Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl

SophieHowl

19-12-2022 om 22:35 Topicstarter

Hamer schreef op 19-12-2022 om 16:10:

En niet happen Fleur!

Eens!

Netflix gaat nog iets streamen van Harry en Meghan: Live to Lead. 
31 december.

SophieHowl

SophieHowl

19-12-2022 om 23:22 Topicstarter

The Sun heeft op verzoek van Jeremy Clarkson (in een tweet) diens column verwijderd.
https://www.thesun.co.uk/news/20782114/harry-meghan-netflix-series-truth/
Vreemd genoeg had Jeremy Clarkson alleen spijt van zijn opmerking over het op Game of Thrones/ stijl door de straten laten beschimpen van Meghan. (aldus hemzelf). Er staan nog wel meer weerzinwekkende zaken, oa de vergelijking met een seriemoordenaar in.
Hij bood ook niet rechtstreeks excuses aan Meghan aan, idem The Sun. Dus zijn mening heeft hij m.i. hiermee niet herzien.

Ik las daarnet in dit draadje dat de hetze tegen Meghan is uitgemond in deze column. Het is ongelofelijk dat The Sun deze heeft geplaatst inderdaad.

Helaas is het zo dat The Sun in heel veel artikelen mensen, celebs maar ook onbekende mensen zoals slachtoffers/getuigen/verdachten/daders/alle familieleden/vrienden van voornoemden en zelfs ook kinderen zonder schaamte fileert en kwetsende verhalen blijft oprakelen, zelfs tientallen jaren na dato. 
Ook gewone mensen die de aandacht van de pers zoeken (om uiteenlopende redenen) worden op vileine wijze uitgebuit en niet tegen zichzelf in bescherming genomen.

Harry en Meghan vormen daar geen uitzondering op.

De vrijheid van meningsuiting in Groot-Brittannië lijkt in vergelijking met Nederland onbegrensd.
Krantenartikelen worden ingezet als wapen, om politiek een punt te maken en ook naar het koningshuis en haar leden toe, ik vergelijk dat maar even met wat ik soms in het journaal of nieuwsrubrieken zie van de Amerikaanse tv-zender Fox News.
De Britse pers is machtig en inderdaad is er een soort relatie tussen het koningshuis dat naar ik meen jaarlijks eenmaal, zonder onderscheid, álle pers ontvangt, de roddelpers incluis.
De pers wordt toch als “de stem des volks” gezien en juist daarom ook ontzien. 
Mensen tegen elkaar uitspelen, in dit geval Harry en Meghan versus de monarchie, is klaarblijkelijk een manier waarop de lezers (bij de gratie van hun lezers bestaan deze bladen/sites) invloed uitoefenen door ze (de bladen) als spreekbuis te gebruiken voor kritiek/onvrede met de monarchie, die zich vervolgens ook aanpast (Charles die het aantal working royals inperkt). Krantenkoppen adresseren vaak ook rechtsstreeks het staatshoofd.
Geen idee hoe dit historisch allemaal is gegroeid, maar een mediacode zoals in Nederland wordt (denk ik althans) door grote delen van de bevolking helaas ervaren als ongewenst.

SophieHowl

SophieHowl

19-12-2022 om 23:27 Topicstarter

Hamer schreef op 19-12-2022 om 23:05:

Netflix gaat nog iets streamen van Harry en Meghan: Live to Lead.
31 decemberEen serie iverHamer schreef op 19-12-2022 om 23:05: Netflix gaat nog iets streamen van Harry en Meghan: Live to Lead. 31 december.

Een serie over inspirerende leiders:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11554709/Now-Harry-Meghan-presenting-documentary-inspiring-leaders.html

Tickel schreef op 19-12-2022 om 20:21:

[..]

En dat is precies mijn punt, jij vindt het oneerlijk als H&M bewust mensen schaden terwijl zij ook bewust geschaad zijn waarbij jij ook een duit in het zakje doet. Maar dat lijkt niet belangrijk te zijn.

Nu bijt je je weer vast in een oude post waarin ik zeg dat het koningshuis aan elkaar hangt van schandalen en praat je het nog "goed" omdat de koningin niet zelf die beslissing heeft genomen en Andrew alles heeft in kunnen leveren. Het blijven schandalen waarbij mensen, al dan niet permanent, beschadigd zijn.

Ik las een poos geleden dat iemand zei dat M gehaat werd in de UK, toen ik foto's plaatste van heeeeeeeeel veel juichende mensen tijdens een bezoek van H en M aan een of andere gelegenheid, en toen ik foto's en beelden van heeeeeel veeeel juichende mensen langs de route op de huwelijksdag van H en M plaatse telde dat niet mee. Nee, die pakweg tien, twintig, of honderd boeroepers op facebook, of where ever, die tellen wel. Ze moeten wel allemaal juichen.

Toen H vertelde dat zijn vader geen goede beurt als vader heeft gemaakt heb ik nergens ook maar iets kunnen ontdekken dat dat ook zo is. Want als ik een mening geef moet ik het wel zelf hebben gezien. 'Nee Fleurtje, jij kan dat niet weten want jij kent die mensen helemaal niet. Tickel was er wel bij en kent die vader van H persoonlijk en daarom is het allemaal waar.

Zo'n oude post was het helemaal niet. Die is door jou begonnen op 14 dec. en nog na blijven sudderen omdat er steeds met twee maten gemeten word. Want jij schreef: 
"Het hele Britse koningshuis hangt aan elkaar door schandalen"

en noemt dan Andrew en je noemt dat over die twee nichten. En noemt zelfs 'het hele Britse koningshuis' hangt aan elkaar van schandalen. Als Andrew fout is betekend het niet dat Edward, Sophie, Louise James, Zara, William, Katherine, Sarah, wijlen prinses Margaret, etc etc etc ook 'fout' zijn. Want (nu op jullie toer)  jij kent die hele familie niet eens, en ook de familie van de nichten niet, maar jij mag daarom dat alles roepen. Maar als ik een mening geef over wat er gesproken is, wat H of M zelf vertellen, of wat ik lees, dan is dat fout.

Jij gaf de indruk dat het huidige koningshuis de nichten liet opsluiten en dood liet verklaren. Ik praatte helemaal niks goed, ik wist eerst niet eens over wie het ging, misschien was er een reden voor om de papparazzi te slim af te zijn, en schreef dat ik er nog nooit van had gehoord. Ben toen gaan uitzoeken hoe en wat. Maar het is niet netjes als je mensen (die toen niet eens geboren waren) daarvan beschuldigd.

Daglichtlamp schreef op 19-12-2022 om 20:48:

[..]

Dat was niet wat ik zei of bedoelde. Dat je geen onderscheid kunt maken in wat je leest en ziet en niet weet hoe je bronnen kunt gebruiken blijkt uit vele van van jouw reacties.

Als je aan iemands vermogen gaat twijfelen, of als je schrijft:

Ik mis hier bij sommigen het vermogen om onderscheid te maken tussen verschillende bronnen.

alleen omdat iemand een andere mening heeft dan jij, of iets anders ziet dan jij, .......Dat is zo niet-Nederlands.

Op een ander topic heb ik tig malen iets geschreven wat nog steeds niet bij jou is aangekomen. En je doodleuk weer in herhaling valt. Dus schei uit met je "blijkt uit vele van van jouw reacties".

Dit is het laatste wat ik er over wil zeggen. Dus.

Graag ontopic blijven in plaats van op de man.

SophieHowl schreef op 19-12-2022 om 23:27:

[..]

Maar H en M zijn toch geen leiders/wereldleiders?

SophieHowl

SophieHowl

20-12-2022 om 01:06 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 20-12-2022 om 00:56:

[..]

Maar H en M zijn toch geen leiders/wereldleiders?

Nee nog niet   

Het gaat ook meer om inspirerende mensen, dan om wereldleiders. Het 

Ze gaan vertellen over Nelson Mandela, Greta Thunberg, Ruth Bader Ginsburg, Jacinda Adern, Gloria Steinem, Albie Sachs, Siya Kolisi, Bryan Stevenson.

Ik vraag me af of ze nog iets uitbrengen over de Invictus Games. Daar was ook een camerateam aanwezig. 

SophieHowl

SophieHowl

20-12-2022 om 06:15 Topicstarter

Hamer schreef op 20-12-2022 om 02:30:

Ik vraag me af of ze nog iets uitbrengen over de Invictus Games. Daar was ook een camerateam aanwezig.

En dat is alweer even geleden inderdaad. Misschien na het uitbrengen van Harry’s boek? Om de periode naar de volgende Invictus Games te overbruggen? 

De volgende Invictus Games vinden in september 2023 in Düsseldorf plaats.

Fleurtje_5 schreef op 20-12-2022 om 00:44:

[..]

Dit hele topic is op de man.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 08:09

Fleurtje_5 schreef op 20-12-2022 om 00:44:

[..]

😂😂😂😂 

SophieHowl

SophieHowl

20-12-2022 om 10:01 Topicstarter

Harry zal zijn boek Spare promoten tijdens een interview met met ITV-journalist Tom Bradby, met wie hij is bevriend en die hem al kende als tiener.
Tom Bradby is de journalist die aan Meghan vroeg hoe het met haar ging tijdens de Zuid-Afrikareis, hij presenteert ook het tien uur journaal op ITV.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11556291/Harry-promote-memoir-Spare-interview-ITV-journalist-friend-Tom-Bradby.html

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221219_93911545 19 dec. 2022

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F12%2F19%2Fcf2cd589-9696-4e78-a656-ca1842b665f4.jpg

Een beeld van de verzoening tussen Susan Hussey en Ngozi Fulani. — Foto AFP

Gelukkig en heel fijn dat er een verzoening kwam tussen Susan Hussey en Ngozi Fulani. Mooi dame. Allebei trouwens. Als ik later met 83 jaar er nog zo fief uit zou zien zou ik echt niet klagen.

.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.