Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-12-2021 om 17:09

Eurovisie Songfestival 2022 (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-03-2022 om 11:38

Met dit liedje vertegenwoordigt S10 Nederland op het Songfestival

https://www.ad.nl/show/met-dit-liedje-vertegenwoordigt-s10-nederland-op-het-songfestival~acd7e7d5/

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-03-2022 om 11:46

Eindelijk wat luchtigheid. Dank, Peen! De recensies gisteren van de "voor"luisteraars waren goed. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-03-2022 om 11:52

niet_rechts schreef op 03-03-2022 om 11:46:

Eindelijk wat luchtigheid. Dank, Peen! De recensies gisteren van de "voor"luisteraars waren goed.

Ik vond dit zelf ook wel een aangename  afwisseling voor tussendoor 

Het is wel een mooi liedje, nog een paar keer goed luisteren. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-03-2022 om 12:29

Peen schreef op 03-03-2022 om 11:52:

[..]

Ik vond dit zelf ook wel een aangename afwisseling voor tussendoor

Het is wel een mooi liedje, nog een paar keer goed luisteren.

Ik snap de enthousiaste reacties. Ik vind het erg mooi!

Het doet me tot nu toe nog niet zoveel maar als ik op Twitter reacties lees van niet Nederlands sprekende songfestival fans word ik toch wel erg blij 😀 over het algemeen zijn niet Nederlands sprekende mensen niet zo positief over Nederlandstalige liedjes.

Vind 't 3 keer niks. Had beter in 't Engels kunnen zingen en een ander liedje. 

nou het valt me niet tegen. Ben benieuwd hoe ze live zingt. Indien goed verwacht ik wel dat ze doorgaat

Maar denk dat ukraine, ongeacht welk lied, wint dit jaar

redbulletje schreef op 07-12-2021 om 17:15:

Nooit van gehoord, maar rap is niet mijn ding en nederlandstalig ook niet.

Rap is ook geen muziek of zang, maar een ritmisch opgedreund kreupelrijm. Komt geen muziek aan te pas.

absor schreef op 03-03-2022 om 19:13:

nou het valt me niet tegen. Ben benieuwd hoe ze live zingt. Indien goed verwacht ik wel dat ze doorgaat

Maar denk dat ukraine, ongeacht welk lied, wint dit jaar

Waarom? Je moet de kwaliteiten van het nummer en de zang gewoon los zien van andere zaken. Zou vreemd zijn als een zanger(es) uit Oekraïne die zo vals zingt als een kraai zou winnen terwijl er andere betere deelnemers zijn.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-03-2022 om 19:28

Pejeka1 schreef op 03-03-2022 om 19:20:

[..]

Waarom? Je moet de kwaliteiten van het nummer en de zang gewoon los zien van andere zaken. Zou vreemd zijn als een zanger(es) uit Oekraïne die zo vals zingt als een kraai zou winnen terwijl er andere betere deelnemers zijn.

Het Songfestival gaat meestal niet om de goede zangkwaliteiten    (alhoewel ik het de laatste jaren wel beter vind worden). 


Peen schreef op 03-03-2022 om 19:28:

[..]

Het Songfestival gaat meestal niet om de goede zangkwaliteiten (alhoewel ik het de laatste jaren wel beter vind worden).


Ik zou het gaaf vinden als een Russische inzending mee zou doen met een prachtige protestsong, die mag van mij dan wel weer een speciale vermelding krijgen, of zelfs veel punten.

rusland mag niet mee doen dit jaar.   En als ze al mee zouden mogen doen, als ze een protestlied zouden zingen zouden ze nooit meer in rusland veilig zijn

Wat een afschuwelijk lelijk lied van Nederland.

Pejeka1 schreef op 03-03-2022 om 19:36:

[..]

Ik zou het gaaf vinden als een Russische inzending mee zou doen met een prachtige protestsong, die mag van mij dan wel weer een speciale vermelding krijgen, of zelfs veel punten.

Nou nee, liever niet. Dat zou hele nare gevolgen hebben voor alle Russen die daar op enige manier aan mee zouden werken.

Ik schop dit maar even omhoog, omdat ik op dit moment het liedje van S10 in mijn hoofd heb, haha. Volgende week is het zover.

Ik vond het liedje eigenlijk maar niets, volgens mij heb ik dat hier ook nog gezegd, maar ik heb het nu vaker gehoord, en ben wel om, vind het een mooi liedje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.