Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Even niet wat ik nu als boek lees, maar wat ik op facebook lees van PEN America.
Boeken die in verschillende staten van Amerika verboden zijn:
En dat gaat dan van 1984 van Orwell tot the Handmaids tale en the Kite runner tot Pinkalicious , een boek voor beginnende lezers, en The complete book of cats., geen idee wat daar fout aan is

Wat stom nlies. 

Ik lees nu het Kinderboekenweek geschenk Lexie  van Kevin Hassing.

Dolfje schreef op 09-10-2025 om 13:24:

Wat stom nlies.

Ik lees nu het Kinderboekenweek geschenk Lexie van Kevin Hassing.

jja echt he, en dit wat ik nomde was maar een topje van de ijsberg. staat op fbpagina nog veel meer. Sarah Maas staat er ook tussen.

Het schijnt daar de week van het verboden boek te zijn, dus veel proteststukjes

ik heb eindelijk De laatste gelofte via de bieb in huis. Deel zoveel in de Washington Poe en Tilly Bradshaw serie. Ben er al in begonnen. 

Ik ben begonnen in The Impossible Fortune van
Richard Osman. Het leest gelijk lekker weg

Las net in een krant dat Jung Chang een vervolg op wilde zwanen heeft geschreven. En dat vond ik zo'n prachtig boek, dat ik heb nu het vervolg (vlieg wilde zwanen) en wilde zwanen op mijn kobo gezet.

Ted68 schreef op 11-10-2025 om 09:49:

Las net in een krant dat Jung Chang een vervolg op wilde zwanen heeft geschreven. En dat vond ik zo'n prachtig boek, dat ik heb nu het vervolg (vlieg wilde zwanen) en wilde zwanen op mijn kobo gezet.

die heb ik ooit gelezen, maar ik kwam er niet doorheen, ligt geloof ik nog bij me moeder in de kast 

Ik lees nu Badgasten van Liz Ouwens. Die heb ik vanavond wel uit. Leest lekker weg en blijft boeien omdat je steeds een stukje informatie erbij krijgt. Ondanks dat ik nu wel denk te weten wie de dader is 😊

Ik ga vanavond beginnen in Bruid en bruidegom van Rona Halsall.
Het andere boek dat ik van haar gelezen heb beviel me goed en ik verwacht dat dat bij dit boek ook zo gaat zijn. 

Jeetjemina schreef op 11-10-2025 om 17:51:

Ik ga vanavond beginnen in Bruid en bruidegom van Rona Halsall.
Het andere boek dat ik van haar gelezen heb beviel me goed en ik verwacht dat dat bij dit boek ook zo gaat zijn.

Die heb ik ook nog liggen. Benieuwd wat je er van vindt.

Ik ben vandaag begonnen in Meer dan een kus van Vanessa Thuyns. Vind haar boeken meestal wel leuk

Het meisje in de toren en De winter van de heks. 
deel 2 en 3 van de Winternachttrilogie van Katherine Arden. 
Deel 2 echt super.
Deel 3 schrok ik nogal van het gewelddadige begin en daarna een verhaallijn waarvan ik aanvoelde dat die lang ging duren en ik daar geen zin in had. Tussendoor daarom een ander boek gelezen. 
De trilogie was uiteindelijk wel de moeite van het lezen waard. 

De botanist van MW Craven. 
Deze was oké.

Op advies van iemand hier (al een hele tijd terug) begonnen aan Het laatste rijk van Brandon Sanderson. 
Bingo! Helemaal mijn soort fantasy. Wel lange hoofdstukken dus ik wissel af wanneer ik weinig tijd heb met De genadestoel van MW Craven. 

Ik lees nu Josie Quinn / Je laatste Adem, van Lisa Regan. Lekker boek en lekker spannend weer.

Tussendoor lees ik “Ontevreden” van Beatrix Serrano. Net in begonnen, dus ik weet nog niet of ik het wat vind. Het is een humoristische Spaanse besteller volgens de reviews.

Ik lees nu de vrouw op zolder van Freida McFadden. Leest weer snel maar het verhaal pakt me nog niet zo als eerdere boeken. Misschien wat verzadigd 😊 Toch wil ik weten hoe het zit.

Ik heb Een voor een van Freida McFadden uit.
Vond het wel weer een leuk boek.
Leest zoals altijd makkelijk weg en was toch een andere insteek dan de Hulp en vervolgen daarop.
Ben gisteren begonnen, na een tip in dit topic, in De escape room van Megan Goldin.
Tot nu toe leest het goed weg en ben ik benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.