoon nog steeds boos om deze reclame. Liegen over je gezondheid om nog effe langer te blijven op je vakantiebestemming. Goed voorbeeld voor je kinderen ook. 

Die van Vodafone hoor ik ook te vaak op de radio; maar we beginnen met die techno rave! Die stem 

Broodjebrie schreef op 09-06-2025 om 18:41:

[..]

Ik word gewoon nog steeds boos om deze reclame. Liegen over je gezondheid om nog effe langer te blijven op je vakantiebestemming. Goed voorbeeld voor je kinderen ook.

Het ergste is nog het cynische lachje nadat de bedrieger zegt dat hij de kinderen ook erg mist. Dat is HELEMAAL om woest van te worden.

Grindelwald schreef op 09-06-2025 om 17:47:

Ik heb die reclame van Amazon onderhand ook wel gezien. Met die jongen die gaat verhuizen vanuit de stad naar het strand en daar niet kan skate boarden. Dat liedje wat afgespeeld wordt is een irritant deuntje.

Ja kan hem inmiddels ook wel dromen. En domme jongen ook: skateboarden op het strand. 

Trivago reclame, ik zie vooral de tanden van die ene man, die de andere man een tikje tegen de schouder geeft met “altijd op trivago kijken”

Ginevra schreef op 06-06-2025 om 14:43:

[..]

Promovendum doet dit met de bewering dat hoger opgeleiden minder vaak schade claimen en heeft dit kunnen onderbouwen: https://www.reclameboek.nl/artikelen/promovendum-mag-verzekeringen-aanprijzen-met-het-feit-dat-doelgroep-van-hoger-opgeleiden-minder-scha

Iets dergelijks is ook ooit geweest voor vrouwen. De verzekeraar (ik weet niet meer welke) beweerde dat vrouwen weliswaar vaker kleine schades maken maar minder grote schades dan mannen. En daarom kregen vrouwen een lagere premie.

Er wordt fors gedifferentieerd in autoverzekeringspremie. Je leeftijd, postcode, autotype en zelfs de kleur maken de premie hoger of lager. Allemaal op basis van statistiek: welke groep mensen in welk type auto maakt de meeste schade.

Eigenlijk zou dit geen stand moeten houden bij de rechter, ingedeeld worden op statistiek waar je zelf (bijna) niets aan kan doen. Met name je leeftijd is een juridische struikelblok. Ook de postcode is een schimmig gebied. 

HAHA!wait..what schreef op 09-06-2025 om 19:57:

Die van Vodafone hoor ik ook te vaak op de radio; maar we beginnen met die techno rave! Die stem

Afschuwelijk is die. O o o o o, wat zijn wij stoer bezig.

Het valt mij op dat op de radio vaak iemand met een spraakgebrek een reclame inspreekt. De man slist. Waarom in vredesnaam een slissende man? Of valt dit ook onder "woke"?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.