Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
joky
06-10-2025 om 11:30
Maheiden schreef op 05-10-2025 om 09:17:
Ik lees nu het huis met de palm van Esther Verhoef. Wel aardig.
Ik heb m niet uitgelezen.viel mij tegen.
Nu begonnen in het eerste deel van de trilogie van Katarina Widholm
Met hart en ziel. Las dat het geen trilogie blijft er schijnt nog n vierde deel aan te komen.
Mick87
06-10-2025 om 11:58
Atmospehere van Taylor Jenkins uit. Las weer erg goed weg en fijn boek. Al vind ik de karakters in haar boek altijd wel wat stereotyperend en oppervlakkig.
Nu luister ik naar Wie omkijkt van Jeannine Cummins. Over een vrouw in Mexico op de vlucht voor een drugskartel. Spannend en goed tot nu toe. Hoewel wat gedramatiseerd best wel realistisch denk ik. Hoeveel invloed die kartels hebben
Fiorah
06-10-2025 om 16:28
Ik moest wel huilen bij Atmosphere, Mick
Nu lees ik Narcis. Ik vind het wel echt de moeite waard hoor!
nlies
06-10-2025 om 18:18
Heb De Escaperoom van Megan Goldin gelezen.
spannend en best wel origineel
Koettie
06-10-2025 om 18:31
Lezen jullie op een kobo? Had Kobo plus afgezegd want moest toch af en toe iets betalen ondanks abo en abo op de online bieb genomen. Scheelde geld maar kan het alleen via een programmatje via mn laptop erop zetten en kan niets installeren op mn werklaptop dus dat werkt niet. Zo irritant!
Dolfje
06-10-2025 om 18:37
Oh dat is balen. Ik heb 3x Kobo gehad nu pocketbook.
Je zou kunnen proberen de boeken via de browser op je Kobo binnen kunnen halen maar ik weet niet of dat ( nog) lukt.
Koettie
06-10-2025 om 18:43
Dolfje schreef op 06-10-2025 om 18:37:
Oh dat is balen. Ik heb 3x Kobo gehad nu pocketbook.
Je zou kunnen proberen de boeken via de browser op je Kobo binnen kunnen halen maar ik weet niet of dat ( nog) lukt.
Niet via de bieb, is een andere bestandsvorm en moet je omzetten. Ik ga eens kijken naar pocketbook!
Ohh dacht dat een site was voor boeken maar is een ereader haha.
Grindelwald
06-10-2025 om 19:17
Daarom heb ik een abonnement bij kobo. Zag die bui al hangen met via een andere website boeken importeren ( heet dat zo? )op mijn kobo.
Gegarandeerd gezeik bij mij.
O sorry Koettie ik lees dat je een abonnement bij kobo had.
Schoondochter
06-10-2025 om 19:56
Ik lees via kobo+. Ik snap wel wat je bedoelt over soms moeten bijbetalen, maar er is voor mij genoeg gratis te vinden, en soms koop ik toch nog een boek via bol.com. Verder via Bookchoice. Niet veel keuze, wel makkelijk te downloaden en op de e-reader te zetten. Via de bieb vind ik onhandig, dat doe ik eigenlijk nooit. Daar leen ik wel gewone papieren boeken.
En sommige Engelse digitale boeken haal ik illegaal van internet, eerlijk gezegd.
Loulou39
06-10-2025 om 20:12
Loulou39 schreef op 05-10-2025 om 17:10:
Net begonnen in “Een voor een” van Freida McFadden. Begint goed
Ik vond het boek (verhaal) gisteravond gewoon echt even eng, ik heb zelfs gecheckt of de voordeur op slot zat 😂, terwijl het zich in een bos afspeelt…
Ik lees ook via Kobo Plus, ik vind dat heel makkelijk en ik merk dat hele nieuwe boeken soms even via Kobo Plus te lezen zijn. Slim van ze, want zo blijf je abonnee en je houdt het aanbod steeds in de gaten.
Af en toe koop ik ook nog wel een boek, omdat het me soms te lang duurt voordat het in Kobo komt, en soms koop ik een boek in de boekwinkel, omdat ik even lekker tussendoor een papieren boek wil lezen (kadootje voor mezelf 😁).
Dolfje
06-10-2025 om 20:28
Koettie schreef op 06-10-2025 om 18:43:
[..]
Niet via de bieb, is een andere bestandsvorm en moet je omzetten. Ik ga eens kijken naar pocketbook!
Ohh dacht dat een site was voor boeken maar is een ereader haha.
Ja je moet ze via dat Adobe digital editions op een computer op je ereader zetten dus je zal een laptop of pc moeten gebruiken maar ik weer dat het vroeger via de browser op een Kobo ook ging. En er zal vast een of andere illegale omweg te vinden zijn.
Maheiden
07-10-2025 om 22:33
Ik ben begonnen in Ik zie jou van Steph Broadribb. Bijzondere invalshoek voor een thriller.
Beterlaat2021!
08-10-2025 om 17:08
Heb je wel eens dat je een boek leest, een thriller, en denkt : het klopt niet? Ik ben nu halverwege in "Kleine Meid" van Sophie Hannah.
In het kort : de moeder meent dat haar 2 weken oude baby verwisseld is - in haar huis. De vader is het daar niet mee eens : dit is onze baby Florence.
De politie wordt daarbij gehaald en begint alles en iedereen te onder-vragen. Ik zou zeggen : doe even een DNA test, dan weet je het.
Er is een DNA test afgesproken voor over een week of zoiets.
Vind ik een onwaarschijnlijk scenario. Ben nog niet op de helft van het boek en dit stoort mij.
Loulou39
08-10-2025 om 18:39
Eindelijk Josie Quinn deel 10 beschikbaar in Kobo Plus.
Daar ga ik vanavond meteen in beginnen (ik kan daar zo blij van worden 😁).
Dolfje
08-10-2025 om 21:29
Ik las achtereenvolgens Stem op de Okapi van Edward van de Vendel en Zonnesteek van Suzanne Vermeer. Beide jeugdboeken en leuk even snel tussendoor.