Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens 2022-2023

de-slimste-mens-1275x717.jpg


Een nieuw seizoen van de Slimste Mens is vandaag weer van start gegaan, een topic om de uitzendingen te bespreken.


Rondstruiner schreef op 27-12-2022 om 21:20:

[..]

Wij hebben wel een de slimste mens app waarmee je tegen anderen kunt spelen. Ik vind dat altijd wel leuk, heb nu 4 spelletjes lopen.

Wat bedoel je, Rondstruiner, 4 spelletjes lopen? 
Wil je zeggen dat je al zoveel punten hebt verzameld dat je op 4 zit?
Ik zit momenteel op 58 of 59.

Kunnen jullie ook outfits aankopen? 

Ik ben ook bij de 4 woorden die je moet samenbrengen in het rooster van 12 vakken, veel beter geworden. Ik ben blij dat jij het ook leuk vindt!

letterkoekje schreef op 27-12-2022 om 22:04:

[..]

Wat bedoel je, Rondstruiner, 4 spelletjes lopen?
Wil je zeggen dat je al zoveel punten hebt verzameld dat je op 4 zit?
Ik zit momenteel op 58 of 59.

Kunnen jullie ook outfits aankopen?

Ik ben ook bij de 4 woorden die je moet samenbrengen in het rooster van 12 vakken, veel beter geworden. Ik ben blij dat jij het ook leuk vindt!

Oh nee, onze app is echt compleet anders dan die van jullie blijkbaar

Je kunt hier een spelletje slimste mens starten en dan word je aan een willekeurige tegenstander gekoppeld, iemand die ook wil spelen. En dan doorloop je dus een aantal rondes die overeenkomen met of lijken op die uit het programma. Dus ik speel nu tegen 4 mensen een spelletje.

Ik heb nu in totaal over afgelopen twee jaar 112 spelletjes gewonnen en 36 verloren. Niet slecht, maar kan beter .

Geen outfits hier , je kunt alleen een mok winnen met een dagelijkse spel.

Rondstruiner schreef op 28-12-2022 om 06:33:

[..]

Oh nee, onze app is echt compleet anders dan die van jullie blijkbaar .

Je kunt hier een spelletje slimste mens starten en dan word je aan een willekeurige tegenstander gekoppeld, iemand die ook wil spelen. En dan doorloop je dus een aantal rondes die overeenkomen met of lijken op die uit het programma. Dus ik speel nu tegen 4 mensen een spelletje.

Ik heb nu in totaal over afgelopen twee jaar 112 spelletjes gewonnen en 36 verloren. Niet slecht, maar kan beter .

Geen outfits hier , je kunt alleen een mok winnen met een dagelijkse spel.

Rondstruiner, proficiat! Dat niveau haal ik niet hoor.

Als bij ons het spel begint dan kun je kiezen: ofwel ´speel het finalespel´ ofwel ´speel een spel´. 

Finalespel is zoals bekend, andere is tegen willekeurige tegenstanders. Als dit spel eindigt, spelen de beste 2 tegen mekaar de finale.

Iedereen krijgt punten, ook de verliezer, maar natuurlijk plaats en punten zijn recht evenredig. Als je de punten van het niveau hebt verzameld dan ga je naar een hoger niveau. Let op, hoger niveau is niet gelijk aan moeilijkere vragen. Je kan bij niveau 100 spelen tegen iemand van niveau 1. Vragen zijn altijd mix van makkelijk en moeilijk.

Bij elk gespeeld spel krijg je ook tickets, goed om in de kleerkast aankopen te doen. Hilarische combinaties zijn mogelijk temeer omdat je ten alle tijde jezelf een baard, snor, bril, haar in staartjes, ... kan geven. Zowel als man als vrouw.

Elk spel wordt volledig afgesloten. Ben jij dan constant met 4 andere spelers in een spel?

En die mok, krijg je die thuisgestuurd of is dat een fictieve prijs? 

Bij ons gaat het allemaal om eer en fun, maar DSMTW (op TV) is ook bij ons 50% kennis en 50% plezier. 

viel me gisteren tegen dat ze in het finalespel beide niets wisten over de Inuit.

Saga schreef op 28-12-2022 om 11:13:

viel me gisteren tegen dat ze in het finalespel beide niets wisten over de Inuit.

Ja, dat vond ik ook vrij teleurstellend.

MidasWolf schreef op 27-12-2022 om 21:16:

Milou er uit vind ik terecht.
Franeker, dat is een sporter

.....en de reactie op de vraag over Inuit....

Even de kandidatenlijst van 2022/2023 opgezocht:

https://www.gids.tv/artikel/23018/uitzendschema-de-slimste-mens-deze-kandidaten-komen-voorbijIn dit seizoen is de quiz vier dagen in de week te zien.

Een aantal uitdagers zijn al wel bekend, maar nog niet welke aflevering
ze verschijnen.
Onder meer Guido Spek, Erik van Looy en Janke Dekker
zullen ook deelnemen.


ma. 26 december: Marlou van Rhijn, Ron Fresen, Anniek Pfeifer
di. 27 december: Milou Deelen

wo. 28 december: Hanneke van der Werf

do. 29 december: Mátyás Bittenbinder

ma. 2 januari: Yeliz Cicek
di. 3 januari: Sarah Neutkens
wo. 4 januari: Jesper Hesseling
do. 5 januari: Martin Rombouts
ma 9 januari: Queeny Rajkowski
di 10 januari: Boban Benjamin Braspenning
wo 11 januari: uitdager n.n.b.
do 12 januari: Manuel Venderbos
ma 16 januari: uitdager n.n.b.
di 17 januari: uitdager n.n.b.
wo 18 januari: Thijs van de Meeberg
do 19 januari: Tim de Wit
ma 23 januari: uitdager n.n.b.
di 24 januari: uitdager n.n.b.
wo 25 januari: uitdager n.n.b.
do 26 januari: uitdager n.n.b.
ma 30 januari: uitdager n.n.b.
di 31 januari: uitdager n.n.b.
wo 1 februari: uitdager n.n.b.
do 2 februari: uitdager n.n.b.
ma 6 februari: finaleweek
di 7 februari: finaleweek
wo 8 februari: finaleweek
do 9 februari: finaleweek
vrij. 10 februari: finale


Dit zijn alle kandidaten voor seizoen 2022 2023:

  • Abel van Gijlswijk (zanger punkband Hang Youth)
  • Annefleur Schipper (vaste rubriek Khalid & Sophie, podcast Lesbische Liga)
  • Anniek Pheifer (acteur)
  • Boban Benjamin Braspenning (cabaretier)
  • Camiel Meiresonne (zanger Son Mieux)
  • Cindy Hoetmer (schrijver)
  • Erik van Looy (presentator De slimste Mens België)
  • Guido Spek (acteur, oud-GTST en zanger)
  • Hanneke van der Werf (D66-kamerlid)
  • Haroon Ali (journalist/schrijver)
  • Janke Dekker (musicalacteur, Stichting Mores)
  • Manuel Venderbos (presentator)
  • Marjon de Hond (weervrouw RTL)
  • Marlou van Rhijn (Paralympisch kampioen, the Blade Babe)
  • Martin Rombouts (dichter)
  • Mátyás Bittenbinder (bioloog)
  • Maya van As (cabaretduo Vlamousse)
  • Meester Jesper (onderwijzer met TikTok kanaal)
  • Milou Deelen (feministisch journalist)
  • Paula Udondek (presentator Get the Picture)
  • Queeny Rajkowski (VVD-kamerlid)
  • Quinty Misiedjan (YouTuber)
  • Ron Fresen (ex-parlementair verslaggever NOS Journaal)
  • Sarah Neutkens (componist, schrijver, model, beeldend kunstenaar)
  • Thijs van de Meeberg (cabaretier)
  • Thomas Brok (YouTube/influencer)
  • Tim de Wit (ex-correspondent Groot-Brittannië)
  • Yeliz Çiçek (hoofdredacteur Vogue)



LydiaDietz schreef op 27-12-2022 om 21:17:

Wat was zij irritant zeg. Ik hoop dat Anniek ver komt. Leuke vrouw. Mooi apart gezicht heeft ze.

Ik heb nu net pas gekeken maar inderdaad, blij dat ze eruit is met haar crocs.

MidasWolf

MidasWolf

28-12-2022 om 21:16 Topicstarter

De derde puzzel vond ik vrij lastig, zelfs toen er lang over werd gedaan wist ik slechts 1 antwoord. De galerij met oude rockers was ook niet mijn ding wist geen enkel antwoord. Nu is mijn algemene muziek kennis niet groot, al helemaal niet over specifieke onderdelen.

MidasWolf

MidasWolf

28-12-2022 om 21:20 Topicstarter

Fleurtje 5 nog bedankt voor de lijst  kandidaten. 

MidasWolf schreef op 28-12-2022 om 21:16:

De derde puzzel vond ik vrij lastig, zelfs toen er lang over werd gedaan wist ik slechts 1 antwoord. De galerij met oude rockers was ook niet mijn ding wist geen enkel antwoord. Nu is mijn algemene muziek kennis niet groot, al helemaal niet over specifieke onderdelen.

Wij zetten de aflevering altijd op pauze tijdens de puzzel, zodat we zelf kunnen nadenken Als we de antwoorden denken te weten of geen idee meer hebben, zetten we de tv weer op play.

MidasWolf schreef op 28-12-2022 om 21:16:

De derde puzzel vond ik vrij lastig, zelfs toen er lang over werd gedaan wist ik slechts 1 antwoord. De galerij met oude rockers was ook niet mijn ding wist geen enkel antwoord. Nu is mijn algemene muziek kennis niet groot, al helemaal niet over specifieke onderdelen.

Ik vond mezelf vandaag heel slim. Die puzzel wist ik en oude rockers is ook mijn ding, haha. Wist alleen die van Kiss niet zonder make up. 

LydiaDietz schreef op 28-12-2022 om 22:36:

[..]

Ik vond mezelf vandaag heel slim. Die puzzel wist ik en oude rockers is ook mijn ding, haha. Wist alleen die van Kiss niet zonder make up.

Hier precies zo! 

letterkoekje schreef op 28-12-2022 om 09:49:

[..]


Elk spel wordt volledig afgesloten. Ben jij dan constant met 4 andere spelers in een spel?

En die mok, krijg je die thuisgestuurd of is dat een fictieve prijs?

Bij ons gaat het allemaal om eer en fun, maar DSMTW (op TV) is ook bij ons 50% kennis en 50% plezier.

Nee, als een spel is afgerond begin ik weer een nieuwe, en dan krijg ik weer een andere tegenstander. Je kunt één spel doen of 10 tegelijk, net wat je wil. 

De mok is echt ja, iedere dag is er de vraag van de dag, de puzzel, en de winnaar krijgt de mok thuisgestuurd. Die zou ik wel graag nog eens winnen .

Net zoals de televisieprogramma's zijn de apps in België en Nederland compleet verschillend dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.