Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_!

Sophia_!

21-08-2021 om 12:50

Screenshot-20210821-124923-Facebook.jpg

dit zet Jacob op zijn FB pagina 

Dat noem ik humor. Goed zo Jacob🤣

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 13:21

mariarosa schreef op 20-08-2021 om 21:41:

[..]

nee ik ook niet

Een paar kenmerken van narcisme:

-gespeeld charmant zijn.

-gebrek aan empathie.

-passief agressief gedrag vertonen. ( zoals met de wasdroger tegenover Froukje).

-Mensen kleineren in bijzijn van anderen.

En zo zijn er echt wel een paar gedragskenmerken die onder de noemer narcistische trekjes vallen.

HAHA!wait..what schreef op 20-08-2021 om 22:02:

Maar als je iemand niet fijn vindt om te lezen dan scroll je toch gewoon verder? Natuurlijk mag je je mening geven (doe ik nu ook) maar ik snap niet zo goed waarom je dat zou moeten verkondigen? Als dat haar manier van schrijven is; prima toch? Ze valt er niemand mee lastig en ze kwetst niemand.

Dank je wel en dat vind ik erg lief van je. Ik ben het ook niet altijd eens met wat anderen hier schrijven; maar ben van mening dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Zoals ik al meermaals heb geschreven; Zoveel mensen zoveel smaken. Dat maakt het leven ook interessant. Ellende is er al genoeg op de wereld. 

Muzieknootje64 schreef op 21-08-2021 om 13:32:

[..]

-gespeeld charmant zijn.

-gebrek aan empathie.

-passief agressief gedrag vertonen. ( zoals met de wasdroger tegenover Froukje).

En zo zijn er echt wel een paar gedragskenmerken die onder de noemer narcistische trekjes vallen.

Oké, je reageert een keertje. Maar nu doe je het weer. Jouw mening presenteren als waarheid. 

- Bert gespeeld charmant? Bert speelt juist heel weinig. Daarom vinden zoveel mensen hem een hork... 

- Gebrek aan empathie? Volgens mij valt dat wel mee. Ik zie hem zeker wel empathisch zijn. Bijvoorbeeld toen Gwen een telefoontje kreeg over haar dochter. 

- Dat van die wasdroger was geen voorbeeld van passief-agressief gedrag. Hij sprak zich namelijk gewoon uit dat hij het niet nodig vond om voor vier handdoekjes die nog niet helemaal droog waren de wasdroger aan te zetten. 

- Mensen kleineren? Ik kan geen voorbeeld bedenken. Hij spreekt zich wel heel duidelijk uit (zoals zeggen dat hij niet van lippenstift houdt). Dat kun je horkerig vinden, maar heeft niets met kleineren te maken. 

Narcisme is ziekelijke eigenliefde. Hier staat het mooi uitgelegd. Lijkt totaal niet op Bert. 

https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/narcistische-persoonlijkheidsstoornis

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 13:44

Avena schreef op 21-08-2021 om 13:43:

[..]

Oké, je reageert een keertje. Maar nu doe je het weer. Jouw mening presenteren als waarheid.

- Bert gespeeld charmant? Bert speelt juist heel weinig. Daarom vinden zoveel mensen hem een hork...

- Gebrek aan empathie? Volgens mij valt dat wel mee. Ik zie hem zeker wel empathisch zijn. Bijvoorbeeld toen Gwen een telefoontje kreeg over haar dochter.

- Dat van die wasdroger was geen voorbeeld van passief-agressief gedrag. Hij sprak zich namelijk gewoon uit dat hij het niet nodig vond om voor vier handdoekjes die nog niet helemaal droog waren de wasdroger aan te zetten.

- Mensen kleineren? Ik kan geen voorbeeld bedenken. Hij spreekt zich wel heel duidelijk uit (zoals zeggen dat hij niet van lippenstift houdt). Dat kun je horkerig vinden, maar heeft niets met kleineren te maken.

Narcisme is ziekelijke eigenliefde. Hier staat het mooi uitgelegd. Lijkt totaal niet op Bert.

https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/narcistische-persoonlijkheidsstoornis

Amen. Zijn gedrag heeft niets met narcisme te maken. 

mariarosa schreef op 20-08-2021 om 23:16:

[..]

maar het hek van Vincent dan?

Ja, is ook een typische Workaway-klus 

Maar het verschil is dat Vincent zijn 'Workawayers' het vaakst van iedereen meeneemt op uitjes. En ook wel echte uitjes. Niet even op een terras iets drinken. 

Beerlover schreef op 21-08-2021 om 12:03:

Als Bert een vrouw in zijn kano heeft, gaat ie net zo lang staan dansen tot ze eruit valt. Welke man wil er nou niet door een leuke vrouw gekust, gemasseerd, etc.worden?

Hihihi; zelfs als ze bijna letterlijk over hem heen vallen.

Dat vind ik een van de dingen die zo typisch zijn aan Debbie. Zij stelt zich eigenlijk als het omgekeerde van een gastvrouw op. Zij vindt dat de mannen háár moeten uitnodigen voor uitjes. Mevrouw wil verrast worden. En als dat dan gebeurt, heeft ze allerlei op- en aanmerkingen op wat de mannen verzinnen. 

Maar goed, alles is vreemd aan de aanpak van Debbie. Zij vindt dat de mannen haar vragen moeten stellen, haar beter moeten willen leren kennen. Maar andersom vindt ze zichzelf een interviewster (zo gedraagt ze zich overigens ook) als zijzelf zogenaamd een poging doet om de mannen beter te leren kennen. 

En, laten we wel wezen: ze vertelt de mannen steeds dat ze geen tijd voor ze heeft en straalt ook nogal uit dat ze weinig zin heeft om tijd met ze door te brengen. Kortom: ze kunnen het onmogelijk goed doen bij mevrouw de prinses. 

Ik heb werkelijk geen idee waarom ze niet allang op een nette manier tegen ze heeft gezegd dat het wat haar betreft niks gaat worden. Vooral Pascal laat ze enorm bungelen. En die arme jongen ziet het door zijn roze bril helaas allemaal zo scherp niet meer...

Brabeau schreef op 20-08-2021 om 18:53:

[..]

Ik zie een spin-off...

Wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren.

Muzieknootje64 schreef op 21-08-2021 om 13:32:

[..]

-gespeeld charmant zijn.

-gebrek aan empathie.

Ik vind het gewoon niet zo’n goed idee om ernstige persoonlijkheidsstoornissen aan mensen toe te kennen. Je hebt het onderin je post trouwens over narcistische trekjes, terwijl je de kenmerken noemt van een narcist. Dat is een groot verschil. 

Van alle kandidaten zien we pak ‘m beet een half uurtje, drie kwartier in de week. Te weinig voor welke diagnose dan ook 

Die uitzending van Steenrijk, Straatarm. S4E1. Gezien op KijkTV. Wat een leuke vrouw die Renate en wat een leuke dochters. Als ik mocht kiezen, mooier dan Rox. Stud bij haar mond mag er alleen heel snel weer uit.

Avena schreef op 21-08-2021 om 13:43:

[..]

- Mensen kleineren? Ik kan geen voorbeeld bedenken. Hij spreekt zich wel heel duidelijk uit (zoals zeggen dat hij niet van lippenstift houdt). Dat kun je horkerig vinden, maar heeft niets met kleineren te maken.

Er zijn ook nog mensen die af en toe moeten werken en niet de gehele dag en nacht tijd hebben om vanaf de bank op elke berichtje te reageren. 

Bovendien is het mijn eigen persoonlijke mening en presenteer ik het nergens als de absolute waarheid; ( dat maak jij er zelf van). 

En daar verschillen wij dus in.

De punten die ik hierboven benoemde behoren toch echt wel tot kenmerken die bij narcisme eigenschappen horen en deze kun je ook letterlijk op internet nalezen. Zo kan ik je ook wel 100 linkjes over dat topic naar je toesturen en heb ik er beroepshalve ook vaak mee te maken. Maar dat even ter zijde. 

Dat neemt niet weg dat ik het eens ben met de uitspraken van Froukje over Bert  en het enige wat ik daaraantoe voegde was dat hij af en toe ook "trekjes" van narcisme vertoonde.  

JackieBrown schreef op 21-08-2021 om 13:59:

[..]

Ik vind het gewoon niet zo’n goed idee om ernstige persoonlijkheidsstoornissen aan mensen toe te kennen. Je hebt het onderin je post trouwens over narcistische trekjes, terwijl je de kenmerken noemt van een narcist. Dat is een groot verschil.

Van alle kandidaten zien we pak ‘m beet een half uurtje, drie kwartier in de week. Te weinig voor welke diagnose dan ook

Precies; Ik heb hem ook geen diagnose gegeven en ken al helemaal geen complete stoornissen aan mensen toe. Ik heb het alleen maar gehad over "narcistische trekjes" en dat is nu precies het grote verschil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.