Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
20-12-2022 om 19:07
Fleurtje_5 schreef op 17-12-2022 om 15:51:
[..]
..............
De enige vriendin van H die onlangs een woordje voor H deed, was de 12 jaar oudere Catherine Ommanney (50). Ze was trots op Harry dat hij de moed had om te vertrekken'. Maar vandaag las ik dat H. het allemaal wel mist.
Ik denk dat Catherine Ommanney misschien nog graag wou laten weten dat zij een ex van Harry is.
Catherine Ommanney heeft er wel plezier aan om weer iets in de media te roepen.
Moxxie
20-12-2022 om 20:26
Fleurtje_5 schreef op 20-12-2022 om 00:32:
[..]
Ik las een poos geleden dat iemand zei dat M gehaat werd in de UK, toen ik foto's plaatste van heeeeeeeeel veel juichende mensen tijdens een bezoek van H en M aan een of andere gelegenheid, en toen ik foto's en beelden van heeeeeel veeeel juichende mensen langs de route op de huwelijksdag van H en M plaatse telde dat niet mee. Nee, die pakweg tien, twintig, of honderd boeroepers op facebook, of where ever, die tellen wel. Ze moeten wel allemaal juichen.
[..]
Is dit hoe jij de haat waar Meghan mee te dealen heeft wegzet Fleurtje? Als tien, twintig of honderd boeroepers? Echt, ga je schamen. Alle tijd die jij aan dit koppel besteed in aanmerking genomen is het moeilijk te geloven dat de hetze je ontgaan is. Tot serieuze doodsbedreigingen aan toe.
Meghan Markle faced "disgusting and very real" threats to her life when she lived in the U.K., former senior cop says
Fleurtje_5
21-12-2022 om 10:31
Hamer schreef op 18-12-2022 om 15:57:
Een afzwaaiende politieman uit Toronto weerspreekt Meghan:
https://torontosun.com/news/local-news/warmington-torontos-top-cop-dismisses-meghans-smear-as-royally-exaggerated/wcm/9905553f-f706-47ef-93fd-00be72caa2d3/amp/
Zal er verder onderzoek naar gedaan worden?
Fleurtje_5
21-12-2022 om 10:50
Moxxie schreef op 20-12-2022 om 20:26:
[..]
Is dit hoe jij de haat waar Meghan mee te dealen heeft wegzet Fleurtje? Als tien, twintig of honderd boeroepers? Echt, ga je schamen. Alle tijd die jij aan dit koppel besteed in aanmerking genomen is het moeilijk te geloven dat de hetze je ontgaan is. Tot serieuze doodsbedreigingen aan toe.
Meghan Markle faced "disgusting and very real" threats to her life when she lived in the U.K., former senior cop says
Waarom quote je niet het hele bericht?
Ik had het NIET over bedreigingen. Ik had het in het stukje dat je aanhaalde over "dat iemand zei dat M gehaat werd in de UK". Dat is echt al een hele poos geleden. Volgens mij was dat na hun Afrikatour. Toen plaatste ik de foto's van de grote menigte bij hun bruiloft en bij andere gelegenheden. Om aan te geven dat ze echt wel geliefd waren. Maar nee men bleef erbij dat ze gehaat werd. Als iemand 'pakweg' 100 fans heeft en 2 boeroepers in de UK, als je dan zegt dat ze gehaat word in de UK, dan scheer je de fans over één kam met haters.
Na het overlijden van Queen Elisabeth liepen H en M samen met K en W langs de route met massa mensen. Tussen al die duizenden mensen die hen groette of een hand gaven zag ik één enkel dame die haar vriendelijk-kijkend-gezicht bescheiden naar beneden draaide en bewust geen hand gaf. De dames links en rechts van die mevrouw gaven wel een hand aan M. Het ging zo snel dat M het misschien niet eens gemerkt heeft. Wat stond er boven dat artikel? "Ongemakkelijk moment: vrouw negeert Meghan Markle". Alsof die mevrouw iets heel ergs deed. Dat er duizenden een bloem knuffel of hand gaven telt niet?
https://www.telegraaf.nl/video/2096421422/ongemakkelijk-moment-vrouw-negeert-meghan-markle
Fleurtje_5
21-12-2022 om 10:58
Moxxie schreef op 18-12-2022 om 17:27:
[..]
Tjongejonge, hoe hou je het vol om meer dan 50 minuten naar zo'n giftig loeder te gaan zitten kijken.
Iemand een 'giftig loeder' noemen omdat Taz tegenstrijdigheden bespreekt en ook uitlegt waarom het tegenstrijdig is, en waarom iets een nare of onterechte beschuldiging is, terwijl je het teveel moeite vind om de video te beluisteren, dat is ook geen toonbeeld van 'liefde voor de medemens'.
EnchantedDragonfly18
21-12-2022 om 11:51
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 10:58:
[..]
Iemand een 'giftig loeder' noemen omdat Taz tegenstrijdigheden bespreekt en ook uitlegt waarom het tegenstrijdig is, en waarom iets een nare of onterechte beschuldiging is, terwijl je het teveel moeite vind om de video te beluisteren, dat is ook geen toonbeeld van 'liefde voor de medemens'.
Ga je nou iemand "berispen" terwijl je zelf hier constant vuiligheid over H&M neerzet, met bijbehorende mening. Steek je hand eens in eigen boezem en hou op met die hetze tegen H&M.
Fleurtje_5
21-12-2022 om 13:14
Tickel schreef op 21-12-2022 om 11:51:
[..]
Ga je nou iemand "berispen" terwijl je zelf hier constant vuiligheid over H&M neerzet, met bijbehorende mening. Steek je hand eens in eigen boezem en hou op met die hetze tegen H&M.
Ik heb NOOIT zulke vuiligheid over H en M neer gezet. Zulke taal gebruik ik niet. Voor niemand. Je kan het nalezen. Al mijn berichten staan er nog. Je hoeft niet persé 171 pagina's na te lezen, je kan me ook 'loepen' zodat je alleen mijn berichten kan zien.
Een mening geven omdat ik iets hypocriet vind, of omdat is aan getoond dat het niet waar is wat H en M beweren (leg maar uit als terechte kritiek niet klopt), of omdat ik het triest vind voor haar vader die de geboorte van zijn kleinkinderen uit de krant moest vernemen, en dat ik het onbegrijpelijk vind dat ze wel vreemde invloedrijke rijkerds uitnodigde op de bruiloft maar haar burgerlijke familie krijgt niet eens een kaartje, niet eens ziekenbezoek aan haar vader met wie ze tijdens de verloving elke week telefooncontact had, had die man een kleurtje gehad dan had men van alle daken het woord racisme geroepen, alsof het wel oké is als een witte man word genegeerd, Dan de reden dat ze het koningshuis vaarwel zeiden, dat was niet om de reden die ze nu (na het overlijden van de Queen) zeggen, (ik wil je de woorden van de Queen over het leven als Royal naast de netflixdocu, nog wel herhalen) en over dat alles zijn meerdere berichten, Ook dát ze hun titels blijven gebruiken terwijl ze afgeven tegen het 'instituut' / 'the firm', Dat ze geen titels wilden voor hun kinderen omdat het leven als royal zo zwaar is en ze liever een gewoon leven leiden, maar wel klagen dat Archie geen prinsentitel had gekregen, En zelf nog meer in de schijnwerpers treden dan menige Royal dat doet, overal de Netflix-cameraploeg erbij, dat moeten ze voor hun eigen-bubbel zelf weten, maar de jubilerende queen uitnodigen voor de eerste verjaardag en kennismaking met haar achterkleindochter, en dan zelfs bij zo'n privémoment wou M de eigen cameraploeg erbij (wat de Queen niet wou vanwege privacy), En klagen over de pers, maar intussen wel de pers op de familie van H afsturen. Terwijl die familie al constant onder een vergrootglas leeft. (Het leven van een Royal was niet niks, toch?)
Dát zijn gewoon de feiten, die verzin ik niet zelf. Een mening daar over geven moet kunnen op een openbaar discussieforum is mijn mening. Het is toch geen dictatuur zeg. Anders open je maar een topic met de titel 'alleen voor H en M jaknikkers die tegen het koningshuis zijn en tegen de fam. van M. willen schoppen'.
Ik geef alleen een mening over wat ze zelf naar buiten gooien.Wat zij naar buiten gooien over de familie is allemaal privé. En die familie kan of wil zich niet weren. Vuile was horen ze binnen de huiselijke muren uit te praten met de mensen die het aangaat, en anders zoeken ze maar een leger goede hulpverleners.
MRI
21-12-2022 om 13:28
Ik heb ook twee keer gereageerd in deze rubriek. Maar ik verlies al snel mij interesse in H en M en koningshuizen. Toch verwonder ik me over hoe sommige mensen geobsedeerd kunnen zijn over alle ins en outs van het leven van royals. Het heeft iets ouderwets... iets wat ik ken uit de Libelle van de jaren zeventig van de vorige eeuw: idolaat zijn van het koningshuis alsof het een beter soort mensen is of zo.
Nu kun je zeggen: nou je hoeft het niet te lezen hoor. Maar het heeft iets fascinerends, een soort antropologische interesse van me.
Wat is het toch wat er zo interessant is aan die mensen die gewoon door geboorte op een bepaald plekje terecht gekomen zijn?
Daglichtlamp
21-12-2022 om 13:38
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 13:14:
[..]
ik wil je de woorden van de Queen over het leven als Royal naast de netflixdocu, nog wel herhalen
Dit is 1 van de voorbeelden die ik eerder bedoelde. Je weet niet wat de koningin heeft gezegd. Je kunt hoogstens herhalen wat ze volgens de roddelpers gezegd zou hebben.
Daglichtlamp
21-12-2022 om 13:40
MRI schreef op 21-12-2022 om 13:28:
Ik heb ook twee keer gereageerd in deze rubriek. Maar ik verlies al snel mij interesse in H en M en koningshuizen. Toch verwonder ik me over hoe sommige mensen geobsedeerd kunnen zijn over alle ins en outs van het leven van royals. Het heeft iets ouderwets... iets wat ik ken uit de Libelle van de jaren zeventig van de vorige eeuw: idolaat zijn van het koningshuis alsof het een beter soort mensen is of zo.
Nu kun je zeggen: nou je hoeft het niet te lezen hoor. Maar het heeft iets fascinerends, een soort antropologische interesse van me.
Wat is het toch wat er zo interessant is aan die mensen die gewoon door geboorte op een bepaald plekje terecht gekomen zijn?
Ja ook ik vind het proces in dit draadje interessanter dan het koningshuis zelf.
Fleurtje_5
21-12-2022 om 13:41
MRI schreef op 21-12-2022 om 13:28:
Wat is het toch wat er zo interessant is aan die mensen?
Dat zal vast twee kanten hebben.
Ik ben lekker voor de monarchie, of dat ouderwets is weet ik niet, maar laat me een plaatje zien en ik noem je het koningshuis waartoe ze behoren. Maar ik ga niemand aanbidden, en ik ga anderen NIET van haat beschuldigen als ze een mening of terechte kritiek geven.
Programma's als bv Big Brother (of dat ander groot huis) en/of reality tv kan ik niet begrijpen. Als je vroeger op tv kwam dan was dat omdat je ergens goed in was, muziek of mooie kunst maken, etc. Nu worden youtubers rijk vanwege wat kliks, vanwege zelf opgenomen filmpjes over simpele dingen, dingen die iedereen zelf al doet.
MRI
21-12-2022 om 13:47
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 13:41:
[..]
Dat zal vast twee kanten hebben.
Ik ben lekker voor de monarchie, of dat ouderwets is weet ik niet, maar laat me een plaatje zien en ik noem je het koningshuis waartoe ze behoren. Maar ik ga niemand aanbidden, en ik ga anderen NIET van haat beschuldigen als ze een mening of terechte kritiek geven.
Programma's als bv Big Brother (of dat ander groot huis) en/of reality tv kan ik niet begrijpen. Als je vroeger op tv kwam dan was dat omdat je ergens goed in was, muziek of mooie kunst maken, etc. Nu worden youtubers rijk vanwege wat kliks, vanwege zelf opgenomen filmpjes over simpele dingen, dingen die iedereen zelf al doet.
Ja okay maar vanwaar die uitgebreide interesse in de levens van anderen? En ja volgers van youtubers daar geldt hetzelfde voor. Dat is nog geen reden om het ook te doen, toch?
Fleurtje_5
21-12-2022 om 13:54
Daglichtlamp schreef op 21-12-2022 om 13:38:
[..]
Dit is 1 van de voorbeelden die ik eerder bedoelde. Je weet niet wat de koningin heeft gezegd. Je kunt hoogstens herhalen wat ze volgens de roddelpers gezegd zou hebben.
Waarom noem je iedereen roddelpers als ze datgene zeggen wat jij niet wil horen?
Harry was er zelfs boos over en riep toen dat 'public service' ook universeel kon zijn. En dat vond W weer respectloos van H.
Ze kregen 12 maanden de tijd om nog terug te keren, maar H en M kozen voor het commerciële leven, het leven met Netflix en Spotify.
https://www.royal.uk/buckingham-palace-statement-duke-and-duchess-sussex
Published 19 February 2021
https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a35580396/prins-william-meghan-markle-prins-harry-respectloos/ 22-01-2021
Prins Wil neemt het op voor zijn 94-jarige oma.
EnchantedDragonfly18
21-12-2022 om 14:01
"en dat ik het onbegrijpelijk vind dat ze wel vreemde invloedrijke rijkerds uitnodigde op de bruiloft maar haar burgerlijke familie krijgt niet eens een kaartje, niet eens ziekenbezoek aan haar vader met wie ze tijdens de verloving elke week telefooncontact had, had die man een kleurtje gehad dan had men van alle daken het woord racisme geroepen, alsof het wel oké is als een witte man word genegeerd"
WTF Fleurtje. Het zijn familiezaken, al was die man diepzwart of knalgeel geweest, dan nog zijn het familiezaken en heeft racisme hier niets mee te maken.
"Ik geef alleen een mening over wat ze zelf naar buiten gooien.Wat zij naar buiten gooien over de familie is allemaal privé. En die familie kan of wil zich niet weren. Vuile was horen ze binnen de huiselijke muren uit te praten met de mensen die het aangaat, en anders zoeken ze maar een leger goede hulpverleners".
Niet weren? De vader heeft zelf de pers opgezocht waardoor dingen zijn geëscaleerd en de halfzus heeft notabene een boek geschreven met de titel The Diary Of Princess Pushy's Sister, Part 1
Daglichtlamp
21-12-2022 om 14:05
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 13:54:
[..]
Waarom noem je iedereen roddelpers als ze datgene zeggen wat jij niet wil horen?
Omdat serieuze pers niet beweert dat de koningin iets heeft gezegd als ze daar niet bij waren. Die houden het bij feitelijk verslag doen. Je zou het ook eens moeten proberen. Wat je zeker weet is wat in je bovenste link staat. De rest is speculatie.