Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
21-12-2022 om 14:10
MRI schreef op 21-12-2022 om 13:47:
[..]
Ja okay maar vanwaar die uitgebreide interesse in de levens van anderen? En ja volgers van youtubers daar geldt hetzelfde voor. Dat is nog geen reden om het ook te doen, toch?
Die volg ik ook niet.
Waar ik me ook zo in verdiept had was de ramp met de MH17. Vreselijk. Als ik voel 'het klopt niet' dan moet ik weten waarom het niet klopt.
En nu deze oplawaaierd van H en M. Zo jammer dat H en W zo in onmin met elkaar leven. Het is nog niet zolang geleden dat die drie altijd heel close met elkaar waren, en de grootste lol hadden (meende ik aan tal van foto's en video's te zien). Als ik dan nu hoor hoe er over bv Kate word gesproken (en zij had het voorheen heel erg zwaar met de paparazzi) dan vind ik het zo oneerlijk en onterecht voor prins William en Kate.
Harry is stapelverliefd en hij houd ook oprecht van zijn vrouw en kinderen. Ik vind M een mooie vrouw, maar ik zie echt een actrice.
Ik ben voor de monarchie, Maar als H op deze manier troonopvolger zou worden, dan mogen ze voor mij de monarchie in de UK afschaffen. Ik ben geen koninklijke-familie-gekkie, ik kom ook op voor de gewone familie die genegeerd word door M.
Mee discussiëren op dit openbaar forum, omdat ik niet tegen dit onrecht kan, is het enige dat ik doe. Kijk, anderen gaan voor de tv naar Netflix kijken, en smullen van de roddels en de eenzijdige-waarheid over de Royals wat door H en M geroepen word.
Fleurtje_5
21-12-2022 om 14:17
Daglichtlamp schreef op 21-12-2022 om 14:05:
[..]
Omdat serieuze pers niet beweert dat de koningin iets heeft gezegd als ze daar niet bij waren. Die houden het bij feitelijk verslag doen. Je zou het ook eens moeten proberen. Wat je zeker weet is wat in je bovenste link staat. De rest is speculatie.
En Charles gaat ook geen privégesprekken publiceren, Maar H zelf wel, en W of het K.Huis soms ook.
.........
Harry heeft de afgelopen tijd verschillende gesprekken gehad met zijn
oma Elizabeth over zijn rol in de familie. Naar aanleiding van die
gesprekken heeft de koningin schriftelijk laten weten dat de wensen van
Harry en Meghan niet te rijmen zijn met de verantwoordelijkheden en
plichten die gepaard gaan met de taken van de werkende leden van het
Britse koningshuis.
De familie meldt in een persbericht bedroefd te zijn door het besluit,
maar dat de twee nog steeds zeer geliefde familieleden zijn. Het besluit
heeft grote gevolgen voor het koppel.
...............
19-02-21
MRI
21-12-2022 om 14:25
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 14:10:
[..]
Die volg ik ook niet.
Waar ik me ook zo in verdiept had was de ramp met de MH17. Vreselijk. Als ik voel 'het klopt niet' dan moet ik weten waarom het niet klopt.
En nu deze oplawaaierd van H en M. Zo jammer dat H en W zo in onmin met elkaar leven. Het is nog niet zolang geleden dat die drie altijd heel close met elkaar waren, en de grootste lol hadden (meende ik aan tal van foto's en video's te zien). Als ik dan nu hoor hoe er over bv Kate word gesproken (en zij had het voorheen heel erg zwaar met de paparazzi) dan vind ik het zo oneerlijk en onterecht voor prins William en Kate.
Harry is stapelverliefd en hij houd ook oprecht van zijn vrouw en kinderen. Ik vind M een mooie vrouw, maar ik zie echt een actrice.
Ik ben voor de monarchie, Maar als H op deze manier troonopvolger zou worden, dan mogen ze voor mij de monarchie in de UK afschaffen. Ik ben geen koninklijke-familie-gekkie, ik kom ook op voor de gewone familie die genegeerd word door M.
Mee discussiëren op dit openbaar forum, omdat ik niet tegen dit onrecht kan, is het enige dat ik doe. Kijk, anderen gaan voor de tv naar Netflix kijken, en smullen van de roddels en de eenzijdige-waarheid over de Royals wat door H en M geroepen word.
oh je steekt al die energie er in uit rechtvaardigheidsgevoel? En dat doet de tegenpartij ook natuurlijk. Denk je dat het helpt?
Blijft de vraag, voor beide partijen in de discussie: wat is er toch zo interessant aan zo'n koningshuis? Itt andere beroemdheden (ik begrijp de aandacht daarvoor ook vaak niet) hebben ze geen bijzonder talent of zo. Of een bijzondere prestatie geleverd waar je je petje voor af kunt nemen. (ja ze moeten aan veel protocollen voldoen en leven in een gouden kooi, maar dat is geen talent of prestatie).
LittleIbex87
21-12-2022 om 14:27
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 13:41:
[..]
Dat zal vast twee kanten hebben.
Ik ben lekker voor de monarchie, of dat ouderwets is weet ik niet, maar laat me een plaatje zien en ik noem je het koningshuis waartoe ze behoren. Maar ik ga niemand aanbidden, en ik ga anderen NIET van haat beschuldigen als ze een mening of terechte kritiek geven.
Programma's als bv Big Brother (of dat ander groot huis) en/of reality tv kan ik niet begrijpen. Als je vroeger op tv kwam dan was dat omdat je ergens goed in was, muziek of mooie kunst maken, etc. Nu worden youtubers rijk vanwege wat kliks, vanwege zelf opgenomen filmpjes over simpele dingen, dingen die iedereen zelf al doet.
Deze mensen kunnen ook niks. Ze zijn gewoon in dit nest geboren. Verzinnen titels, gebruiken, hebben ooit land ingenomen en een munt verzonnen, laten anderen vervolgens belasting betalen.
MRI
21-12-2022 om 14:28
Reficul schreef op 21-12-2022 om 14:27:
[..]
Deze mensen kunnen ook niks. Ze zijn gewoon in dit nest geboren. Verzinnen titels, gebruiken, hebben ooit land ingenomen en een munt verzonnen, laten anderen vervolgens belasting betalen.
tegelijk gepost ![]()
Fleurtje_5
21-12-2022 om 15:46
Reficul schreef op 21-12-2022 om 14:27:
[..]
Ik denk dat een erfprinses of erfprins vanaf hun prille jeugd word opgeleid tot troonopvolger.
De laatste zou ik zijn om te beweren dat die troonopvolgers niks kunnen.
Die belasting betaal je ook in een land waar de monarchie is afgeschaft. Waar een president elke vier jaar een verkiezingscircus opzet, en 'het' Witte Huis van boven tot onder compleet nieuw inricht, en na zijn regeerperiode met zijn first lady (of first husband) en familie in rijke luxe elders buiten het Witte Huis gaat wonen, en een goed 'pensioen' de rest van zijn of haar leven heeft. Elke ex-president weer.
Men mag niet zomaar een titel voeren. Een titel moet erkend zijn.
En of er nou iemand met een kroontje op de munt staat of een groot gebouw, dat kroontje ziet wel mooier uit en de waarde van de munt blijft hetzelfde.
LittleIbex87
21-12-2022 om 16:13
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 15:46:
[..]
Ik denk dat een erfprinses of erfprins vanaf hun prille jeugd word opgeleid tot troonopvolger.
Die belasting betaal je ook in een land waar de monarchie is afgeschaft. Waar een president elke vier jaar een verkiezingscircus opzet, en 'het' Witte Huis van boven tot onder compleet nieuw inricht, en na zijn regeerperiode met zijn first lady (of first husband) en familie in rijke luxe elders buiten het Witte Huis gaat wonen, en een goed 'pensioen' de rest van zijn of haar leven heeft. Elke ex-president weer.
En of er nou iemand met een kroontje op de munt staat of een groot gebouw, dat kroontje ziet wel mooier uit en de waarde van de munt blijft hetzelfde.
Die titel is ooit bedacht. Gewoon een hersenspinsel om zich te onderscheiden van andere mensen. Natuurlijk moet een maatschappij geordend worden anders kun je niet samen leven. Een president is gekozen en een president is niet het enige alternatief voor de monarchie. Wat ik echt erg vind is niet alleen dat liefdadigheid een verdienmodel is (ook voor H&M natuurlijk)maar ook een manier om zichzelf te onderscheiden. Ze hebben ook zielige mensen nodig om zich te profileren als social hero. Zij bezitten miljarden maar het eigen volk heeft het slecht. Nee, daar kan ik echt geen respect voor opbrengen.
MRI
21-12-2022 om 16:31
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 15:46:
[..]
Dit leidt af van de oorspronkelijke vraag waarom mensen toch zo geobsedeerd zijn door koningshuizen. Ik kan me voorstellen dat je politiek volgt of iets meer weet over een bepaald persoon maar alle ins en outs (denken te) kennen van een bepaald groepje mensen verwondert me. Waarom worden die mensen op die manier zo op een voetstuk geplaatst?
Ja mensen zijn ook geobsedeerd door bv Trump maar dat kan zijn om zijn narcisme of bepaalde politieke ideeën of rare uitspraken dus de dingen die hij als persoon doet. Een koningshuis doet dingen omdat ze het moeten doen, als een soort robots in feite. Het feit dat Charles een beetje iets over het milieu of architectuur zei, werd al als een trendbreuk beschouwt. Dat is toch een gotspe? Wat is er nou fascinerend aan?
Help me het te begrijpen
Siobo
21-12-2022 om 17:02
Ik denk dat een poging tot inhoudelijke discussie geen enkele zin heeft. De kern is dat er sprake is van grensoverschrijdend pestgedrag en allerlei media, waaronder helaas ook dit forum, maken zich schuldig aan het faciliteren hiervan. Het is geen normaal gedrag om eindeloos op iemand in te hakken en dat ook nog eens met een enorme groep mensen samen te doen. Jammer dat dit gedrag hier genormaliseerd en goedgekeurd wordt. Nog even over wat mogelijke gevolgen zijn:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Social_media_and_suicide
Het slachtoffer van het pestgedrag in dit draadje heeft aangegeven zelf suïcidale gevoelens te hebben ontwikkeld door het eindeloze gepest in media. En hier gaan ze lekker ongestoord door met het ziekelijke gedrag. (Niet dat ik denk dat Engelsen hier massaal meelezen. Maar de boodschap is hetzelfde).
LittleIbex87
21-12-2022 om 17:33
Siobo schreef op 21-12-2022 om 17:02:
Ik denk dat een poging tot inhoudelijke discussie geen enkele zin heeft. De kern is dat er sprake is van grensoverschrijdend pestgedrag en allerlei media, waaronder helaas ook dit forum, maken zich schuldig aan het faciliteren hiervan. Het is geen normaal gedrag om eindeloos op iemand in te hakken en dat ook nog eens met een enorme groep mensen samen te doen. Jammer dat dit gedrag hier genormaliseerd en goedgekeurd wordt. Nog even over wat mogelijke gevolgen zijn:
Het slachtoffer van het pestgedrag in dit draadje heeft aangegeven zelf suïcidale gevoelens te hebben ontwikkeld door het eindeloze gepest in media. En hier gaan ze lekker ongestoord door met het ziekelijke gedrag. (Niet dat ik denk dat Engelsen hier massaal meelezen. Maar de boodschap is hetzelfde).
Sorry hoor maar ik kan het allemaal niet serieus nemen. Er spelen bij zowel de RF als H&M zoveel belangen mee. Ze zoeken het maar uit met z’n allen.
MRI
21-12-2022 om 17:34
Siobo schreef op 21-12-2022 om 17:02:
ik denk dat je gelijk hebt: inhoudelijker gaat het niet worden maar ik stel mijn vraag juist om de bron van het ziekelijk pestgedrag op te sporen. Ik vermoed dat dat begint bij zwart-wit denken: die en die zijn helemaal goed en die andere is helemaal slecht. Dat vind ik een kinderlijke manier van denken
Siobo
21-12-2022 om 17:59
“Sorry hoor maar ik kan het allemaal niet serieus nemen. Er spelen bij zowel de RF als H&M zoveel belangen mee. Ze zoeken het maar uit met z’n allen.”
Is ook mijn houding als het om de relaties gaat van deze mensen waar ik niets mee te maken heb. Maar het pestgedrag, veilig thuis hoor en (meestal) anoniem achter een toetsenbord, zie ik als maatschappelijk probleem met dramatische gevolgen.
Fleurtje_5
21-12-2022 om 19:52
MRI schreef op 21-12-2022 om 16:31:
[..]
Dit leidt af van de oorspronkelijke vraag waarom mensen toch zo geobsedeerd zijn door koningshuizen. Ik kan me voorstellen dat je politiek volgt of iets meer weet over een bepaald persoon maar alle ins en outs (denken te) kennen van een bepaald groepje mensen verwondert me. Waarom worden die mensen op die manier zo op een voetstuk geplaatst?
Ja mensen zijn ook geobsedeerd door bv Trump maar dat kan zijn om zijn narcisme of bepaalde politieke ideeën of rare uitspraken dus de dingen die hij als persoon doet. Een koningshuis doet dingen omdat ze het moeten doen, als een soort robots in feite. Het feit dat Charles een beetje iets over het milieu of architectuur zei, werd al als een trendbreuk beschouwt. Dat is toch een gotspe? Wat is er nou fascinerend aan?
Help me het te begrijpen
Ik was even weg.
Was dit een vraag aan mij waarom mensen geobsedeerd zijn door koningshuizen? Hoe moet ik dat nou weten waarom er duizenden mensen langs een route staan te juichen als er een prins of prinses trouwen? Zoveel mensen zoveel wensen. Hoe moet ik nou weten wie er wat over die of die denkt?
Stel de vraag waarom voetballiefhebbers geld betalen om in te tocht op een tribune naar voetbal te kijken? Waarom GTST-liefhebbers elke avond weer voor tv zitten? Wat boeit jou dat?
Ik vind de monarchie mooi, maar niet meer dan dat, NIET zoals jij daar nu graag een nare sfeer over wilt leggen in de hoop mensen de mond te snoeren als ze een kritische mening geven. Als een prins vreemdgaat is het een vreemdgaander, als een prins zou stelen is het een dief, als hij telkens vuurtjes stookt is het een pyromaan, en als hij publiekelijk zijn vader aan de schandpaal nagelt ga ik daar niet in mee. Maar als ze géén vuurtjes stoken en niet stelen zijn ze niet bij voorbaat 'dief, pyromaan of 'ze kunnen niks' of een-soort-robot-in-feite.
Dát is het verschil tussen jou en mij met een mening hebben over een koningshuis. Jij hebt bij voorbaat een negatieve mening, en ik geef een mening over datgene wat dan in het nieuws is of was.
MRI
21-12-2022 om 20:18
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2022 om 19:52:
[..]
Ik was even weg.
Was dit een vraag aan mij waarom mensen geobsedeerd zijn door koningshuizen? Hoe moet ik dat nou weten waarom er duizenden mensen langs een route staan te juichen als er een prins of prinses trouwen? Zoveel mensen zoveel wensen. Hoe moet ik nou weten wie er wat over die of die denkt?
Stel de vraag waarom voetballiefhebbers geld betalen om in te tocht op een tribune naar voetbal te kijken? Waarom GTST-liefhebbers elke avond weer voor tv zitten? Wat boeit jou dat?
Ik vind de monarchie mooi, maar niet meer dan dat, NIET zoals jij daar nu graag een nare sfeer over wilt leggen in de hoop mensen de mond te snoeren als ze een kritische mening geven. Als een prins vreemdgaat is het een vreemdgaander, als een prins zou stelen is het een dief, als hij telkens vuurtjes stookt is het een pyromaan, en als hij publiekelijk zijn vader aan de schandpaal nagelt ga ik daar niet in mee. Maar als ze géén vuurtjes stoken en niet stelen zijn ze niet bij voorbaat 'dief, pyromaan of 'ze kunnen niks' of een-soort-robot-in-feite.
Dát is het verschil tussen jou en mij met een mening hebben over een koningshuis. Jij hebt bij voorbaat een negatieve mening, en ik geef een mening over datgene wat dan in het nieuws is of was.
Oh ja? Wat denk je dan dat mijn mening is?